Skip to main content
Vraag

Abonnement in KPN winkel met Chromebook afgesloten, blijkt nu buiten de actieperiode te zijn

• August 27, 2025
  • 6 reacties
  • 69 keer bekeken

Hi Forum Leden,

Op 18 Julie heb ik bij KPN Amstelveen een abonnement afgesloten voor een samsung s25 ultra en zou hierbij een chromebook krijgen. Ik zat te twijfelen tussen vodafone en kpn. 

Door de chromebook ben ik eigenlijk overgestapt naar KPN, ik zag dat de promotie daadwerkelijk op de website van KPN stond. Ik zag het niet bij samsung en men gaf aan dat het een KPN specifieke actie is.

Ok, zo gezegd zo gedaan. Ze hebben mezelf geholpen met het invullen van het formulier op de site van samsung.

Echter, op 21 juli kreeg ik een bericht van samsung dat het buiten de actie periode is gekocht.

Drama dus....klacht ingedient en word dood leuk gezegd de actie liep niet op dat moment.

Geen chromebook, maar wel een abonnement, wat nu?

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Vriendelijke groeten,

Angela

6 reacties

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@Angel2017 

Welkom op de community van KPN.

Ik ben bang dat je pech hebt gehad.
Want de actie met daarbij een gratis Chromebook is inmiddels verstreken, en kan niet meer aangevraagd worden, dit is ook bevestigd door Samsung zelf aan jouw.

De actie met daarbij een gratis Chromebook is een promotie actie vanuit Samsung zelf, die deze Chromebook uitlevert nadat je het online formulier op hun website hebt ingevuld.
Samsung heeft een streng beleid omtrent einddatums van promoties, val je er net buiten (al is het maar een dag) dan vervalt het recht op deze gratis Chromebook.

Het kan zijn dat deze actie vanuit Samsung speciaal open stond voor nieuwe klanten die bij KPN, tijdens de geldigheid van deze actie, een mobiel abonnement afsloten met daarbij de Samsung S25 Ultra.

Maar deze promotie actie was van Samsung, en dus niet van KPN zelf.
Vandaar dat je ook het online formulier op de Samsung website moest invullen, wat je ook samen met de medewerker van de KPN winkel hebt gedaan.

Maar Samsung besluit uiteindelijk, of je wel of niet voldoet aan de voorwaarden van deze actie, en ook of je nog binnen de periode valt dat deze actie gold.

Het antwoord op je vraag, wat nu?

Eigenlijk niets, want je kunt het abonnement bij KPN niet meer annuleren omdat je allang over de wettelijke bedenktijd van 14 dagen (herroepingsrecht) heen bent.
Je zult je mobiele contract bij KPN dus gewoon moeten uitzitten.

En de actie met de Chromebook is inmiddels ook allang voorbij, dus die zul je helaas niet meer gaan ontvangen, hoe bitter deze pil ook mag zijn.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • August 28, 2025

Dank voor jou reactie. Ik vind het absoluut niet professioneel en correct van de KPN medewerkers, dat ze willens en wetens hun klanten voorhouden dat er een actieve actie is/loopt om zo een klant binnen te halen, een actie die eigenlijk reeds verlopen is. Foei vies spel.

Dit noem ik dus pure oplichterij.

Ga het dus niet zo laten, want je moet correct met je klanten omgaan, vind ik.

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@Angel2017 

Graag gedaan uiteraard.

Het kan natuurlijk zijn, dat de medewerkers in de KPN winkel in Amstelveen, nog niet op de hoogte waren van het feit dat deze promotie al voorbij was op 18 juli jongstleden.
Hierdoor hingen er nog posters van deze actie in deze winkel.

Ik geef je gelijk het is niet professioneel en ook slordig.
Oplichterij kun je het in elk geval nog niet noemen, want het kan namelijk echt zo zijn dat de medewerkers in deze KPN winkel echt niet op de hoogte waren, dat deze promotie niet meer actief was.

Maar uit je boosheid en frustratie kan ik het wel begrijpen dat je het zo ziet.

Als je het hierbij niet wilt laten, kun je altijd een officiële klacht indienen bij KPN.
Dan zal de afdeling klachten het nog eens tegen het licht houden, en je daarna bellen met een passende oplossing.

Voor het online klachtenformulier, klik je op de volgende link: Klachtenformulier KPN

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • August 28, 2025

Je hebt gelijk, wellicht een beetje te boos. Ik heb reeds klantenservice geconteerd en moet nu naar de winkel gaan om daar dit recht te trekken. 

De heren hebben die dag het mij laten zien op de site, de site van KPN was dus nog niet geupdate en stond de teller nog af te tellen.

Fingers crossed. Keep you posted.

• August 28, 2025

...  de site van KPN was dus nog niet geupdate en stond de teller nog af te tellen.

Was het een actie met een teller op de site van KPN die aftelde? Dan was het een KPN actie. Dat is nooit bij een actie van Samsung. Maar dat moet dan wel in het weekend zijn geweest. Want dergelijke acties met zo'n teller hebben ze alleen in het weekend volgens mij.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • August 28, 2025

Klopt, het was op een vrijdag. Nu ben ik compleet van mn stoel gevallen. Waarom zouden ze mij dan sturen naar samsung en zelfs in de winkel helpen het formulier in te vullen. ugh. Drama. Winkel was druk, heb mijn nummer achter gelaten.