Skip to main content
Vraag

Abonnement opzeggen bij emigratie gaat erg moeizaam

• January 25, 2026
  • 15 reacties
  • 87 keer bekeken

Ik heb werkelijk alles mogelijke aangeleverd om mijn emigratie te bewijzen inclusief een uittreksel RNI, want van de gemeente krijg je alleen een email als bevestiging met het oude en nieuwe adres, dus niets met stempels en officiƫle documenten.

Pas alsjeblieft jullie procedure aan. Ik heb al tot twee keer toe ten onrechte eenĀ Ā afwijzing gekregen. Een standaard email met een hele vage omschrijving van wat er mist.

De afdeling opzeggen/contracten is ook niet bereikbaar wat ik onacceptabel en erg klantonvriendelijk vindt.

Het gaat trouwens om een een TV, internet en telefoon contract.

Het veel genoemde nummer +31612001200 is alleen voor mobiele zaken, dus dat werkt niet in mijn geval.

Ā 

Ā 

15 reacties

• January 26, 2026

Het veel genoemde nummer +31612001200 is alleen voor mobiele zaken, dus dat werkt niet in mijn geval.

Dat is niet waar. KPN heeft geen helpdesk apart voor mobiel.

Heb je überhaupt nog wel een contract? Als je contractvrij bent kun je gewoon normaal opzeggen.

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 26, 2026

.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • January 26, 2026

​@LeoHeĀ Ik ken jouw situatie. KPN eist een bewijs van emigratie van gemeente, maar deze krijgt je niet, alleen een bewijs van uitschrijving van GBA. Deze bewijs kan je krijgen aan de balie van jouw vroegere gemeente, aangezien je niet meer woont in Nederland is het onmogelijk. Een RNI-uittreksel moet voldoende zijn, maar KPN accepteert dit niet. Als ik jou was, gewoon jouw bankrekening blokkeren voor KPN (automatische incasso intrekken). Je hebt geen behoefte voor een KPN abonnement meer, en KPN moet maar zien hoe een deurwaarder naar buitenland te sturen.

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • January 26, 2026

Je kunt misschien beter een klacht indienen via ditĀ formulier.Ā 

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 26, 2026

​@LeoHeĀ Ik ken jouw situatie. KPN eist een bewijs van emigratie van gemeente, maar deze krijgt je niet, alleen een bewijs van uitschrijving van GBA. Deze bewijs kan je krijgen aan de balie van jouw vroegere gemeente, aangezien je niet meer woont in Nederland is het onmogelijk. Een RNI-uittreksel moet voldoende zijn, maar KPN accepteert dit niet. Als ik jou was, gewoon jouw bankrekening blokkeren voor KPN (automatische incasso intrekken). Je hebt geen behoefte voor een KPN abonnement meer, en KPN moet maar zien hoe een deurwaarder naar buitenland te sturen.

Goed idee, ga toch ook het officiƫle traject bij de geschillencommissie in om KPN een duidelijk signaal te geven dat dit onacceptabel is.

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 26, 2026

Je kunt misschien beter een klacht indienen via ditĀ formulier.Ā 

Dat heb ik gedaan met nogmaals al het bewijs en ik heb ook een aangetekende brief gestuurd. Als dit allemaal nergens toe leidt, zal ik de betalingen storneren en het bij de geschillencommissie meerleggen, want KPN moet hier wel iets van leren. De RNI verklaring moet afdoende zijn. Ook voor volgende klanten die emigreren.

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 26, 2026

Dat is niet waar. KPN heeft geen helpdesk apart voor mobiel.

Heb je überhaupt nog wel een contract? Als je contractvrij bent kun je gewoon normaal opzeggen.

Ik heb zeker nog een contract wat nog vrolijk maandelijks wordt geĆÆncasseerd en me uiteindelijk zon Euro 1.100 gaat kosten bij het aangaan werd me stellig beloofd dat ik dat contract kosteloos kan opzeggen bij emigratie het contract nummer isĀ 20000002719850.

Als ik dat nummer bel kom ik bij de mobiele helpdeskĀ  uit. En dat is KPN niet.

