Skip to main content
Beantwoord

Abonnementskosten € 86 per maand en geen voordeligere opties mogelijk

• July 7, 2025
  • 25 reacties
  • 237 keer bekeken

Ik ben best een trouwe klant, al meer dan 10 jaar van KPN Thuis. Daarnaast hebben we thuis ook nog 3 mobiele abonnementen, dus inderdaad ook wat combi voordeel….. (erg fijne regeling)

MAAR, ik betaal aan kosten voor KPN Thuis meer dan € 86 per maand, terwijl een nieuwe abonnee slechts € 35 gaat betalen en daarna € 55. (dit werd mij duidelijk toen in in de KPN winkel was, zie hieronder.)

Ik ben afgelopen zaterdag in de KPN winkel geweest (mobiele abonnement van m'n partner verlengd en een nieuwe telefoon gekocht) en daar kreeg ik 2 tips:

• stap over naar een andere partij
  • zeg m'n abonnement op en zet deze op naam van m'n partner

??????????????????????

Hoe dan??!!!

Herkennen mensen hier dit? @KPN is dit echt zo...gaan jullie zo om met trouwe en loyale klanten? Die laten jullie gewoon al maanden/jaren lang € 30 teveel betalen.

Graag advies hoe ik hiermee om kan gaan….

Beste antwoord door PeterG

Oeh, Alles-in-1 Standaard is ook een vrij dure propositie. Dat begon in 2014 met € 72 en is inmiddels dus, door 10 (TIEN) keer inflatiecorrectie op jouw prijs uitgekomen. € 84,10 dus. En de factuur van deze maand is inflatiecorrectie 11….

In A-i-1 Standaard zit o.a. Spotify à € 12,99, maar gebruik je dat…???. Twee tv ontvangers en opnemen.

Je abonnement opzeggen is natuurlijk nonsens. En hoe kan een kpn medewerker nou beweren dat je maar moet overstappen.

Als je het abonnement ververst naar de huidige propositie dan ga je wel naar nieuwe tv ontvangers, maar dat is TV+. Met meer mogelijkheden.

Huidige propositie 100 Mb/s (gelijk aan wat nu in je abonnement zit): € 42,50
KPN TV+ inclusief 1 gratis ontvanger € 12,50, tweede tv kan gratis als je in een van de tv's de app kunt gebruiken. Anders extra ontvanger € 6,00. Opnemen € 4,99.

Ohja, je hebt ook nog 3 mobiele abonnementen. Dan val je ook nog onder Combivoordeel niveau 3:

Combivoordeel level 3

bij Internet + Mobiel + extra product(en) van minimaal 8 punten

• Tot €7,50 korting op Mobiel
  • Gratis dubbele data bij Mobiel
  • Gratis Pluspakket t.w.v. € 9,99 bij TV
  • Gratis Opnemen t.w.v. € 4,99 bij TV
  • Gratis Service Plus
  • Keuzevoordeel: kies uit Netflix Standaard, ESPN Compleet, 1Password Individual, HBO Max Standaard, Disney+ Standaard of Videoland Premium

Dan heb je HBO en opnemen écht gratis.

Je bent in ieder geval een stuk minder kwijt dan met je stok- en stokoude abonnement (inclusief al 10 x inflatie en de 11de komt er deze maand aan).

Je kunt gewoon naar het allernieuwste abonnement. Met TV+.

Dan kom je dus op zo'n € 59,99 startbedrag uit incl 1 tv ontvanger en opnemen. Eventueel nog € 3 als je een vast telefoonnummer wilt blijven gebruiken. Je begint weer op € 0 voor de inflatiecorrectie.

En de inflatiecorrectie gaat niet meer over internet plus televisie maar alleen over het internetdeel.

(let wel op: er zijn 2 manieren om te verlengen. Zorg dat je naar TV+ gaat)

Over naar Internet / TV+ abonnement.
Dat kan telefonisch via 0800-0402. En ook via internet: https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet.
Je gaat dan wel over op KPN TV+.

