Skip to main content
Beantwoord

Abonnementsprijs klopt niet

• June 28, 2025
  • 26 reacties
  • 152 keer bekeken

Abonnement afgesloten voor 2 jaar alles in 1, eerste jaar korting dan tweede jaar internet downgraden en 58€ betalen. 

Mail ter bevestiging gehad,nu rekening van 65€ p.m dit is 7€ meer en voor een jaar 82€ meer. Sorry kpn maar hiermee ga ik niet accoord. Ik heb bewijs dat het 58€ is p.m. 

Ik ga niet meer betalen. 

Beste antwoord door Alexandra van KPN

Hi ​@Jo.bos., ik zie dat je al een stuk op weg geholpen bent, maar er nog niet helemaal uit gekomen bent. 

Ik vermoed dat deze factuur een ‘verzameling’ is van je oude en mogelijk al nieuwe contract. Daardoor kan de prijs eenmalig afwijken. Dat wordt altijd rechtgetrokken op de volgende factuur. Voor wat de specificatie betreft: Als je je factuur opzoekt in de MijnKPN app, dan kan je ook de details zien op de tweede pagina. Zo zie je precies waar die kosten uit zijn samengesteld.

Kom je er niet uit of heb je nog verdere vragen over je factuur, maak dan een belafspraak. Een van mijn collega's belt je terug wanneer het jou uit komt, en helpt je verder dit na te kijken.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

26 reacties

• Auteur
  • Topper
  • June 28, 2025

Klantnr.****

Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • June 28, 2025

Kan je een screenshot plaatsen van pagina 2? Wel even de persoonlijke gegevens wegpoetsen! Heb je al naar de periode gekeken? Op de eerste faktuur is dat meestal een paar dagen meer dan één maand! ​@Jo.bos. 

• Auteur
  • Topper
  • June 28, 2025

• Auteur
  • Topper
  • June 28, 2025

• June 28, 2025

Er is natuurlijk 2 keer inflatiecorrectie. Dus die 58 euro ga je sowieso niet redden. Maar het zou geen 7 euro meer moeten wezen denk ik.

Welke diensten neem je nu af?

Als je echt alleen 100 mbit internet hebt, 1 tv ontvanger en telefonie, dan zou je nog wel op zowat 60 euro moeten blijven hangen. Dus het lijkt me dat er nog iets bij zit.

Wat staat er op pagina 2 van de factuur? 

• Auteur
  • Topper
  • June 28, 2025

Ik heb geen pagina 2 

• Auteur
  • Topper
  • June 28, 2025

Er zit niets extra bij het abonnement dit is op 3 juni door kpn aan mij meegedeeld dus deze maand nog.  Totaal zou ik 58€ moeten betalen

• Auteur
  • Topper
  • June 28, 2025

Met inflatie correctie zou dit 59,78€ moeten zijn

• Auteur
  • Topper
  • June 28, 2025

Sorry, het moet 59,73€ zijn ,58€ + 1,73 inflatiecorrectie. 

• Auteur
  • Topper
  • June 28, 2025

Waarom trouwens 2x inflatiecorrectie terwijl ze 3 juni meedeelde dat het 58€ word per eind juli. Of weten ze pas nu dat er inflatie correctie bij komt 

Factuur downloaden werkt niet,dit weet kpn.

Dus ik heb alleen de pagina die kpn mij heeft gemaild 

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • June 28, 2025

In mijnkpn kan je toch de factuur zien en eventueel downloaden!!

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • June 28, 2025

Hallo ​@Jo.bos. ,

Jouw internet-abonnement van 52,50 wordt per medio juli 2025 verhoogd met 3,3%. 

52,50 x 1,033 = 54,23

Daarbij komt TV: 12,50 

En verder Vast Bellen : 3,00

Totaal wordt dat 69,83.

Daarbovenop komen nog de verbruikskosten van telefoongesprekken. Dit zal iedere maand variëren. Op jouw laatste factuur stond 1,34 voor verbruik. 

Ga je inderdaad downgraden naar 100 Mbit/s, dan wordt het: 

42,50 x 1,033 = 43,90
TV 12,50

Vast Bellen 3,00

Totaal 57,40

De vraag is echter of jij al jouw abonnement op 100 Mbit/s hebt gezet. 

Dit is het schema voordat de inflatiecorrectie van toepassing werd: 

n Mijn KPN kun je bij Producten, Internet en dan Abonnement de huidige status zien.  

• Auteur
  • Topper
  • June 28, 2025

Hij is gedowngrade op 3 juni 2025

• Auteur
  • Topper
  • June 28, 2025

Sorry op 3 juli

• Auteur
  • Topper
  • June 28, 2025

Toch 3 juni gedowngrade. 

