Skip to main content
Vraag

Abonnement klopt niet meer door het gedoe met een derde TV+Box (die ik ooit van een monteur heb ontvangen)

• March 28, 2026
  • 3 reacties
  • 20 keer bekeken

Ik ontving onlangs een e-mail van KPN met de mededeling dat ik voortaan moet betalen voor een derde KPN‑box. Deze box heb ik destijds echter kosteloos van een monteur gekregen om in mijn tuin radiozenders te kunnen ontvangen. Blijkbaar maakt dat nu niet meer uit en moet ik alsnog betalen.

Daarom heb ik een belafspraak gemaakt met de klantenservice. Helaas is dat gesprek allesbehalve goed verlopen. De eerste medewerker gaf aan dat ik een abonnementswijziging moest aanvragen.

Ik heb toen uitgelegd dat ik een e-mail had ontvangen met instructies over wat te doen als ik de derde KPN‑box niet wilde behouden. Die instructies heb ik gevolgd, maar tot mijn verbazing is mijn hele abonnement aangepast zonder dat ik daarom gevraagd heb.

In plaats van dat ik alleen de derde box moest terugsturen, ontving ik ineens twee nieuwe boxen met de opdracht om de drie oude terug te sturen.

Omdat ik dit niet vertrouwde, heb ik opnieuw gebeld. Deze medewerker vertelde dat ik de nieuwe boxen moest aansluiten, de drie oude moest terugsturen, en dat mijn abonnement daarna zou worden gecorrigeerd naar twee boxen in gebruik. Tot mijn verbazing werden beide nieuwe boxen even later geblokkeerd.

Dus heb ik weer gebeld. Een andere medewerker zei dat ik de oude boxen weer moest aansluiten en de nieuwe, geblokkeerde boxen samen met de ongewenste derde box moest retourneren. Dat leek eindelijk opgelost. Maar goed dat ik ze nog niet op de post had gedaan.

Helaas ontving ik vandaag een factuur waarop een nieuw abonnement staat inclusief een derde box die ik juist niet wilde behouden.

Dit begint behoorlijk vervelend te worden. Wanneer wordt mijn abonnement nu eindelijk juist ingesteld? Ik heb nooit om een nieuw abonnement gevraagd; ik wilde alleen één box inleveren.

Wat me daarnaast erg stoort, is dat meerdere helpdeskmedewerkers slecht verstaanbaar zijn, doordat ze moeite hebben met de Nederlandse taal.

Ik hoor graag zo snel mogelijk van iemand die mijn abonnement correct kan herstellen of mij misschien wel een leuke aanbieding kan doen voor een jaar.

3 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • March 28, 2026

Beste ​@Keurmeister in MijnKPN kun je je abo naar wens aanpassen, dus ook meer of minder tv-decoders.

Aan de hand van die aanpassing gaat KPN reageren.

• Auteur
  • Topper
  • March 28, 2026

Dat heb ik gedaan. En dan ook nog eens volgens de aanwijzing in de mail. Precies hun aanwijzingen opgevolgd en toen ging het fout.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • March 28, 2026

Beste ​@Keurmeister vul in het privédeel van je profiel s.v.p. je NAW-gegevens, geboortedatum, klantnummer en laatste 3 cijfers IBAN in, dan kan een moderator er binnenkort even naar kijken.

Succes.