Skip to main content
Vraag

Afkoopsom bij (vervroegde) opzegging ondanks wijziging algemene voorwaarden

• May 25, 2026
  • 4 reacties
  • 77 keer bekeken

Hi,

Ik heb momenteel een Glasvezel en Sim Only abonnement bij KPN. Op 5 mei heb ik een mail van KPN gekregen over de wijziging algemene voorwaarden m.b.t mijn mobiele abonnement. Van mijn vaste internet niet.

Ik heb uiteindelijk besloten om tussentijds over te stappen op 10 juni, omdat er ook geen opzegtermijn zou zijn. Echter krijg ik nu een mail dat er een afkoopsom in rekening wordt gebracht voor mijn glasvezel abonnement die nog loopt tot begin oktober. Mijn Sim Only abonnement loopt nog tot eind oktober en daar lijkt geen probleem te zijn. 

Ik dacht dat alle bestaande abonnementen vrij waren om over te stappen, zelfs zonder opzegtermijn? Zie ik hier iets over het hoofd, of gaat het om een fout?

4 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • May 25, 2026

U kunt pas overstappen als u bericht daarover heeft gehad. Dit gaat per onderdeel/abonnement!!

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 25, 2026

U kunt pas overstappen als u bericht daarover heeft gehad. Dit gaat per onderdeel/abonnement!!

Ja dit vermoeden had ik inmiddels ook al. Ik gooide het op een perongeluk verwijderde mail maar het lijkt erop dat die mail dus nooit is gekomen begin mei… Heel apart. Ik zou niet weten waarom mijn glasvezel abonnement hier niet onder zou vallen. 

• May 25, 2026

Beste ​@fhaz de mails worden verstuurd tot en met 31 mei a.s.

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Hallo ​@fhaz, als het goed is heb je inderdaad ook voor jouw internet abonnement communicatie ontvangen. Zowel het mobiele abonnement als jouw vaste internetaansluiting is een periode contractvrij. In die periode kun je jouw abonnementen opzeggen of via een aanvraag bij een andere provider overstappen. 

Welke optie je ook kiest, de opzegging is kosteloos en er zal geen afkoopsom in rekening worden gebracht.