Skip to main content
Beantwoord

Als ik een smartwatch bestel via KPN, verleng ik dan ook mijn huidige mobiele abonnement?

• July 22, 2025
  • 9 reacties
  • 144 keer bekeken

goedenavond,

Ik wil een smartwatch bestellen alleen mijn huidige mobiele abonnement verloopt aan het einde van de maand. Als ik nu de smartwatch bestel staat er dat ik het ga verlengen. Wat bedoelen ze hiermee? Zit ik dan langer vast aan mijn huidige mobiele abonnement?  Of staat dit los van elkaar? Ik wil namelijk in november ongeveer een nieuw abonnement afsluiten bij KPN met een nieuwe telefoon. Dan wil ik dus niet blijven hangen aan mijn huidige abonnement. Is het dan handiger om te wachten met bestellen van de smartwatch? Het staat er altijd zo lekker onduidelijk. 

Beste antwoord door PeterG

Als je een smartwatch koopt verandert dat niks voor de looptijd van je abonnement.

Je kunt bij kpn online een TELEFOON kopen maar alleen in combinatie met verlengen (nieuw abonnement nemen dus). Dit kan dan met of zonder lening / afbetaling.

Je huidige abonnement is verlengbaar over een maand. Een nieuw abonnement gaat echter pas in ná de einddatum van je huidige abonnement.

Een abonnement stopt niet per einddatum. Mijn langstlopende abonnement was 8 jaar en een paar maanden.

9 reacties

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • July 23, 2025

Hoi ​@Kimsky, KPN is geen winkel waar je alleen losse toestellen kunt kopen dus ja, dit gaat samen met een abonnement die je dan weer opnieuw voor 2 jaar (meestal) aangaat. 

Als je dat niet wil dan is het misschien handiger om een toestel/smartwatch los kopen bij een winkel.  

• Auteur
  • Topper
  • July 23, 2025

Dat was niet mijn vraag, zijn er mensen die duidelijker kunnen antwoorden?

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • July 23, 2025

Dat was niet mijn vraag, zijn er mensen die duidelijker kunnen antwoorden?

Je stelt tenminste 4 verschillende vragen die met hetzelfde onderwerp te maken hebben.
Misschien is het handig om dan aan te geven welke vraag jij beantwoord wil hebben. 

Erwin van KPN
Moderator

Hoi ​@Kimsky . Welkom hier.

Ik dacht dat ​@Anneke-Anna  wel redelijk de kern te pakken had door aan te geven dat, als je bij ons verlengd, je dan een nieuwe contractperiode ingaat en dit is dan in combinatie met nieuwe hardware die je bij ons uitzoekt. 

Als jij dit liever los wil dan is KPN waarschijnlijk niet de juiste partij. Bij ons gaat het praktisch altijd gepaard met een abonnement. 

Kun je je vraag anders nog een keer stellen? Want misschien praten we langs elkaar. 

• Auteur
  • Topper
  • July 25, 2025

Ja klopt. Vreemd dat de vraag niet begrepen wordt. Zo te horen kan ik inderdaad beter overstappen op een andere provider. Oftewel internet, tv en mobiel elders afsluiten. Ik heb hier vaker antwoorden gelezen wat in de praktijk niet klopt. Maar ik kom er zelf wel uit!

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • July 25, 2025

Ja klopt. Vreemd dat de vraag niet begrepen wordt. Zo te horen kan ik inderdaad beter overstappen op een andere provider. Oftewel internet, tv en mobiel elders afsluiten. Ik heb hier vaker antwoorden gelezen wat in de praktijk niet klopt. Maar ik kom er zelf wel uit!

Beste ​@Kimsky je kunt natuurlijk ook gewoon klant bij KPN blijven en de smartwatch los kopen.

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • July 26, 2025

Onduidelijkheid is altijd vervelend. Dit kan onnodige onrust geven. 

Heb je een linkje (voorbeeld) waar verkeerde antwoorden worden gegeven? Dan kan hier eventueel een andere of juiste antwoord op gegeven worden. Wel zo correct en eerlijk voor iedereen. 

Wachten met een bestelling heeft geen enkele zin. KPN biedt nagenoeg alleen maar abonnementen aan met hardware.  

Waarom denk je dat wachten een optie is met een bestelling van een smartwatch zoals je a​an gaf? @Kimsky 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Antwoord
  • July 26, 2025

Als je een smartwatch koopt verandert dat niks voor de looptijd van je abonnement.

Je kunt bij kpn online een TELEFOON kopen maar alleen in combinatie met verlengen (nieuw abonnement nemen dus). Dit kan dan met of zonder lening / afbetaling.

Je huidige abonnement is verlengbaar over een maand. Een nieuw abonnement gaat echter pas in ná de einddatum van je huidige abonnement.

Een abonnement stopt niet per einddatum. Mijn langstlopende abonnement was 8 jaar en een paar maanden.

• Auteur
  • Topper
  • July 26, 2025

Top, dank je👌🏻