Skip to main content

Hallo Kpn,

Wij kwamen er vorige week achter dat we een online aankoop bij jullie hebben .

Uitgezocht wat het is. Blijkt spotify te zijn. Wat niet kan kloppen, want we hebben ons contract nooit veranderd en hier zat standaard spotify in.

Telefonisch contact met kpn opgenomen. Nu blijkt dat ons abonnement is veranderd met toen we nieuwe tv ontvangers moesten hebben met router. Hier bij is ons niet verteld dat ons hele abonnement zou veranderen. We zijn er ook pas laat achter gekomen, 1,5 jaar. Dit komt geld wordt automatisch afgeschreven. 

Bij elk gesprek met kpn vraag ik elke keer dat ons abonnement i.v.m. spotify niet veranderd. dit kan kpn wel afluisteren op de opgenomen gesprekken.

Maar helaas is het dus wel veranderd. De telefoniste van kpn zei dat het abonnement niet meer terug gedraaid kon worden en we wel wat korting konden krijgen. Dus betalen we nu elke keer voor spotify.

Niet netjes van kpn.

Nu heb ik gehoord dat het abbonement wel terug gedraaid kan worden. vrienden hebben het ook meegemaakt.

Dus kpn wat hier aan doen.

Wij willen ons oude abonnement terug met spotify zonder te betalen en ook zonder reclame.

Al meer dan 20 jaar klant bij jullie en altijd goed geweest. maar nu dus helaas niet meer

Bent u ondanks dat spotify nu wordt gefactureerd toch niet iets voordeliger uit? Spotify is immers nooit gratis geweest maar zat in de toenmalige prijs. Overigens heeft u een orderbevestiging gehad waar alles op staat over het nieuwe abonnement.  Kunt u daar een screenshot zonder persoonlijke gegevens van plaatsen?

Na 1,5 jaar gaat KPN niets meer terug draaien natuurlijk. 

En al zou KPN je wel weer terug zetten naar je oude abonnement, dan moet je ook je nieuwe ontvangers weer inleveren en krijg je weer het oude model ontvangers. 

Kijk eens wat je totaal betaald per maand. Want je focust je nu wel op "gratis" Spotify wat je vroeger had. Maar dat was helemaal niet gratis.

De prijs van Spotify zat gewoon in de pakketprijs. Een vergelijkbaar abonnement zonder "gratis" Spotify was gewoon 10 euro goedkoper.

We waren toen goedkoper dan nu.  Maar het gaat mij ook om de manier hoe het toen is gegaan.

Elke keer als ik met kpn belde hebben ze me niet het juiste verteld . 

We moesten nieuwe tv ontvangers hebben omdat de oude niet meer goed werkten en dan kan kpn gewoon ons abonnement veranderen? Lijkt nergens naar.

Ook ik heb toen een fout gemaakt om ons nieuw contract niet na tekijjken, maar had vertrouwen in kpn.

Helaas kan dat dus niet.

Hier door al 1,5 jaar duurder uit. Mijn fout dat ik hier niet goed op heb gelet, maar geld wordt automatisch afgeschreven. Had ik beter op moeten letten.

Maar vindt het niet netjes van kpn.

Vrienden van ons hebben het zelfde gehad en hebben het oude abonnement terug plus het te veel betaalde geld en nog korting . Dus het kan wel. Maar de telefoniste zei dat het niet  mogelijk is. 

Plus zei kunnen de opgenomen gesprekken, wat kpn altijd doet, niet terug luisteren. Dat kan alleen volgens haar de klachten lijn doen.

Zijn we al meer dan 20 jaar klant bij kpn en dan wordt je zo behandeld.

Ook ik heb toen een fout gemaakt om ons nieuw contract niet na tekijjken, maar had vertrouwen in kpn.

Helaas kan dat dus niet.

Hier door al 1,5 jaar duurder uit. Mijn fout dat ik hier niet goed op heb gelet, maar geld wordt automatisch afgeschreven. Had ik beter op moeten letten.

Maar vindt het niet netjes van kpn.

Niet netjes terwijl ze wel een contractswijziging sturen, die jij niet leest? 

Het klinkt bot, maar misschien is het toch handig om lessen te trekken uit je fout. 

Op 1 of andere manier zal je zelf om de nieuwste ontvangers gevraagd hebben. Denk ik. De manier waarop je het omschrijft duid daar een beetje op.

