Skip to main content
Vraag

Afgesproken 24 maanden contract blijkt 36 maand te zijn?

• 12 maart 2025
  • 13 reacties
  • 112 keer bekeken

Ik heb in 2023 een 24 maanden contract afgesloten via de telefoon en nu ik in eerste instantie wou verlengen hoorde is het ineens 36 maanden. En ik weet 100% zeker dat ik dat niet heb afgesproken. En kon zegt ja we hebben geen bandje meer dus met andere woorden pech voor jouw. En proberen mijn woorden te verdraaien tijdens het gesprek, echt ongelooflijk dit! 

13 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • 8423 reacties
  • 12 maart 2025

Beste ​@Michel1984lw ik kan geen 36 maanden abo voor mobiel vinden bij KPN, zowel bij particulier als zakelijk niet, of de websites zijn nog niet aangepast.

Ik zou nog maar eens bellen of dat wel goed gaat.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+28
  • Superuser
  • 36738 reacties
  • 12 maart 2025

Hallo ​@Michel1984lw ,

Er bestaan helemaal geen contracten van 36 maanden. 24 maanden is het maximum. Wat zie je als einddatum staan in MijnKPN? 

• Auteur
  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • 12 maart 2025

Einddatum staat 2026. Ik zei ook heb ook nog nooit gehoord van 3 jarige contracten. Heb dat ook zeker niet afgesloten ik vond 2 jaar al eigenlijk te lang

• Auteur
  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • 12 maart 2025

En het is tv en internet thuis

• Auteur
  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • 12 maart 2025

Ze zouden het uitzoeken en krijg een mail waar ik niet op kan reageren terug na het telefoon gesprek.

Dit was de reactie 

Beste meneer van der Meulen,

De bevestiging van de overstap kan ik niet meer achterhalen, wel de eerste factuur.

De korting van 12 maanden wordt alleen gegeven bij 3 jarige abonnementen.

Dus de einddatum van het contract blijft 05-07-2026.

Hopende u voldoende geïnformeerd te hebben.

Forum|alt.badge.img+7
  • KPN Monteur
  • 363 reacties
  • 12 maart 2025

is het geen zakelijk abonnement?

binnen het zakelijke portofolio zijn 3 jarige contracten heel normaal.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • 8423 reacties
  • 12 maart 2025

Beste ​@Michel1984lw vul in het privédeel van je profiel s.v.p. je NAW-gegevens, mobiel klantnummer en de laatste 3 cijfers IBAN in, dan kan een moderator er binnenkort naar kijken.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+28
  • Superuser
  • 36738 reacties
  • 12 maart 2025
Michel1984lw schreef:

Einddatum staat 2026. Ik zei ook heb ook nog nooit gehoord van 3 jarige contracten. Heb dat ook zeker niet afgesloten ik vond 2 jaar al eigenlijk te lang

Als het om een zakelijk contract gaat, dan wordt het een ander verhaal. Dan zou het kunnen. 

• 3450 reacties
  • 12 maart 2025
Michel1984lw schreef:

Ik heb in 2023 een 24 maanden contract afgesloten via de telefoon....

Dan moet je daar via de mail bevestigen van gekregen hebben. Heb je die mail nog?

• Auteur
  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • 12 maart 2025

Bedankt voor de info, ik denk dan dat dat het is. Ik had eerst privé toen belde kpn mij dat zakelijk voordeliger was en kon zo omgezet worden en er veranderde niks. Maar dan is het dus omgezet naar 3 jaar🤔

Dicksooo
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • 160 reacties
  • 12 maart 2025

En daarom dus nooit ingaan op verkooppraatjes van verkopers die jou benaderen via de telefoon of aan de deur!

JanD
Superuser
  • Superuser
  • 8423 reacties
  • 12 maart 2025
Michel1984lw schreef:

Bedankt voor de info, ik denk dan dat dat het is. Ik had eerst privé toen belde kpn mij dat zakelijk voordeliger was en kon zo omgezet worden en er veranderde niks. Maar dan is het dus omgezet naar 3 jaar🤔

Beste ​@Michel1984lw , maar ben je feitelijk wel een zakelijke klant, heb je een KvK nummer op moeten geven?

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • 23431 reacties
  • 14 maart 2025

Hi ​@Michel1984lw, welkom bij onze community. 

Ik vermoed ook dat dit een zakelijke aansluiting is, maar ongeacht de aansluiting moet dit wel duidelijk worden aangegeven. Klopt het dat je bent benaderd door ons om dit te bespreken?

Reageer