Skip to main content
Vraag

Als bestaande klant betaal ik meer en heb ik een lagere snelheid dan een nieuwe klant

• October 16, 2025
  • 5 reacties
  • 71 keer bekeken

Hallo, Als bestaande klant betaal ik meer dan 50 euro voor een maximale snelheid van 100 mbit.

Nu zie ik op de website van KPN dat een nieuwe klant op hetzelfde adres voor ongeveer 43 euro een abonnement kan afsluiten voor een maximale snelheid van 200 mbit.  Als bestaande klant zou ik bijna 9 euro extra moeten betalen voor de extra snelheid. Dat zijn toch wel grote verschillen. Als trouwe klant ik me nu erg benadeeld.

Is daar niet iets aan te doen?

Groeten W.

5 reacties

• 6969 reacties
  • October 16, 2025

Ben je contractvrij? Dan kun je het abonnement om laten zetten naar de nieuwste abonnementsvorm. 

Let op: dat is wat anders dan verlengen. 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+31
  • Superuser
  • 38758 reacties
  • October 16, 2025

Ben je contractvrij? Dan kun je het abonnement om laten zetten naar de nieuwste abonnementsvorm. 

Let op: dat is wat anders dan verlengen. 

Ik heb dat in juli 2025 ook gedaan, maar dat ging wel gepaard met een verlenging van één jaar. Maar dat was natuurlijk geen probleem.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+31
  • Superuser
  • 38758 reacties
  • October 16, 2025

Hallo ​@Landgraaf2000 ,

Je kunt (mits contractvrij) jouw abonnement per direct aanpassen (en goedkoper maken) door op een andere manier te verlengen. Je gaat dan over de huidige (2025) propositie en KPN TV+. 

Dat verlengen kan telefonisch via de klantenservice. Het makkelijkste gaat dat middels een belafspraak

Het kan ook (mits contractvrij) via internet via deze link, kies dan voor "Toon mijn persoonlijk advies”.: 

https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet

Je gaat dan wel over op KPN TV+. Dat heeft voordelen en nadelen. 

Voor de volledigheid: Hier vind je een overzicht van bevindingen/wensen van KPN TV+: 

De huidige prijzen en mogelijkheden vind je in dit overzicht:

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+12
  • Moderator
  • 2681 reacties
  • October 17, 2025

Hoi ​@Landgraaf2000. Welkom terug op de KPN Community! Heel goed dat je de kosten van je abonnementen in de gaten houdt en checkt of het ook goedkoper kan. 

En zoals je merkt kan dat ook, mits je natuurlijk contractsvrij bent. Je kunt dat het beste checken met de link van Noordzee hierboven en vergeet ook niet de rest van het advies te lezen. 

Het kan ook (mits contractvrij) via internet via deze link, kies dan voor "Toon mijn persoonlijk advies”.: 

Als dat niet mogelijk is, dan betekent het dat je onlangs je contract hebt verlengd met waarschijnlijk een leuke korting voor enkele maanden. Als je dan het gemiddelde neemt van de maandkosten over je hele contract, betaal je uiteindelijk ook minder dan je huidige maandbedrag :) 

Laat maar weten of het gelukt is met de link!

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+31
  • Superuser
  • 38758 reacties
  • October 23, 2025

Hallo ​@Landgraaf2000 ,

Je kunt (mits contractvrij) jouw abonnement per direct aanpassen (en goedkoper maken) door op een andere manier te verlengen. Je gaat dan over de huidige (2025) propositie en KPN TV+. 

Dat verlengen kan telefonisch via de klantenservice. Het makkelijkste gaat dat middels een belafspraak

Je gaat dan wel over op KPN TV+. Dat heeft voordelen en nadelen. 

Voor de volledigheid: Hier vind je een overzicht van bevindingen/wensen van KPN TV+: 

De huidige prijzen en mogelijkheden vind je in dit overzicht:

@Landgraaf2000 

Is het zo gelukt met de overstap naar TV+? 

KPN Community
15 jaar!

En dat vieren we graag samen met jou.
Vier je het met ons mee?

Jubileum topic