Lees meer over Combivoordeel:

25 reacties

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+11
  • Superuser
  • July 7, 2025

Ik ben best een trouwe klant, al meer dan 10 jaar van KPN Thuis. Daarnaast hebben we thuis ook nog 3 mobiele abonnementen, dus inderdaad ook wat combi voordeel….. (erg fijne regeling)

MAAR, ik betaal aan kosten voor KPN Thuis meer dan € 86 per maand, terwijl een nieuwe abonnee slechts € 35 gaat betalen en daarna € 55. (dit werd mij duidelijk toen in in de KPN winkel was, zie hieronder.)

Ik ben afgelopen zaterdag in de KPN winkel geweest (mobiele abonnement van m'n partner verlengd en een nieuwe telefoon gekocht) en daar kreeg ik 2 tips:

• stap over naar een andere partij
  • zeg m'n abonnement op en zet deze op naam van m'n partner

??????????????????????

Hoe dan??!!!

Herkennen mensen hier dit? @KPN is dit echt zo...gaan jullie zo om met trouwe en loyale klanten? Die laten jullie gewoon al maanden/jaren lang € 30 teveel betalen.

Graag advies hoe ik hiermee om kan gaan….

Het is altijd verstandig om elk jaar even je abonnementen te controleren om te zien of het goedkoper kan bij dezelfde aanbieder of ergens anders. Als je tien jaar niets onderneemt, is de kans groot dat je nu teveel betaalt.

U kunt hier uw abonnement eenvoudig omzetten naar de nieuwere, goedkopere vorm.
Je gaat dan wel over op KPN TV+, Sommige vinden dat niets en sommige wel.
https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet

• July 7, 2025

MAAR, ik betaal aan kosten voor KPN Thuis meer dan € 86 per maand, terwijl een nieuwe abonnee slechts € 35 gaat betalen en daarna € 55.

Voor 55 euro heb je 100 mbit internet en 1 tv ontvanger. Verder niets. 

Wat heb je nu? Ik kan me nauwelijks voorstellen dat je nu 100 mbit en 1 tv-ontvanger voor 86 euro hebt. Lijkt me dat daar nog wel wat meer bij moet zitten. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 7, 2025

Ik denk wel zo dat in die € 86 ook nog een extra tv pakket zit en/of opnemen erbij?

Want met basis internet (100 Mb/s) en basispakket tv (inclusief 1 ontvanger) heb ik met m'n oude pakket dat bedrag van € 86 bij lange na nog niet. Tenzij je het véél te dure Alles-in-1 Premium hebt. Maar daar zit dan ook weer opnemen bij in en ook onbeperkt vast bellen NL+wereld*. Dus als je niet meer vast belt is A-i-1 Premium sowieso al 16 euro voor NL/wereld over de balk.

*naar NL + 86 landen i.d. wereld kosteloos bellen.

Dank voor de reactie, zie hieronder een deel van mijn factuur. Wordt dus per juli 84,10+2,77…..

En ja, ik geef toe, ik had eerder moeten kijken…….🙄

Wat mij dus stoort is dat ik om advies vraag in de KPN winkel en te horen krijg, dat ik gewoon m'n abo moet opzeggen. Terwijl ik over de kwaliteit van KPN zeer tevreden ben.

Hoe kan ik mijn contract bij KPN aanpassen, opnemen hoeft ook niet voor mij, gebruik ik nooit, was in 2014 wel handig, maar nu niet meer.

gr. Marcel

JanD
Superuser
  • Superuser
  • July 7, 2025

Dan geb he inderdaad nog een stokoud pakket ​@Marcel W. uit K , tijd voor updaten en geld besparen 

@JanD Hoe, volgens de medewerker van de KPN winkel moest ik maar m'n abo opzeggen en een andere provider nemen

• July 7, 2025

Ik ging met mijn hussel 100 Mb TV en Telefonie abonnement vanwege de inflatiecorrectie naar € 70,30 dat was ook schrikken nu is het 'maar' 2 euro en een beetje omhoog gegaan van  € 68,16 het was bij mij echt psychologisch.

Ik heb dit terug gebracht naar € 59,00 voor 200 Mb TV+ en telefoon. 

Nu had ik zo mijn twijfels over de DIW7022 maar uiteindelijk viel het mee. Goed beeld en geluid, ik heb bewust geen Google account ingesteld want ik heb die box niet voor de apps.

Kortom wil je 'iets' lagere maandlasten stap dan over naar de nieuwe propositie, je zal dan wel Spotify kwijtraken. Als je dat wilt houden komen die kosten er weer bij.

