Skip to main content
Beantwoord

Abonnement wijzigen maar dit kan pas in december 2025?

• July 2, 2025
  • 15 reacties
  • 191 keer bekeken

Forum|alt.badge.img+2

Ik heb mijn laatste abonnement in 2020 gewijzigd. Abonnement is al van 2015  

Daarna nooit een melding gekregen dat ik mijn abonnement kon wijzigen of dat het vrij opzegbaar is 

Nu wil ik overstappen naar kPN + en kan dit pas na 10 december 2025 

Is er geen manier om dit eerder te doen?

Elly Kloppert

Beste antwoord door Noordzee

Hallo ​@Freddt ,

Is 10 december 2025 inderdaad jouw einde-contractdatum? Dan heb je waarschijnlijk in 2023 of in 2024 jouw abonnement verlengd. En waarschijnlijk ben je toen ingegaan op een actie met een tijdelijke korting. 

Je zult nu dan inderdaad tot 10 december 2025 moeten wachten. 

En dan? 

Je kunt jouw abonnement (mits contractvrij) dan goedkoper maken door opnieuw (op een andere manier) te verlengen in combinatie met een overstap naar TV+.

Dat kan telefonisch via de klantenservice. Het kan ook via internet via deze link, kies dan voor "Toon mijn persoonlijk advies”.: 

https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet

Je gaat dan wel over op KPN TV+. Dat heeft voordelen en nadelen. 

Voor de volledigheid: Hier vind je een overzicht van bevindingen/wensen van KPN TV+: 

De huidige prijzen en mogelijkheden vind je in dit overzicht:

Dit is niet nieuw, want deze methode van verlengen is al sinds 2023 mogelijk. Zelf heb ik in juni 2023 op deze manier verlengd. 

15 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • Antwoord
  • July 3, 2025

Hallo ​@Freddt ,

Is 10 december 2025 inderdaad jouw einde-contractdatum? Dan heb je waarschijnlijk in 2023 of in 2024 jouw abonnement verlengd. En waarschijnlijk ben je toen ingegaan op een actie met een tijdelijke korting. 

Je zult nu dan inderdaad tot 10 december 2025 moeten wachten. 

En dan? 

Je kunt jouw abonnement (mits contractvrij) dan goedkoper maken door opnieuw (op een andere manier) te verlengen in combinatie met een overstap naar TV+.

Dat kan telefonisch via de klantenservice. Het kan ook via internet via deze link, kies dan voor "Toon mijn persoonlijk advies”.: 

Je gaat dan wel over op KPN TV+. Dat heeft voordelen en nadelen. 

Voor de volledigheid: Hier vind je een overzicht van bevindingen/wensen van KPN TV+: 

De huidige prijzen en mogelijkheden vind je in dit overzicht:

Dit is niet nieuw, want deze methode van verlengen is al sinds 2023 mogelijk. Zelf heb ik in juni 2023 op deze manier verlengd. 

Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Slimmerik
  • July 3, 2025

Hallo Noordzee,

Bedankt voor je zeer duidelijke antwoord 

Ik kan me helaas niet herinneren dat ik mijn abonnement verlengd heb  ben wel steeds meer gaan betalen dus ook geen speciale actie of zo 

Wacht gewoon tot december en ga dan verlengen zoals jij hebt beschreven 

Nogmaals bedankt

Elly

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Wat leuk dat je jouw abonnement bij KPN wilt verlengen, ​@Freddt! ​@Noordzee heeft je een hoop nuttige informatie gegeven. Maar nog even geduld hebben dus. 😊

Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Slimmerik
  • December 11, 2025

Verlengaanbod gekregen. Kan niet wijzigen naar KPN+ want die mogelijkheid wordt nietl geboden 

Wel abonnement wijzigen naar KPN+ maar dan krijg ik  geen korting meer . Dan ben ik duurder uit helaas 

Jammer.

• December 11, 2025

Verlengaanbod gekregen. Kan niet wijzigen naar KPN+ want die mogelijkheid wordt nietl geboden 

Wel abonnement wijzigen naar KPN+ maar dan krijg ik  geen korting meer . Dan ben ik duurder uit helaas 

Jammer.

Kun je een schermafdruk laten zien van dat verlengaanbod? 

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Wat leuk om te lezen dat je nog steeds jouw abonnement bij KPN wilt verlengen! 💚

Als het je alleen op KPN TV+ te doen is, dan kan je ook alleen jouw tv abonnement veranderen. Dit kan je sinds kort gemakkelijk zelf regelen via MijnKPN.

