Skip to main content
Vraag

Abonnementskosten worden ineens van een ander rekeningnummer afgeschreven

• 26 maart 2025
  • 5 reacties
  • 66 keer bekeken

Mijn bijna 19 jarige zoon en ik hebben beide een abonnement bij KPN.

Ik betaal al jaren beide abonnementen via mijn rekeningnummer. Plotseling, zonder opgaaf van reden en zonder toestemming, kiest KPN ervoor om beide abonnementen van het rekeningnummer van mijn zoon af te schrijven. Ik (en mijn zoon) hebben hier NOOIT toestemming voor gegeven.

Onacceptabel en volgens mij ook onrechtmatig! Ik heb al een klacht ingediend en zou graag zsm contact willen met KPN om erachter te komen hoe dit kan.

5 reacties

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+12
  • KPN Monteur
  • 4429 reacties
  • 26 maart 2025

Maar hoe denkt u dat KPN aan het rekeningnummer van uw zoon komt? Dat is niet een willekeurig nummer. Iemand zal dat dus gewijzigd hebben. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 26 maart 2025

Mijn zoon betaald sinds zijn 18de zijn eigen abonnement. Zijn nummer is bekend bij KPN. Het is ook een tijd goed gegegaan.

Sinds november 2024 is het mis. Ik wil weten of dit zomaar mag 

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • 938 reacties
  • 26 maart 2025

Bij een incasso zal altijd een mandaat aanwezig zijn, d.w.z. de klant, de bank en de incassant (KPN) hebben getekend. Een zg. drie partijen overeenkomst.

Het nummer waarvan moet worden geïncasseerd is hoe dan ook de opdrachtgever gewijzigd. Voor meer info zal je toch even naar KPN moeten bellen op 0800-0402, vragen naar de afdeling ‘collections’ 

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+21
  • Superuser
  • 17614 reacties
  • 26 maart 2025

Hallo ​@Africqueen 

Staat het abonnement van jouw zoon op zijn naam en is het gekoppeld aan een eigen MijnKPN account? Of staat het nog onder jouw MijnKPN account? Is er recent iets gewijzigd via MijnKPN, bijvoorbeeld om de betaling over te zetten naar zijn eigen bankrekening? Heb je gekeken in MijnKPN naar de instellingen bij Persoons- en betaal­gegevens ?

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • 23431 reacties
  • 27 maart 2025

HI ​@Africqueen, welkom bij ons.

Fijn om te zien dat je op weg bent geholpen door de community leden, waarvoor dank. Wij veranderen niet zomaar een rekening nummer op eigen initiatief, hier moet iets anders aan de hand zijn. Goed in dit geval dat je een klacht hebt laten aanmaken, ik neem aan dat je dit via onze website of telefonisch hebt laten doen? Dan verwacht ik dat er binnen enkele dagen contact met je wordt opgenomen. 

Reageer