Skip to main content
Beantwoord

Abonnement alweer verhoogd

• March 20, 2026
  • 6 reacties
  • 54 keer bekeken

MarionLouise
Topper
Forum|alt.badge.img

Vorig jaar bleek dat ik hoge abonnementskosten had vanwege maar sluimerend doorlopen all-in contract basis TV/radio en glasvezelinternet.

Daarna voor twee jaar verlengd. Kreeg daarvoor de eerste maanden wat korting.

Daarna kwam er in juli inflatiecorrectie. Dus abonnement meteen omhoog.

Maar inmiddels zijn de abonnementskosten alweer verhoogd dit jaar, terwijl het pas maart is. Dat betekent twee toch wel behoorlijke verhogingen in minder dan een jaar tijd. Mag dat zomaar?

Ik heb ook Amazon prime afgesloten, maar even los daarvan. Het verbaast me dat er nu een halfjaarlijkse verhoging plaatsvindt.

Beste antwoord door Noordzee

Dat mag KPN dus doen, die tussentijdse ITV verhoging, en dan in juli weer een verhoging vanwege indexering begrijp ik?

Ja, maar die verhoging geldt dan alleen voor het basis-internetabonnement. Het aanvullende iTV-abonnement zal dan niet opnieuw verhoogd worden. 

6 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • March 20, 2026

Hallo ​@MarionLouise ,

Onlangs zijn er verhogingen doorgevoerd voor o.a. vast bellen en voor sommige oudere aanvullende TV-abonnementen. Dit mag KPN doen, je kunt die aanvullende opties op het internetabonnement overigens per direct opzeggen.

Het basis internet-thuisabonnement wordt jaarlijks in juli aangepast aan de hand van een prijsindexcijfer. Die verhoging zit er dadelijk ongetwijfeld ook weer aan te komen. 

Mijn advies is verder om volgend jaar jouw abonnement op een andere manier te verlengen. Want de huidige abonnementsvorm is veel voordeliger dan de oude abonnementen. Over een jaar kunnen we jou daar hier een advies op maat over geven. 

MarionLouise
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • March 20, 2026

Dank Noordzee, ik zag inderdaad dat vast bellen is omhoog gegaan, maar ik volg niet meer dat ik nu iedere maand een andere rekening krijg! In drie maanden tijd, snap je?! Prime video zit er bij in, maar dan nog volg ik het andere abonnementstarief niet meer. Ik heb geen verbruikskosten buiten mijn abonnement.

MarionLouise
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • March 20, 2026

P.s. ik denk dat ik me verteld heb met Amazon prime, dat had ik eind oktober afgesloten en kreeg het drie maanden gratis. Dus dat liep nog in januari die korting. Daar zal het in zitten. 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • March 20, 2026

P.s. ik denk dat ik me verteld heb met Amazon prime, dat had ik eind oktober afgesloten en kreeg het drie maanden gratis. Dus dat liep nog in januari die korting. Daar zal het in zitten. 

Dat zal een deel van de verklaring zijn naast de verhoging voor vast bellen. En mogelijk ook het ITV-abonnement. De oude prijs was €11,40 per maand. Vanaf 6 februari 2026 komt hier €1,35 per maand bij, waarmee de nieuwe prijs uitkomt op €12,75 per maand.

MarionLouise
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • March 20, 2026

Dat mag KPN dus doen, die tussentijdse ITV verhoging, en dan in juli weer een verhoging vanwege indexering begrijp ik?

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • Antwoord
  • March 20, 2026

Ja, maar die verhoging geldt dan alleen voor het basis-internetabonnement. Het aanvullende iTV-abonnement zal dan niet opnieuw verhoogd worden.Â