Skip to main content
Antwoord

Abonnement van mijn man in de winkel per ongeluk op mijn naam gezet, aanpassen lukt niet

• November 9, 2025
  • 14 reacties
  • 95 keer bekeken

Ik en mijn man hebben beiden een telefoon met abbonement afgesloten in de winkel, door een fout staat de telefoon van mijn man op mijn naam , in de winkel en bij klantenservice kan dit niet veranderd worden in zijn eigen naam, wat zeer vreemd is want het is hun fout,het kan alleen veranderd worden als de telefoon in 1 keer afbetaald wordt, raar verhaal want hun hebben de fout gemaaktt

Beste antwoord door Thomas van KPN

Hoi ​@lola64, welkom op onze community! Ik vrees dat er maar 1 manier is om de tenaamstelling van een abonnement te wijzigen. Dat is met een contractovername,  maar dat kan inderdaad alleen als er geen toestelbedrag meer open staat. Hier is geen andere oplossing voor. (behalve als je nog binnen de 14 dagen bedenktermijn zat, dan had je inderdaad nog kunnen annuleren en opnieuw kunnen bestellen).

Ik snap dat mijn collega's de fout gemaakt hebben maar dat maakt voor de oplossing helaas niet uit. Mijn collega's van de klachtenafdeling kunnen dit ook niet herstellen.

14 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • November 9, 2025

Hallo ​@lola64 ,

Je kunt dit via de website regelen via het formulier voor contractovername. 

• November 9, 2025

Dat gaat niet want dan moet hij de telefoon in 1 keer afbetalen zeggen ze in de winkel, het is hun fout maar ze kunnen de naam niet veranderen 

Maikel Drost
Helper
Forum|alt.badge.img+8

Zit je nog in de bedenk tijd 14dagen. Opzeggen alles terug sturen en opnieuw aanvragen 🫣

• November 9, 2025

Dat lukt ook niet

• November 9, 2025

Zij hebben de fout gemaakt en kunnen de naam niet veranderen want dan moet de telefoon eerst helemaal betaald worden

Maikel Drost
Helper
Forum|alt.badge.img+8

Wat ik kan bedenken is worden beide abonnementen via de zelfde iban rek betaald  

• November 9, 2025

Dat heb ik dus al veranderd, dus zijn abbo wordt nu op zijn iban betaald, dat was ook fout  gegaan, maar heb ik zelf kunnen veranderen 

Maikel Drost
Helper
Forum|alt.badge.img+8

Wat je zou kunnen proberen is een klacht indienen

https://www.kpn.com/algemeen/klacht

• November 9, 2025

Ik heb al gebeld naar klantenservice maar kom geen stap verder

Maikel Drost
Helper
Forum|alt.badge.img+8

Een klacht wordt volgens mij anders behandeld dan klantenservice bellen. Proberen waard zou ik zeggen 

• November 9, 2025

Dankjewel 

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • Antwoord
  • November 11, 2025

Hoi ​@lola64, welkom op onze community! Ik vrees dat er maar 1 manier is om de tenaamstelling van een abonnement te wijzigen. Dat is met een contractovername,  maar dat kan inderdaad alleen als er geen toestelbedrag meer open staat. Hier is geen andere oplossing voor. (behalve als je nog binnen de 14 dagen bedenktermijn zat, dan had je inderdaad nog kunnen annuleren en opnieuw kunnen bestellen).

Ik snap dat mijn collega's de fout gemaakt hebben maar dat maakt voor de oplossing helaas niet uit. Mijn collega's van de klachtenafdeling kunnen dit ook niet herstellen.

• November 11, 2025

Nee, annuleren gaat niet want t toestel is in september al meegegeven, echt belachelijk dat t niet kan door een fout in de winkel 

• November 11, 2025

Als je een abonnement afsluit met telefoon, dan krijg je allerlei mailtjes toegezonden. Als je nieuwe klant bent moet je jezelf zelfs legitimeren met officieel identiteitsbewijs en 1 cent pinnen. In de winkel krijg je je gegevens wellicht ook op papier overhandigd. Het is jouw taak om alles te controleren en tijdig aan de bel te trekken. 

Zit je nog in de bedenk tijd 14dagen. Opzeggen alles terug sturen en opnieuw aanvragen 🫣

Dat lukt ook niet

Als je dat pas doet na de annuleringsperiode ben je gewoon te laat.