Skip to main content
Vraag

Abonnement 2 maart opgezegd, alsnog factuur voor heel mei

• May 5, 2026
  • 4 reacties
  • 41 keer bekeken

Goedemorgen,

Aangezien ik in het buitenland zit en tijdelijk niet kan bellen, werd ik naar dit forum gestuurd. Ik heb op 2 maart mijn internet voor thuis opgezegd. Ik vond het al erg vervelend dat er toen gezegd werd dat ik nog t/m april gefactureerd zou worden. Ik heb een mail gekregen dat de opzegging goed ontvangen was en binnen 5 dagen verwerkt zou worden. Echter, heb ik nu weer een factuur ontvangen voor de maand mei. Hoe zit dat? 

4 reacties

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@Ingrid898 

Welkom op de community van KPN.

Ik begrijp uit je verhaal, dat je jouw vast internet abonnement door middel van het online opzegformulier hebt beëindigd, maar nog steeds de maandelijkse factuur ontvangt.
Dit kan te maken hebben, dat je online opzegging nog niet verwerkt is door KPN, aangezien er momenteel wat vertraging is met het verwerken van online opzeggingen.

Zodra je opzegging is verwerkt, krijg je opnieuw een e-mail toegestuurd met daarin de officiële bevestiging van het beëindigen van je abonnement bij KPN, plus de einddatum waarop het abonnement wordt gestopt.

Het kan ook zijn dat je opzegging niet goed is doorgekomen of dat het niet goed verwerkt is.
In dat geval kun je het beste even bellen met de klantenservice van KPN, om dit te laten checken door een medewerker.

Ben je momenteel binnen Europa, dan valt het bellen met de klantenservice van KPN vanaf een Nederlands mobiele telefoon (geldt voor alle Nederlandse providers), gewoon binnen de bel-bundel of onbeperkt bellen.
Dus leen je hiervoor een mobiel van een reisgenoot, dat kost het haar of hem dus niets.
Voor bellen vanaf een vaste telefoon/telefooncel gelden er wel gesprekskosten.

Telefoonnummers KPN:

• Vaste telefoon of telefooncel : 0031 6 1200 1200
  • Mobiele telefoon : +31 6 1200 1200

Spreek dan nadat de voice respons stem je heeft gevraagd waarvoor je belt, het volgende in:
ik wil een medewerker spreken, en na de tweede vraag opzeggen.

Opzeggingen kunnen niet geregeld worden via de community van KPN.

Je kunt KPN ook bereiken via social media (mocht je daar gebruik van maken):

Via social media kun je dan een privé bericht sturen.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 5, 2026

​@Michel.uit.Arnhem Hi Michel, dank je wel voor je antwoord. Ik ben op dit moment buiten Europa en het wordt me dan erg lastig gemaakt om dit verder te regelen … Of kan het via Facebook geregeld worden?

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@Ingrid898 

Ik begrijp dat het lastig kan zijn, als je momenteel ver weg bent buiten Europa.
In dat geval kost bellen vanaf een vaste telefoon of mobiel inderdaad veel geld.

Via Facebook van KPN kun je inderdaad geholpen worden, omdat je dan via privé berichten in contact staat met een medewerker van KPN.
Dus stuur een privé bericht via Facebook, en vertel daarin hetzelfde als dat je op de community hebt verteld of voeg daarbij een link naar jouw topic.
Dan zal de medewerker jouw daar een antwoord op kunnen geven.

Laat nog wel even weten, hoe het is afgelopen.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@Ingrid898, welkom op onze community! Heb je mijn collega's nog gesproken?

We hebben hier ook een handig topic over maar het is denk ik wel goed om even te dubbelchecken of de online opzegging ook goed verwerkt is: