Skip to main content

Hoi hoi,

ik kom er bij KPN niet op een normale manier door, dus ik probeer het maar eens via deze weg.

Zijn er meer mensen die er door KPN in zijn geluisd doordat mobiel wel over wordt gezet van een andere provider, maar Glasvezel nog niet?

DE situatie:

• Oktober 2024 wordt ik gebeld of ik glasvezel van KPN wil (2 dagen NADAT de galsvezelkabel bij mijn huis werd aangesloten).
  • Dat kwam mooi uit, want ik zat bij Delta waar mijn vrouw ook een mobiel abonnement had en waar het glasvezel abonnement in November af liep.
  • Antwoord was dus JA, maar dan ook met KPN mobiel voor mijn vrouw, om zo alle voordelen te kunnen profiteren.
  • Na wat vertraging zou mobiel in november overgaan en met glasvezel zouden we begin december over gaan op glasvezel van KPN.
  • Richting einde november had ik nog niets aan routers of iets dergelijks ontvangen en toen gebeld, dat kon allemaal nog komen, dat kon tot een week voor aansluiting nog worden opgestuurd.
  • en dan ineens eindnovember zonder ook maar een bericht vooraf, ontvang ik een ANNULERING van mijn order glasvezel vanuit KPN (in de mail). Gelijk bellen, wnat mobiel was WEL net overgezet.
  • Ook de voortang in “mijn KPN”was ineenkeer verdwenen… weg order… geen spoor meer van te vinden. 
  • Gebeld met KPN en ineens was het NIET mogelijk glasvezel te leveren, de kabel lag wel bij mij in huis, maar dat deel va nhet netwerk was nog niet op het geheel aangesloten… en nu dan??? KPN kan me niet verder helpen, ik kon wel over op koper… maar dat is geen optie, want dat is nog slechter dan het glasveel van DELTA. (ik woon in een “buitengebied”)
  • Het zou binnen enkele maanden wel over kunnen op glasvezel, dat gaat nu waarschijnlijk ein april gebeuren, ik kan namelijk niet anders, want er hangt al een 2-jarig mobiel abonnement in… 
  • Gevolg: Mobiel abonnement bij KPN, zonder dubbel data en/of korting op het abonnement. Internet bij DELTA, die duibbel zoveel kost, omdat ik geen nieuw jaar contract kon nemen en ook niet meer kon combineren met mobiel van Delta…. 

Nu heb ik dus 5 maanden minimaal 40 - 50 Euro extra per maand aan kosten en ik kan nergens terecht… 

Wie ik ook bel binnen KPN, niemand kan me verder helpen..

Hebben meer mensen zoiets ervaren met KPN?

Ik moet eerlijk zeggen dat ik wel behoorlijk pissig ben. KPN heeft (of had) bij mij toch altijd een streepje voor in verband met de kwaliteit en service die je vanuit het verleden van ze gewend bent. 

Ja dit gebeurt meer. Maar meestal is dat dan omdat mensen zelf op eigen initiatief al vast de hele overstap in gang gezet hebben. Dat is bij jou dus gebeurt op initiatief van een KPN verkoper begrijp ik. Die heeft jouw gebeld. Dat maakt de situatie nog iets zuurder. Maar ik vrees dat KPN er niets aan gaat doen.

Ja, ik werde zelf benaderd door KPN en dan is het toch belachelijk? 

Ook al heb ik hen benaderd, dan is het nog slecht. Ik had ook expliciet aangegeven dat ik wel ineenkeer met alles over wilde ook met ogenschouw op alle combi voordelen bij Delta én ook bij KPN… Ik had rustig nog een paar maanden gewacht. En

en niets via mail en alles aan de telefoon, zeg het maar en bewijs het maar… 

Totdat de glasvezel opgeleverd is, zou je internet van KPN via koper kunnen nemen. En dan heb je ook het Combivoordeel. 

Hoi ​@N. 88. Welkom op de KPN Community! Het leek erop dat je alles goed voor mekaar had. Tegelijk met Internet (en TV) en Mobiel over naar KPN en weer verder met het profiteren van de Combivoordelen. Dat viel toch even wat anders uit begrijp ik en dat is wel zuur te noemen. 

Ik denk dat dit, gezien het feit je op advies van een KPN verkoper bent overgestapt, wel een mooie case is voor onze klachtenafdeling. Jij had op voorhand niet kunnen weten dat dit zo zou uitpakken, dus ik heb goede hoop dat we hierin wel iets voor je kunnen betekenen. Zou je het klachtenformulier op onze website willen invullen? Dan wordt er zo snel mogelijk telefonisch contact met je gezocht en kun je het even rustig bespreken. 

Ok, top, dat heb ik.inmiddels gedaan. Ben benieuwd.

Laat maar weten wat eruit gekomen is nadat er eenmaal contact is geweest. 

Totdat de glasvezel opgeleverd is, zou je internet van KPN via koper kunnen nemen. En dan heb je ook het Combivoordeel. 

zou kunnen, maar dat was zo langzaam op ons adres dat dit eigenlijk geen optie was en nogmaals, ik had rustig nog een aantal maanden gewacht met beide… KPN gaf aan dat alles over kon naar glasvezel. 

Hoe lang duurt het voordat een klachtenformulier in behandeling wordt genomen? Ben inmiddels alweer een week verder.

Reken op minimaal 10 werkdagen. Ook kpn heeft last van de krapte op de arbeidsmarkt helaas. 

Binnen een week zou er eigenlijk wel contact gezocht moeten worden. Ik wil graag voor je kijken waarom er nog niet met je gebeld is. Zou je je profiel willen invullen met de adresgegevens waar je mobiel abonnement geregistreerd is? Dan neem ik even een kijkje. 