@Marcel W. uit K de link hoe je zelf kan veranderen is al gedeeld.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • July 7, 2025

Beste ​@Marcel W. uit K , als je contractvrij bent kun je overstappen van alles in 1 naar tv+.

Test het eens,  doe bij KPN net alsof je een nieuwe klant bent en stel een thuispakket samen zoals je nu graag wilt en kijk waar je nu op uitkomt. 

Kijk alleen naar de bruto bedragen en niet naar de kortingen voor nieuwe klanten, want dat ben je niet.

Trouwens een raar antwoord van de KPN winkel, hij/zij had samen met jou kunnen kijken wat nu de mogelijkheden zijn.

Als ik zijn/haar baas was zou ik er eens een stevig gesprek mee hebben.

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+11
  • Superuser
  • July 7, 2025

Wat mij dus stoort is dat ik om advies vraag in de KPN winkel en te horen krijg, dat ik gewoon m'n abo moet opzeggen. Terwijl ik over de kwaliteit van KPN zeer tevreden ben.

Hoe kan ik mijn contract bij KPN aanpassen, opnemen hoeft ook niet voor mij, gebruik ik nooit, was in 2014 wel handig, maar nu niet meer.

gr. Marcel

In mijn bericht staat de link om je contract aan te passen: 

• July 7, 2025

...

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • July 7, 2025

@JanD Hoe, volgens de medewerker van de KPN winkel moest ik maar m'n abo opzeggen en een andere provider nemen

De KPN medewerker heeft al heel goed advies gegeven. Je moet jouw abonnement opzeggen, een verlenging met 5,-€ korting voor 6 maanden is geen moeite waard. Hij heeft jouw ook gelijk een andere weg geadviseerd, opzeggen en nieuwe abo op naam van je huisgenoot afsluiten. Omdat je mag eerst na 6 maanden een nieuwe abo met welkomkorting afsluiten.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Antwoord
  • July 7, 2025

Oeh, Alles-in-1 Standaard is ook een vrij dure propositie. Dat begon in 2014 met € 72 en is inmiddels dus, door 10 (TIEN) keer inflatiecorrectie op jouw prijs uitgekomen. € 84,10 dus. En de factuur van deze maand is inflatiecorrectie 11….

In A-i-1 Standaard zit o.a. Spotify à € 12,99, maar gebruik je dat…???. Twee tv ontvangers en opnemen.

Je abonnement opzeggen is natuurlijk nonsens. En hoe kan een kpn medewerker nou beweren dat je maar moet overstappen.

Als je het abonnement ververst naar de huidige propositie dan ga je wel naar nieuwe tv ontvangers, maar dat is TV+. Met meer mogelijkheden.

KPN TV+ inclusief 1 gratis ontvanger € 12,50, tweede tv kan gratis als je in een van de tv's de app kunt gebruiken. Anders extra ontvanger € 6,00. Opnemen € 4,99.

Ohja, je hebt ook nog 3 mobiele abonnementen. Dan val je ook nog onder Combivoordeel niveau 3:

Combivoordeel level 3

• Gratis Service Plus
  • Keuzevoordeel: kies uit Netflix Standaard, ESPN Compleet, 1Password Individual, HBO Max Standaard, Disney+ Standaard of Videoland Premium

Je bent in ieder geval een stuk minder kwijt dan met je stok- en stokoude abonnement (inclusief al 10 x inflatie en de 11de komt er deze maand aan).

Dan kom je dus op zo'n € 59,99 startbedrag uit incl 1 tv ontvanger en opnemen. Eventueel nog € 3 als je een vast telefoonnummer wilt blijven gebruiken. Je begint weer op € 0 voor de inflatiecorrectie.

En de inflatiecorrectie gaat niet meer over internet plus televisie maar alleen over het internetdeel.

Dat kan telefonisch via 0800-0402. En ook via internet: https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • July 8, 2025

Hij zei of overstappen (en na 6 maanden terug komen) of nieuwe abonnement op naam van andere huisbewoner. Alleen zo kan ​@Marcel W. uit K een welkomkorting voor 20,€ X 9 claimen

Dan kom je dus op zo'n € 59,99 startbedrag uit incl 1 tv ontvanger en opnemen.

