Skip to main content
Vraag

Afkoopkosten KPN na overstap wegens lagere internetsnelheid op nieuw adres ondanks 20 jaar klant

• August 5, 2026
  • 5 reacties
  • 84 keer bekeken

Hallo,

Op mijn nieuwe adres kan ik niet de gewenste huidige snelheid 108 Mbit/s halen voor mijn internet, dus heb ik besloten over te stappen naar een andere partij.

Echter moet ik aan KPN een afkoopbedrag betalen, omdat ik kort geleden aan een actie heb mee gedaan voor korting op maandelijkse kosten voor een paar maanden.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik de uitkomst teleurstellend vind. Wat ik vooral vreemd vind, is dat mijn geschiedenis als trouwe KPN-klant van ruim 20 jaar volledig buiten beschouwing lijkt te blijven.

In die periode heb ik naar schatting tussen de €10.000 en €12.000 aan abonnementskosten aan KPN betaald. Ik had daarom verwacht dat deze langdurige klantrelatie en loyaliteit zouden worden meegewogen bij de beoordeling van mijn situatie, zeker nu het om een uitzonderlijke situatie gaat.

Hoewel ik begrijp dat KPN zich beroept op de contractvoorwaarden, had ik gehoopt dat er ruimte zou zijn voor een redelijke coulanceregeling. Juist voor klanten die al zo lang bij KPN zijn aangesloten, zou ik verwachten dat er meer oog is voor de opgebouwde klantrelatie.

Nu krijg ik ook geen reactie meer op mijn laatste 2 e-mails.

Nu hoor ik graag andere mensen hun mening hierover.

5 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • August 5, 2026

Nu hoor ik graag andere mensen hun mening hierover.

Tsjaa, je hebt er bewust voor gekozen om jouw contract te verlengen. Dan weet je dat je in die tijd vastzit aan KPN. Kortom : Gewoon die tijd uitzitten. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 5, 2026

Hoeveel bandbreedte krijg je wel op je nieuwe adres?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • August 5, 2026

Hoeveel bandbreedte krijg je wel op je nieuwe adres?

De maximaal snelheid is 65 Mbit/s 14 Mbit/s

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 5, 2026

Dan kun je nog steeds met 4 tv+ ontvangers tegelijk kijken.

Dat kun je niet afkopen. Dan moet het minder dan 15 Mbps zijn.

NB overstappen naar een provider op hetzelfde dsl netwerk zal ook geen hogere bandbreedte opleveren. 

Dus zou het via Delta Fiber, Open Dutch Fiber, of Ziggo coax kunnen. 

Overstappen naar Solcon (volledig van kpn) op DF of ODF (?) zou kpn mogelijk toe moeten kunnen staan. 

emielstroeve
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+7

Ik moet eerlijk zeggen dat ik de uitkomst teleurstellend vind. Wat ik vooral vreemd vind, is dat mijn geschiedenis als trouwe KPN-klant van ruim 20 jaar volledig buiten beschouwing lijkt te blijven.

In die periode heb ik naar schatting tussen de €10.000 en €12.000 aan abonnementskosten aan KPN betaald. Ik had daarom verwacht dat deze langdurige klantrelatie en loyaliteit zouden worden meegewogen bij de beoordeling van mijn situatie, zeker nu het om een uitzonderlijke situatie gaat.

ik heb dat ook wel eens bij de Appie geprobeerd om korting te krijgen op een pak melk wat ik al 30 jaar daar kocht. Lukte niet, blijkbaar moet iedereen gewoon betalen voor een pak melk wat het ook daadwerkelijk kost 😁