Skip to main content
Beantwoord

Afgelopen abonnement loopt door, hoe zet ik het stop?

• August 5, 2025
  • 2 reacties
  • 55 keer bekeken

Ik heb een abonnement dat vervallen is op 25/07/2025 maar vandaag in 5/08/2025 Ik heb 15€ betaald. Betekent dit dat het abonnement nog niet is afgelopen en hoe heb ik dit beëindigd? 

Beste antwoord door Michel.uit.Arnhem

Hoi ​@Marwen 

Welkom op de community van KPN.

Zodra de vaste looptijd van je contract afloopt, in jouw geval op 25 juli 2025 jongstleden, gaat je contract over in een doorlopend contract waarbij je maandelijks kunt opzeggen.
Het is dus niet zo, dat op 25 juli 2025 jongstleden jouw contract automatisch wordt beëindigd.

Op dit moment heb je dus nog gewoon een abonnement bij KPN, die je wel maandelijks zelf kunt opzeggen, doe je dat niet dan blijft het abonnement dus gewoon doorlopen.

Heb je een maand van te voren (24 juni 2025) wel zelf je abonnement opgezegd, (je hebt altijd een opzegtermijn van 1 maand) dan kan de factuur van 15,- euro de laatste zijn.
Alles wat je teveel hebt betaald krijg je weer teruggestort door KPN, en daarvan ontvang je dan nog een eindfactuur.

Heb je jouw abonnement nog niet opgezegd, bel dan met de klantenservice van KPN via 0800-0402.
Want het opzeggen van een abonnement kan helaas niet via de community van KPN.

2 reacties

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@Marwen 

Welkom op de community van KPN.

Zodra de vaste looptijd van je contract afloopt, in jouw geval op 25 juli 2025 jongstleden, gaat je contract over in een doorlopend contract waarbij je maandelijks kunt opzeggen.
Het is dus niet zo, dat op 25 juli 2025 jongstleden jouw contract automatisch wordt beëindigd.

Op dit moment heb je dus nog gewoon een abonnement bij KPN, die je wel maandelijks zelf kunt opzeggen, doe je dat niet dan blijft het abonnement dus gewoon doorlopen.

Heb je een maand van te voren (24 juni 2025) wel zelf je abonnement opgezegd, (je hebt altijd een opzegtermijn van 1 maand) dan kan de factuur van 15,- euro de laatste zijn.
Alles wat je teveel hebt betaald krijg je weer teruggestort door KPN, en daarvan ontvang je dan nog een eindfactuur.

Heb je jouw abonnement nog niet opgezegd, bel dan met de klantenservice van KPN via 0800-0402.
Want het opzeggen van een abonnement kan helaas niet via de community van KPN.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • August 7, 2025

Mijn abonnement is verlopen op 25 juli, maar ik betaal nog steeds 15€. Dit betekent dat het abonnement nog loopt, kan het nu in augustus worden opgezegd of moet het voor het einde van het abonnement zijn opgezegd, dus voor 25 juli 

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Hoi ​@Marwen. Hier op de Community kunnen we de informatie mooi op een rijtje zetten en je van advies voorzien, maar je abonnement beëindigen gaat via onze helpdesk. In het bericht van ​@Michel.uit.Arnhem staat in principe alle informatie die je nodig hebt. Als antwoord op je laatste vraag kan ik nog aangeven dat wanneer je nog geen opzegging hebt gedaan en je dat vandaag alsnog doet, je dan een maand opzegtermijn hebt. Dan wordt je abonnement definitief beeindigd op 7 september. Je kunt je abonnement gewoon nog gebruiken tot die datum. Als het om een mobiel nummer gaat, dan ben je wel je nummer kwijt per opzegdatum. Dus wil je je nummer behouden, dan dien je niet bij ons op te zeggen. Dan kun je naar een nieuwe provider toestappen en daar een abonnement met nummerbehoud aanvragen. Zij regelen dan de opzegging voor jou. 

Laar maar weten of je zo voldoende informatie hebt of dat je misschien toch nog iets wil weten. Voor contact met de helpdesk kun het beste even bellen. Maak dan een terugbelafspraak (rechts onderin) met ons. Dan nemen wij contact met je op wanneer het uitkomt.