Skip to main content
Beantwoord

Abonnement ruim op tijd opgezegd maar ontvang toch nog een factuur

• June 3, 2026
  • 4 reacties
  • 32 keer bekeken

Begin mei is mijn mobiel abonnement opgezegd en per 1 juni ben ik overgestapt op een andere provider.

toch ontvang ik een factuur voor de maand juni. Mijn abonnement loopt van de 1e van de maand.

KPN heeft daarmee bijna de gehele maand tijd gehad om te voorkomen dat ik nog een factuur voor de nieuwe maand zou ontvangen.

Ik wens deze factuur niet te betalen. De korting die we voor een totaal pakket kregen is wel per direct ingetrokken.

Beste antwoord door Jasper van KPN

Hoi ​@Marijntje 2, het klinkt alsof er in dit geval niets aan de hand is. De factuur wordt enkele dagen voor de factuurdatum opgemaakt, en op dat moment was het abonnement nog actief bij jou. Als het op 1 juni gestopt is, zal het vanaf dat moment niet meer in rekening gebracht worden. Dat betekent dat er volgende maand nog eenmalig een factuur zal komen, met een correctie van de periode vanaf 1 juni. 

Op je profiel staan geen gegevens, dus ik kan het niet met zekerheid zeggen. Maar zoals je het beschrijft klinkt het alsof dat de situatie is. Als je daar telefonisch contact over hebt gehad zullen ze dat met zekerheid voor je na kunnen kijken.

4 reacties

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • June 3, 2026

Beste ​@Marijntje 2 na het opzeggen van een abo krijg je minimaal nog 1 factuur en soms een 2e als slotfactuur.

Dit omdat je je abo altijd vooruit betaalt en variabel kosten achteraf.

Via de slotfactuur wordt het teveel of te weinig betaalde automatisch verrekend.

Ik zou dus niet gaan storneren.

Bij twijfel hoogstens even bellen voia 0800 0402.

Succes.

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 3, 2026

Beste ​@JanD,

ik kan dat begrijpen als het abonnement is opgezegd op een datum die niet samenvalt met de startdatum van de betaal periode. Nu heb ik ruim voor de nieuwe maand opgezegd en is mijn abonnement vervallen op de startdatum er zou dus geen nieuwe factuur moeten komen, alleen een factuur voor eventuele gemaakte kosten in de maand mei.

het is natuurlijk heel krom dat ik de maand juni ga betalen en dan begin juli dat exacte bedrag weer terug ga krijgen.

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • June 3, 2026

Beste ​@Marijntje 2 dan even bellen met de afdeling collections voa 0800 0402.

Succes.

Jasper van KPN
Moderator

Hoi ​@Marijntje 2, het klinkt alsof er in dit geval niets aan de hand is. De factuur wordt enkele dagen voor de factuurdatum opgemaakt, en op dat moment was het abonnement nog actief bij jou. Als het op 1 juni gestopt is, zal het vanaf dat moment niet meer in rekening gebracht worden. Dat betekent dat er volgende maand nog eenmalig een factuur zal komen, met een correctie van de periode vanaf 1 juni. 

Op je profiel staan geen gegevens, dus ik kan het niet met zekerheid zeggen. Maar zoals je het beschrijft klinkt het alsof dat de situatie is. Als je daar telefonisch contact over hebt gehad zullen ze dat met zekerheid voor je na kunnen kijken.