Skip to main content
Beantwoord

Afleveradres installatiepakket wijzigen

• April 24, 2026
  • 4 reacties
  • 85 keer bekeken

Hallo iedereen,

Over twee weken krijg ik de sleutel van een nieuwe woning en kort daarna zal ik ook daadwerkelijk gaan verhuizen. Hiervoor heb ik alvast KPN Internet aangevraagd. Ik kreeg een bevestigingsmail waarin staat dat het installatiepakket zal worden verzonden naar het adres waar het aangesloten gaat worden.

Dit klinkt natuurlijk logisch, maar er is nu een kans dat het pakket wordt verzonden naar mijn nieuwe adres voordat ik zelf toegang tot de woning heb. Ik kan het pakket dan niet in ontvangst nemen.

Is het mogelijk om het installatiepakket op mijn huidige woonadres te laten bezorgen, zodat ik het pakket in ontvangst kan nemen en later zelf in mijn nieuwe woning kan installeren?

Alvast bedankt voor de hulp!

Beste antwoord door Erik van KPN

Hoi ​@Sproso, welkom hier!

Ik kom even met een beetje voorrang binnenvallen in dit topic. Want hoewel ​@Michel.uit.Arnhem's antwoorden bijna altijd kloppen is dat nu net niet zo. Het afleveradres kan namelijk wél gewijzigd worden. Neem hiervoor contact met ons op, dan kan de collega dit direct voor je aanpassen. Maak een belafspraak, dan bellen we je terug op het door jou aangegeven moment.

4 reacties

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@Sproso 

Welkom op de community van KPN.

Nee, helaas is dat niet mogelijk!
Het installatiepakket wordt altijd verstuurt naar het aansluit adres, alwaar het internet abonnement op is aangevraagd.

Als er niemand aanwezig is op het moment dat de bezorger voor de deur van je nieuwe adres staat, zal het installatiepakket naar het dichtstbijzijnde PostNL punt gaan.
Daar kun je dan zelf binnen 7 dagen het installatiepakket gaan afhalen, en dan bewaren totdat je de sleutel hebt van je nieuwe woning.

Dus hou de track en trace code in de gaten, want daar wordt uiteindelijk in vermeld naar wel PostNL punt jouw installatiepakket gaat.
Met een geldig legitimatiebewijs kun je dan zelf het installatiepakket gaan afhalen.

Belangrijk!!
Doe dat binnen 7 dagen dagen, anders gaat het installatiepakket weer retour naar KPN.

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • Antwoord
  • April 24, 2026

Ik kom even met een beetje voorrang binnenvallen in dit topic. Want hoewel ​@Michel.uit.Arnhem's antwoorden bijna altijd kloppen is dat nu net niet zo. Het afleveradres kan namelijk wél gewijzigd worden. Neem hiervoor contact met ons op, dan kan de collega dit direct voor je aanpassen. Maak een belafspraak, dan bellen we je terug op het door jou aangegeven moment.

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@Erik van KPN 

Superfijn dat je even met voorrang deze topic hebt behandeld.
Ik wist namelijk nog niet, dat het inmiddels mogelijk is om het afleveradres te laten aanpassen.
Zo zie je maar weer, je kunt niet alles weten, je leert altijd weer bij.

Behalve als het installatiepakket inmiddels al is meegegeven met PostNL, dan is het niet meer mogelijk om het adres aan te passen.
In dat geval geldt wel mijn vorige reactie!

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • April 24, 2026

Dank voor jullie snelle antwoorden!

Ik heb aan het einde van de middag gebeld met KPN en de medewerker aan de telefoon zegt het afleveradres te hebben gewijzigd.