Prijs staat erop 58€ 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • June 28, 2025

Sorry op 3 juli

Dat klopt dan, want het bericht van KPN was nog gebaseerd op 1 Gbit/s. 

De e-mail van KPN is nog gebaseerd op de stand voor de downgrade. 

52,50 * 1,033 = 54,23
54,23 -52,50 = 1,73

Dat bedrag stond in jouw bericht. 

Maar door jouw downgrade naar 100 Mbit/s ga je uiteindelijk uitkomen op 57,40 (inclusief TV en Vast Bellen.) 

Je zult even geduld moeten hebben totdat alles verwerkt is en tot de wijzigingsdatum betaal je uiteraard gewoon nog voor 1 Gbit/s. 

Nogmaals jouw nieuwe situatie: 

42,50 x 1,033 = 43,90
TV 12,50

Vast Bellen 3,00

Totaal 57,40

• Auteur
  • Topper
  • June 28, 2025

Ok ik begrijp het,maar wel vreemd want kpn deelde mij mee dat het binnen twee dagen geregeld zou zijn. 

• Auteur
  • Topper
  • June 28, 2025

Deze downgrade is op 3 juni al ingegaan en mijn eerstvolgende rekening op 27 juni zou 58€ zijn. 

Toch klopt het niet wat je zegt,3 juni gedowngrade,dit moest ik voor 27 juni doen van kpn. 3 juni is het ingegaan en 27 juni zou ik 58€ moeten betalen geen 65 € . 

Dit heeft kpn duidelijk meegedeeld. Zie de bewijzen en ingang datum 3 juni. 

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Hi ​@Jo.bos., ik zie dat je al een stuk op weg geholpen bent, maar er nog niet helemaal uit gekomen bent. 

Ik vermoed dat deze factuur een ‘verzameling’ is van je oude en mogelijk al nieuwe contract. Daardoor kan de prijs eenmalig afwijken. Dat wordt altijd rechtgetrokken op de volgende factuur. Voor wat de specificatie betreft: Als je je factuur opzoekt in de MijnKPN app, dan kan je ook de details zien op de tweede pagina. Zo zie je precies waar die kosten uit zijn samengesteld.

Kom je er niet uit of heb je nog verdere vragen over je factuur, maak dan een belafspraak. Een van mijn collega's belt je terug wanneer het jou uit komt, en helpt je verder dit na te kijken.

• July 1, 2025

Sorry, het moet 59,73€ zijn ,58€ + 1,73 inflatiecorrectie. 

Dit is niet de factuur. De factuur is een pdf bestand. Die krijg je elke maand. En die staat in MijnKPN. 

• Auteur
  • Topper
  • July 1, 2025

Ik heb al eerder meegedeeld dat ik factuur niet kan downloaden,die links werken niet. Scherm blijft wit. 

• July 1, 2025

Kan je wel inloggen op MijnKPN? Zie je het rijtje met facturen staan?

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Ik heb al eerder meegedeeld dat ik factuur niet kan downloaden,die links werken niet. Scherm blijft wit. 

Heb je het al geprobeerd met de MijnKPN app, op je telefoon? Wat gebeurt er dan? 

En toch nog even voor de zekerheid, ook wat de MijnKPN app betreft: Kom je er niet uit of heb je nog verdere vragen over je factuur, maak dan een belafspraak. Een van mijn collega's belt je terug wanneer het jou uit komt, en helpt je verder dit na te kijken.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • July 9, 2025

Sorry op 3 juli

Dat klopt dan, want het bericht van KPN was nog gebaseerd op 1 Gbit/s. 

De e-mail van KPN is nog gebaseerd op de stand voor de downgrade. 

52,50 * 1,033 = 54,23
54,23 -52,50 = 1,73

Dat bedrag stond in jouw bericht. 

Maar door jouw downgrade naar 100 Mbit/s ga je uiteindelijk uitkomen op 57,40 (inclusief TV en Vast Bellen.) 

Je zult even geduld moeten hebben totdat alles verwerkt is en tot de wijzigingsdatum betaal je uiteraard gewoon nog voor 1 Gbit/s. 

Nogmaals jouw nieuwe situatie: 

42,50 x 1,033 = 43,90
TV 12,50

Vast Bellen 3,00

Totaal 57,40

@Jo.bos. 

Is inmiddels alles verwerkt? Staat alles nu goed? 

• Auteur
  • Topper
  • July 9, 2025

Heb gebeld met kpn want factuur download werkte niet,ze hebben factuur gemaild en uitgelegd wat er aan de hand was. Zat paar dagen van de maand ervoor bij.

Sorry ik had het wel even netjes moeten uit leggen hier.

Nog bedankt voor jullie meedenken. 

Jo