Nieuwe abo met 100Mbs

Zelfs voor de snelste 4Gbs glasvezel hoeft een nieuwe abonnee ook 35,€ te betalen, besparing 400,€

4Gbs glasvezel met TV

• July 8, 2025

@TDN maar waarom zou je die 4 Gb afnemen als nieuwe klant als bijvoorbeeld 200 Mb voldoende is? Anders moet je na die 9 maanden korting downgraden naar een lagere bandbreedte.

Het advies om een nieuw abonnement op naam van een huisgenoot af te sluiten is helemaal niet zo slecht. Dan moet je wel optijd zelf opzeggen vanwege de maand opzegtermijn. 

• July 8, 2025

​Het advies om een nieuw abonnement op naam van een huisgenoot af te sluiten is helemaal niet zo slecht. Dan moet je wel optijd zelf opzeggen vanwege de maand opzegtermijn. 

Een KPN medewerker zou zoiets nooit mogen zeggen. Want het is natuurlijk niet zo netjes om het zo te doen. En voor KPN helemaal niet goed.

Allen dank voor de tips en het advies, ik ga het omzetten zoals hierboven door jullie aangegeven. Ik was echt even op het verkeerde been gezet door de medewerker van KPN. 

DANK

gr. Marcel

Heb het geregeld, ben u € 25,87 in de maand goedkoper uit!

JanD
Superuser
  • Superuser
  • July 8, 2025

Beste ​@Marcel W. uit K bij wie heb je nu wat geregeld en ben je inderdaad (tijdelijk) goedkoper uit?

@JanD ben zoals geadviseerd hierboven naar  https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet gegaan toen eerst advies gevraagd, dan komt KPN met een automatisch advies. Daar heb ik nog wat in zitten verwijderen (bijv. Spotify, want tot op heden was het me niet gelukt om dit te activeren) en dan kom ik nu uit op € 61 per maand…...

• July 8, 2025

Dat persoonlijk advies is om te lachen of eigenlijk om te huilen. Mij werdt 500 Mb geadviseerd terwijl mijn huidige 200 mogelijk al te veel is. Ik heb vanwege die 1 euro verschil wel bewust 200 Mb gekozen. 

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • July 8, 2025

Als je met die 200 Mb geen snelheidsproblemen hebt, is het toch helemaal prima.

Mijn ervaring is dat internetproviders maar al te graag klanten naar de abo's met hogere snelheden proberen te sturen. Snelheden die de klant helemaal niet nodig heeft, maar er dan wel de hogere prijs voor betalen. En daar zal het de providers wel om te doen zijn, schat ik zo...

• Nieuwkomer
  • October 22, 2025

Combivoordeel level 3

• Gratis Service Plus

Bedankt! Ik heb via deze wijze ook mijn alles in 1 abbonnement omgezet van € 86 naar 55 per maand. Wanneer je het via de normale manier probeert te wijzigen met 'abonnement aanpassen' of 'bekijk je verlengverbod', dan krijg je een aanbod van € 5 of € 7,50 korting voor een aantal maanden. 

De medewerker die ik telefonisch sprak kwam ook met deze kleine korting bij een verlenging. Jammer.

• October 22, 2025

Klopt ​@Dragan078 via MijnKPN verleng je het lopende abonnement je kan via die omgeving niet switchen naar de huidige propositie.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • October 22, 2025

Bedankt! Ik heb via deze wijze ook mijn alles in 1 abbonnement omgezet van € 86 naar 55 per maand. Wanneer je het via de normale manier probeert te wijzigen met 'abonnement aanpassen' of 'bekijk je verlengverbod', dan krijg je een aanbod van € 5 of € 7,50 korting voor een aantal maanden. 

De medewerker die ik telefonisch sprak kwam ook met deze kleine korting bij een verlenging. Jammer.

Ja, KPN heeft er geen belang bij dat iedere klant de goedkoopste prijs betaalt. 

Als je vijftien jaar niet verlengd, dan scheelt het al gauw tussen de 20 en 30 euro per maand. 

Je moet er zelf moeite voor doen en je moet weten hoe het werkt. Een maat van mij ging (met mijn hulp) onlangs ook van 81,48 per maand naar 56,00 per maand met behoud van dezelfde producten.