We moesten nieuwe tv ontvangers hebben...

Jij moet helemaal niks. KPN moet zorgen dat tv goed werkt.

Maar als je aangeeft dat je nieuwe tv ontvangers wilt/moet, dan betekent dat automatisch dat je een nieuw jaarcontract krijgt. Zonder nieuw jaarcontract krijg je niet de nieuwste ontvangers.

Iets terug draaien oftewel annuleren kan alleen binnen 14 dagen, u kunt wel Spotify opzeggen.

Hoi ​@J. Kooistra . Het lijkt erop dat er onduidelijkheid is ontstaan bij de wijziging van het abonnement, wat uiteraard vervelend is. KPN stuurt bij elke contractswijziging een bevestiging waarin de nieuwe voorwaarden staan, zodat klanten dit kunnen controleren. Dit is juist om situaties zoals deze te voorkomen. Binnen 14 dagen is er altijd de mogelijkheid om wijzigingen ongedaan te maken of vragen te stellen. Helaas is het nu, na 1,5 jaar, niet meer mogelijk om een contract terug te draaien. Als je nu niks met spotify doet is het denk ik wijsheid om die uit het pakket te halen .  Tenzij het deel uit maakt van een totaal pakket met korting natuurlijk. 

Je kunt  hier het beste een terugbel afspraak voor maken en je hele pakket dan even met iemand doornemen.  Zodat het weer precies aansluit bij jouw wensen. 

Contact en klantenservice | KPN (onderaan de pagina kun je een terugbelafspraak maken)

Hoi ​@J. Kooistra . Het lijkt erop dat er onduidelijkheid is ontstaan bij de wijziging van het abonnement, wat uiteraard vervelend is. KPN stuurt bij elke contractswijziging een bevestiging waarin de nieuwe voorwaarden staan, zodat klanten dit kunnen controleren. Dit is juist om situaties zoals deze te voorkomen. Binnen 14 dagen is er altijd de mogelijkheid om wijzigingen ongedaan te maken of vragen te stellen. Helaas is het nu, na 1,5 jaar, niet meer mogelijk om een contract terug te draaien. Als je nu niks met spotify doet is het denk ik wijsheid om die uit het pakket te halen .  Tenzij het deel uit maakt van een totaal pakket met korting natuurlijk. 

Je kunt  hier het beste een terugbel afspraak voor maken en je hele pakket dan even met iemand doornemen.  Zodat het weer precies aansluit bij jouw wensen. 

Contact en klantenservice | KPN (onderaan de pagina kun je een terugbelafspraak maken)

Goedemorgen Erwin,

Het klopt dat er een bevestiging is opgestuurd, maar deze heb ik niet gecontroleerd omdat we telefonisch alles hadden besproken en ik er vanuit ga dat kpn dit dan ook nakomt.

Spotify wordt hier veel gebruikt dus deze willen we wel behouden. En we hebben nu korting gekregen voor eerst 3 maanden en nog een x 3 maande wat minder korting. MAAR daarna weer duurder dan toen.

EN wij hebben niet om de nieuwe ontvangers gevraagd, dit was noodzakelijk omdat de ouden niet goed meer werkten.

Dus telefonische afspraken met kpn zijn dus niet toevertrouwen.

Voor oude abonnementen heeft KPN de 5202 ontvanger. Die werkt zeker wel.

Goedemorgen Erwin,

Het klopt dat er een bevestiging is opgestuurd, maar deze heb ik niet gecontroleerd omdat we telefonisch alles hadden besproken en ik er vanuit ga dat kpn dit dan ook nakomt.

Spotify wordt hier veel gebruikt dus deze willen we wel behouden. En we hebben nu korting gekregen voor eerst 3 maanden en nog een x 3 maande wat minder korting. MAAR daarna weer duurder dan toen.

EN wij hebben niet om de nieuwe ontvangers gevraagd, dit was noodzakelijk omdat de ouden niet goed meer werkten.

Dus telefonische afspraken met kpn zijn dus niet toevertrouwen.

Ik vind het jammer dat het zo gegaan is. Voor de meelezer: Controleer dus ook altijd de correspondentie die KPN je toestuurt.   Verder kan ik hier -zeker na 1,5 jaar - niks meer aan veranderen.  

Reageer