Skip to main content
Vraag

Abonnement ongewenst verlengd door gratis extra dienst

• December 23, 2024
  • 1 reactie
  • 50 keer bekeken

Goedemiddag,

Mijn situatie is hetzelfde als in dit topic: Abonnement ongewenst verlengd door gratis extra dienst

Op 25 augustus heb ik via de KPN website Google One toegevoegd aan mijn Internet Thuis abonnement. Dit zou ik per maand weer uit kunnen zetten. Ook zou ik de eerste 3 maanden Google One gratis krijgen. Tot mijn verbazing kwam ik er eergisteren achter dat mijn Internet Thuis abonnement op 25 augustus met een jaar was verlengd (de nieuwe einddatum is 25 augustus 2025). Bij het hele proces van het toevoegen van Google One, t/m het moment dat je op de knop “Wijzigen met betalingsverplichting” klikt, staat nergens aangegeven dat je abonnement meteen met een jaar wordt verlengd. Voor de zekerheid heb ik screenshots van de site gemaakt.

De medewerkers van de klantenservice verschuilen zich allemaal achter “ja maar we hebben je een mail gestuurd waarin is aangegeven dat je abonnement met een jaar werd verlengd, en we hebben je 14 dagen bedenktijd gegeven”. Die email heb ik inderdaad gehad, maar ik moet natuurlijk vantevoren akkoord gaan met die verlenging. Het zou heel wat zijn als bedrijven zomaar emails zouden kunnen sturen waarin wordt gesteld dat je vastzit aan een abonnement tenzij je binnen 14 dagen aangeeft dat je dat niet wil. Dat ik achteraf een email heb gehad is dus niet relevant.

Aan de ene kant verwacht ik dat de verlenging ongedaan wordt gemaakt, maar eigenlijk wil ik een erkenning dat de verlenging nooit heeft plaatsgevonden. Dit omdat ik slechts een dienst wilde toevoegen aan mijn abonnement, en er nergens stond aangegeven dat dit zou betekenen dat mijn abonnement ook wordt verlengd. Ik ben dus nooit akkoord gegaan met een verlenging.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

1 reactie

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • December 27, 2024

Goedemorgen ​@cryotech9 , bedankt voor jouw bericht en welkom hier op de KPN Community!

Om heel eerlijk te zijn, heb ik hier geen verklaring voor. Ik begrijp dat je hier al contact over hebt gehad met onze helpdesk maar dat dit vooralsnog niks heeft opgeleverd. Wat ik je in dit geval daarom wil adviseren, is om hier een klacht over in te dienen en daar kun je dit formulier voor gebruiken. Je kunt daar in je eigen woorden uitleggen wat de situatie is en een klachtenbehandelaar zal vervolgens binnen 10 werkdagen contact opnemen om dit nader te bespreken. Laat je ons ook nog even weten wat hier uit is gekomen?