Dit gaat alleen niet in combinatie met een verlengaanbod, nee. Het verlengaanbod dat je hebt gekregen, geldt voor het abonnement zoals deze nu is. Als je daarna zelf jouw tv abonnement zou veranderen naar KPN TV+ dan komt de korting helaas te vervallen.

Je kunt eventueel contact met onze klantenservice opnemen om te vragen naar de mogelijkheden voor een verlengaanbod in combinatie met KPN TV+. Maak hiervoor een belafspraak, dan nemen wij contact met jou op wanneer het jou uitkomt.

Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Slimmerik
  • December 13, 2025

Hallo Marlon,

Lukt niet om een schermafbeelding te plaatsen 

Ik krijg 6 maanden 7.50 euro korting per maand en dit na meer dan 10 jaar abonnement 

Peanuts dus 

Ga overstappen naar Ziggo denk ik 

Groetjes

Elly

• December 13, 2025

Ik krijg 6 maanden 7.50 euro korting per maand en dit na meer dan 10 jaar abonnement 

Waar wat had je anders verwacht? KPN is geen liefdadigheidsinstelling ofzo.

Ziggo doet precies hetzelfde. Nieuwe klanten krijgen welkomskorting. Bestaande krijgen alleen een kleine korting.

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+11
  • Superuser
  • December 13, 2025

Kan je anders een foto maken en het via je telefoon hier plaatsen?
Heb je Hussel of ?

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • December 13, 2025

Jammer.

Je wilde op 2 juli 2025 wijzigen naar KPN TV+. Vanaf nu kan dat.  

Maar het is……….. 

of:

Een tijdelijke korting met behoud van de oude abonnementsvoorwaarden. Na die tijdelijke periode ga je weer de oude (waarschijnlijk hogere) prijs betalen.

of :

Over naar KPN TV+ zonder een tijdelijke korting. Let op : Kies wel voor verlengen! 

Alleen met verlengen ga je de prijs betalen van de propositie 2025. 

Je bent nu inderdaad tijdelijk duurder uit met KPN TV+ in vergelijking met dat andere aanbod, maar na die tijdelijke kortingsperiode ben je ongetwijfeld goedkoper uit.  

Als je over zou willen stappen (met een verlenging) naar KPN TV+, dan heb je nu de kans. Als de prijs hieronder goedkoper is dan je nu betaalt, dan ga je sowieso besparen en bovendien krijg je de nieuwste KPN-apparatuur in bruikleen. 

Het platform hier staat vol met topics van mensen die gekozen hebben voor een tijdelijke korting en die na die kortingsperiode spijt hebben omdat ze dan nog een flinke tijd vastzitten aan die oude abonnementsvorm met die hogere prijs. 

Denk er nog maar even goed over na.  

Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Slimmerik
  • December 13, 2025

Bedankt voor de reacties.

Helaas ben ik met verlengen duurder uir.

Het bedrag van het internetabonnement is 54,50 per maand en geen 42,50 zoals in bovenstaand overzicht aangegeven. 

Nogmaals bedankt.

Elly

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+11
  • Superuser
  • December 13, 2025

Heb je wel echt deze link gebruikt ?

Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Slimmerik
  • December 14, 2025

Ja zeker,

Dit krijg ik te zien

Je verlenging

Looptijd 12 maanden

• Internet

€ 54,30

€ 54,30
  • KPN TV+ Box

€ 12,50

€ 12,50
  • Opnemen Pakket

Etc

•  

Maandelijks verschil+ € 1,10

Totaal per maand

voorheen € 123,75

€ 123,75

nu met korting € 84,79

€ 84,79

Alle prijzen zijn inclusief btw.

€ 84,75

Betaal nu 83,69 per maand.

Ga anders wel bellen naar KPN 

•  

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • December 14, 2025

Dat kan inderdaad telefonisch via de klantenservice. Vraag dan om een vernieuwing van je abonnement. 

Het omzetten kan ook via internet via deze link, kies dan voor "Toon mijn persoonlijk advies”.: 

• December 14, 2025

Ik zie ik jouw tekst staan: Internet € 54,30. Bij de nieuwste abonnementsvorm is er geen snelheid die dat bedrag kost.

• 1 gbit kost € 52,50
  • 500 mbit kost € 50,00
  • 200 mbit kost € 43,50
  • 100 mbit is € 42,50

Dus dit is niet de nieuwste abonnementsvorm die KPN jouw hier voorschotelt.