Skip to main content
Beantwoord

Afkoopsom is hoger dan de resterende maanden

• August 4, 2025
  • 28 reacties
  • 243 keer bekeken

Toon eerste bericht

28 reacties

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • August 12, 2025

Hoi ​@David1972, ik heb inmiddels reactie van mijn collega's. Deze afkoopsom wordt berekend met het oorspronkelijke maandbedrag. Als je halverwege je abonnement deze wijzigt verandert de afkoopsom niet mee.

Dan moet je dus als je een mobiel abo afsluit, eigenlijk met het goedkoopste abo beginnen en na een maand aanpassen naar je gewenste abo.

Als je dan binnen je contract een keer opzegt wordt er dus met het oorspronkelijke, lage, bedrag gerekend.

Dus abo maand 1 €10

vanaf maand 2 €30

na 1 jaar bij een contract van 2 jaar opzeggen, is afkoopsom van 12 x €10 i.p.v. 12x €30.

Interpreteer ik dat zo goed ​@Thomas van KPN ???

• August 12, 2025

MrChip  je had natuurlijk niet de volledige tekst hoeven te quoten. Zeker niet voor een opmerking die helemaal niets bijdraagt.

De reden is nu uitgelegd er is geen sprake van een boete al lijkt dat wel het geval. Het gaat om een volledig normale afkoopsom. Alleen is dat gebaseerd op een hogere maand bedrag dan het maand bedrag wat de Topic starter noemde.

Wat ​@Marlon92 eerder noemde in dit topic gaat dus niet op. De afkoopsom wordt blijkbaar altijd gebaseerd op het bedrag waar je een abonnement mee start. Heel eerlijk gezegd verbaasd mij dat wel een beetje. 

HeidiV
Topper
  • August 12, 2025

Hi ​@David1972 

Je kan in dit geval beter je nummer porteren (dat kan tijdens een lopend contract) naar een andere aanbieder, je KPN abonnement zo laag mogelijk zetten en het KPN abonnement per einde contractdatum opzeggen.
Dat is dan de goedkoopste optie.