Skip to main content
Beantwoord

Afschrijving onduidelijk en niet zichtbaar in MijnKPN

• March 28, 2025
  • 6 reacties
  • 64 keer bekeken

Nu mijn Oma wat ouder (86) word moeten wij opletten met deurverkopers nu is er iemand van de ziggo langs geweest en heeft zo even een abonnement afgesloten bij mijn oma.

Nadat we dat allemaal afgehandeld  hadden kwam ik in haar afschriften allemaal afschrijvingen tegen van jaar en dag van kpn. Netjes met klantnummer erbij nu zijn 2 abonnementen terug te halen (thuis en mobiel van oma) deze zijn ook toegevoegd in mijnkpn die ik beheer voor haar.

Maar 1 klantnummer weten we niet waar die van is het is een mobielnummer staat er, dit bedrag wordt al zeker 5 jaar afgeschreven en niemand weet welk telefoonnummer er aan gekoppeld is of wat dan ook. Hoe kan ik dit achterhalen en stopzetten? Inmiddels is het elke maand ruim €20 wat er afgeschreven wordt voor niks?

Beste antwoord door Arjan van KPN

Hoi ​@Bakksie. Welkom op de KPN Community! Goed dat je voor je oma zorgt en op haar afschriften kijkt naar overbodige zaken. Dat zal zij vast waarderen :) 

Ook top dat je al wat verder bent gekomen door telefonisch contact met ons te zoeken. Ik neem aan dat er een opzegging ingevoerd is? Dan kan het abonnement in ieder geval zo snel mogelijk worden opgezegd. 

@Marlon92 stipt nog wel iets belangrijks aan, want er wordt inderdaad niet meer getekend voor contracten. Wel worden altijd de gegevens ingevoerd van een identiteitskaart, paspoort of rijbewijs en gecheckt of dat overeen komt met de persoon die het aanvraagt. En wat je nog kunt meenemen naar het gesprek van dinsdag is het e-mailadres waar het contract heen is gestuurd destijds. Daar kan ook het contract gevonden worden. 

Laat maar weten wat er na dinsdag uit het gesprek gekomen is!

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

6 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • March 29, 2025

Hallo ​@Bakksie ,

Je kunt dan het beste kiezen voor rechtstreeks contact met de klantenservice. Plan hiervoor makkelijk zelf een terugbelafspraak. Dan bellen ze jou per direct of op een moment dat het jou uitkomt. Facebook en X zijn alternatieven.  

Ik vermoed dat je het beste één van de telefoonnummers van jouw oma kunt opgeven. En dan geef je een tijd op dat jij daar ook bent. Of je leent haar mobiele telefoon even….. Zelf met haar nummer bellen naar 0800-0402 is ook een optie. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • March 30, 2025

Beste ​@Noordzee,

bedankt voor je reactie!

Ik ben al wel een stuk verder

Gisteren contact gehad met kpn en blijkt dus inderdaad een 06nummer aan te hangen maar dit is bij niemand bekend nergens in de familie of in geschreven telefoonboekjes van oma. Ook gaven ze aan dat het nummer nooit verbruik heeft gehad zover ze terug konden kijken. 

Het is contract is afgesloten in 2019 maar ze kunnen maar terug kijken tot 2023. 

Nu vraag ik me natuurlijk af is het ene fout van de medewerker bij de kpn winkel destijds dat er een extra contract is afgesloten? en waar zijn de contracten? dinsdag heb ik weer een bel afspraak met de afdeling die over de contracten gaat. Graag wil ik zien wie destijds getekend heeft.

• March 30, 2025

Je hoeft helemaal niet te tekenen voor een nieuw contract. Dus ik denk dat daar niets meer van te achterhalen valt.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • Antwoord
  • March 31, 2025

Hoi ​@Bakksie. Welkom op de KPN Community! Goed dat je voor je oma zorgt en op haar afschriften kijkt naar overbodige zaken. Dat zal zij vast waarderen :) 

Ook top dat je al wat verder bent gekomen door telefonisch contact met ons te zoeken. Ik neem aan dat er een opzegging ingevoerd is? Dan kan het abonnement in ieder geval zo snel mogelijk worden opgezegd. 

@Marlon92 stipt nog wel iets belangrijks aan, want er wordt inderdaad niet meer getekend voor contracten. Wel worden altijd de gegevens ingevoerd van een identiteitskaart, paspoort of rijbewijs en gecheckt of dat overeen komt met de persoon die het aanvraagt. En wat je nog kunt meenemen naar het gesprek van dinsdag is het e-mailadres waar het contract heen is gestuurd destijds. Daar kan ook het contract gevonden worden. 

Laat maar weten wat er na dinsdag uit het gesprek gekomen is!

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • April 3, 2025

Beste ​@Noordzee,

bedankt voor je reactie!

Gisteren contact gehad met kpn en blijkt dus inderdaad een 06nummer aan te hangen maar dit is bij niemand bekend nergens in de familie of in geschreven telefoonboekjes van oma. Ook gaven ze aan dat het nummer nooit verbruik heeft gehad zover ze terug konden kijken. 

Het is contract is afgesloten in 2019 maar ze kunnen maar terug kijken tot 2023. 

Nu vraag ik me natuurlijk af is het ene fout van de medewerker bij de kpn winkel destijds dat er een extra contract is afgesloten? en waar zijn de contracten? dinsdag heb ik weer een bel afspraak met de afdeling die over de contracten gaat. Graag wil ik zien wie destijds getekend heeft.

@Bakksie 

En is het 06-nummer inmiddels door de klantenservice verwijderd uit haar account?  

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • April 7, 2025

Beste ​@Noordzee,

bedankt voor je reactie!

dinsdag heb ik weer een bel afspraak met de afdeling die over de contracten gaat. Graag wil ik zien wie destijds getekend heeft.

@Bakksie 

Ben je er vorige week dinsdag uitgekomen met de afdeling contracten? 

Is het 06-nummer nu stopgezet?