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • January 26, 2026

Waardeloos dat je daar zoveel tijd in moet stoppen en zoveel onnodige stress kan geven. Deze klacht komt echt te vaak voor.Ā 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • January 26, 2026

Waardeloos dat je daar zoveel tijd in moet stoppen en zoveel onnodige stress kan geven. Deze klacht komt echt te vaak voor.Ā 

Ja. En via de klachtformulier zou men alleen maar in cirkel lopen. Ze gaan bellen om de klacht te bespreken. Indien men geen Nederlandse nummer heeft (aannemelijk bij emigratie), krijgt men een verzoek de klantenservice met een code terug te bellen, dan zou men de verantwoordelijke medewerker aan de lijn krijgen. Aangezien de klantenservice (0800) niet vanuit buitenland bereikbaar is, en de mobiele KS 1200 weet niet hoe met de code te omgaan, wordt niet opgelost.

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 26, 2026

Ja. En via de klachtformulier zou men alleen maar in cirkel lopen. Ze gaan bellen om de klacht te bespreken. Indien men geen Nederlandse nummer heeft (aannemelijk bij emigratie), krijgt men een verzoek de klantenservice met een code terug te bellen, dan zou men de verantwoordelijke medewerker aan de lijn krijgen. Aangezien de klantenservice (0800) niet vanuit buitenland bereikbaar is, en de mobiele KS 1200 weet niet hoe met de code te omgaan, wordt niet opgelost.

Hoi Joep,

Gelukkig heb ik nog wel een Nederlands mobiele nummer wat bekend is bij KPN.

Maar degenen die bellen zijn van de klantenservice en niet van de afdeling opzeggen/contracten, die blijkbaar geen contact willen hebben met klanten. En die besloten hebben in hun gebrek aan kennis over emigreren dat een officieel bewijs van het Niet Ingeschrevenen Register niet acceptabel is.Ā 

Dus ja, ik kan geen contact krijgen met de ā€œgeheime dienstā€ van KPN šŸ˜‰

• January 26, 2026

Gewoon je Nederlandse bankrekening sluiten dan. Dan is het snel over voor KPN šŸ˜‰

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • January 26, 2026

Je kunt nog een poging wagen via de terugbel service aangezien je een Nederlands nummer hebt. Je kunt bij de aanvraag aangeven door welke afdeling dat moet zijn.

(Terug)belafspraak aanvragen. Zie onderaan de pagina.Ā 

Ze bellen dan doorgaans tijdens Nederlandse kantooruren.Ā 

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 26, 2026

Gewoon je Nederlandse bankrekening sluiten dan. Dan is het snel over voor KPN šŸ˜‰

Dat kan, maar over die rekening lopen nog een aantal andere zaken die we eerst zullen moeten afwikkelen, dus dat kan nog niet.

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 26, 2026

Je kunt nog een poging wagen via de terugbel service aangezien je een Nederlands nummer hebt. Je kunt bij de aanvraag aangeven door welke afdeling dat moet zijn.

(Terug)belafspraak aanvragen. Zie onderaan de pagina.Ā 

Ze bellen dan doorgaans tijdens Nederlandse kantooruren.Ā 

Dat heeft geen enkele zin, dat heb ik al meerdere keren geprobeerd. De klantenservice kan me niet met de ā€œgeheime dienst opzeggen/accountsā€ doorverbinden en zelf zelfs geen contact mee opnemen. Ze vinden het vreselijk en begrijpen het maar kunnen niets doen. Kafka is er niets bij..

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 26, 2026

Bedankt voor de reacties en ideen. Het is wel opvallend dat KPN doodstil blijft. Als ik niets na de ontvangst van de officiële klacht per getekende brief zal het helaas de Geschillencommissie worden. 

Blijkbaar maakt het KPN niets uit dat ze klanten verliezen en onredelijk behandelen met eisen die onmogelijk zijn.

JeĀ kan kostenloos opzeggen bij emigratie maar de eis die we stellen is onmogelijk en we blijven je rekening leeg trekken. Het lijkt ICE in Amerika wel, ze denken blijkbaar dat ze boven de wet staan.