Sorryyy, niets re verbergen natuurlijk. 😉 adresgegevens zijn toegevoegd aan mijn profiel... en inmiddels is de aansluitdatum ook alweer een week opgeschoven... NADAT me nadrukkelijk telefonisch bevestigd was dat de aansluitdatum nu vast stond.... niet dus... schriftelijk krijg je niets bevestigd,  afspraken zijn eenzijdig maar te negeren en beloftes kunnen eenzijdig worden verbroken vanuit kpn.... het is één groot drama met kpn... ongelooflijk

@N. 88 je profiel invullen. Dat wil dus niet zeggen dat je je adresgegevens hier zomaar openbaar neer moet zetten. Je profiel kun je hier vinden:

https://forum.kpn.com/settings/profile

Sorry, ik had je een linkje naar je profiel willen geven in mijn vorige bericht, maar dat is mislukt. Maar gelukkig zijn je gegevens niet meer openbaar zichtbaar :) 

Ik heb natuurlijk even gekeken, maar er loopt geen klacht onder je gegevens. Ik zie alleen een telefoongesprek van 3 april waarin gesproken is over de aansluitdatum van je nieuwe verbinding. Ik weet niet of in dit telefoongesprek beloofd is dat de datum niet meer zou verschuiven, maar dat kan eerlijk gezegd niet beloofd worden. De aansluitdatum is afhankelijk van de planning van KPN Netwerk en een eventuele onderaannemer. Als daarin wat verschuift, vanwege vergunningsaanvragen, capaciteit, of technische complicaties, dan schuift jouw datum helaas ook op. Voor nu staat op 8 mei gepland dat je aangesloten gaat worden en laten we hopen dat dat blijft staan. 

Nu is het wel vervelend dat er blijkbaar geen klacht loopt. Ik weet niet wat er fout gegaan is, maar ik zal een nieuwe klacht voor je aanmaken. Je wordt dan binnen 5 werkdagen gebeld op het mobiel nummer wat eindigt op 427. Dan zal ik vooral je onvrede kenbaar maken over de misgelopen korting op het mobiele abonnement en de extra kosten die je nu bij Delta maakt. Daar kan de klachtenafdeling vooral iets in betekenen. 

Mocht er nog iets zijn of als je nog andere vragen hebt, laat het dan weten!

Zoek maar op een klacht onder mijn mailadres. Zou gek zijn als je niets vind, hij is namelijk wel op mijn mailadres bevestigd op 3 april.

Volgens mij worden ook alle telefoongesprekken opgenomen, dus kun je op de letter nauwkeurig naluisteren wat er gezegd wordt.... Sterker nog ik heb het liefst dat je alle 25 gesprekken tussen oktober en nu ff terug luistert. Zou er wel een dagje voor uit trekken, want het is wel een paar uur materiaal. Ook heb je het mobiele nummer fout, die wie je meld is van mijn vrouw. Die van mij eindigt op 247.

Ik zou graag willen dat er eens écht geluisterd en gekeken wordt. Dit is allemaal halfbakken gedoe, reageren om te reageren en niet om het op te lossen. 

Ik wordt er echt verschrikkelijk moedeloos van...

Telefoongesprekken kunnen niet worden teruggeluisterd. Ze worden opgeslagen voor trainingsdoeleinden. Niet om het gelijk of ongelijk van een klant aan te tonen. Ik heb wel eens begrepen dat ze anoniem opgeslagen worden. In dit topic schrijft een KPN medewerker dat:

"De gesprekken worden opgeslagen voor trainingsdoeleinden, dit wordt echter gedaan zonder persoonlijke gegevens en dus anoniem."

Hebben ze in ieder geval veel te oefenen... maar ze bevestigen ook niets meer, lekker makkelijk zaken doen zo... wat een verschrikking dit zeg... 

@Marlon92 Wat KPN zei over opname voor training is niet waar en wel terug te luisteren.

Mag een ondernemer een telefoongesprek opnemen en mag ik de opname beluisteren?

Kan ik het opgenomen gesprek opvragen of beluisteren?

Ja, u kunt de voicelog opvragen of beluisteren. Weigert de ondernemer u de voicelog te geven of de opname te laten beluisteren? Kijk dan op de website van de Autoriteit Persoonsgegevens voor meer informatie over de privacyregels en de mogelijkheden die u hebt richting de ondernemer.

@N. 88 

@TDN dat is een link naar een andere site. Wat heeft dat met KPN te maken? Als KPN zelf zegt dat ze het niet terug kunnen luisteren, waarom komt je dan met een link naar een andere site om aan te tonen dat da niet waar zou zijn?

@TDN dat is een link naar een andere site. Wat heeft dat met KPN te maken? Als KPN zelf zegt dat ze het niet terug kunnen luisteren, waarom komt je dan met een link naar een andere site om aan te tonen dat da niet waar zou zijn?

De link is van ACM. Als een opname existeert (KPN zei zelf ook), is KPN verplicht de klanten (en in rechtszaken zijn advocaten) te laten luisteren.

De link is van ACM. Als een opname existeert (KPN zei zelf ook), is KPN verplicht de klanten (en in rechtszaken zijn advocaten) te laten luisteren.

Als de gesprekken anoniem opgeslagen worden, dan kan dat niet hé? Want het gesprek kan dan niet teruggevonden worden tussen de vele 10duizenden gesprekken. 

Sowieso is het maar de vraag of het gesprek überhaupt opgenomen is. De automatische stem aan het begin van het gesprek zegt namelijk: "Dit gesprek kan worden opgenomen voor trainingsdoeleinden". Het kan dus worden opgenomen. Wil niet zeggen dat da altijd gebeurt. Dus KPN kan ook nog zeggen dat er niets opgenomen is.

Reageer