Skip to main content
Beantwoord

Als ik overstap naar Ziggo kan ik bijna 600 euro besparen

• October 17, 2025
  • 3 reacties
  • 82 keer bekeken

Donvdp
Topper

Wij betalen met ons thuis internet en TV, mobieltjes, en diverse streamingdiensten elke jaar €2506 euro.

Ziggo heeft wel aanbiedingen voor ons waardoor we voor 1 jaar €1931 euro zouden moeten betalen.

Heeft KPN nu liever dat ik overstap of zou mijn klant loyaliteit hun nu iets waard zijn in de vorm van korting of andere voordelen ?

Wat is jullie ervaring en hebben jullie nog tips ?

Want voor nu lijkt het erop dat wij beter 1 jaar over kunnen stappen naar ziggo en daarmee bijna 600 euro kunnen besparen. 

Beste antwoord door JanD

Beste ​@Donvdp als je contractvrij bent kun je je abo misschien aanpassen naar een goedkoper abo met eventueel een verlenggingskorting, even naar onderstaande website gaan:

https://www.kpn.com/shop/aanpassen/internet-tv

Wat je nu doet is appels met peren vergelijken.

Als je je huidige abo vergelijkt met een KPN abo als nieuwe klant, zie je dat de nieuwe klant ook veel goedkoper uit lijkt te zijn. Ik schrijf dus lijkt, want over een half jaar of een jaar betaal je ook weer gewoon de bruto standaard bedragen.

Verder zou je ook he huidige pakket eens tegen het licht kunnen houden, heb je al die streamingdiensten wel nodig of neem een goedkopere versie er van.

Heb je die hoge internetsnelheid wel nodig, een wat lagere snelheid is soms veel goedkoper en je levert echt geen comfort in, kan die mobiele bundel niet wat goedkoper, heb je al die extra tv-pakketten wel  nodig. Zo maar een paar punten om de bezem eens door te halen.

3 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • Antwoord
  • October 17, 2025

Beste ​@Donvdp als je contractvrij bent kun je je abo misschien aanpassen naar een goedkoper abo met eventueel een verlenggingskorting, even naar onderstaande website gaan:

https://www.kpn.com/shop/aanpassen/internet-tv

Wat je nu doet is appels met peren vergelijken.

Als je je huidige abo vergelijkt met een KPN abo als nieuwe klant, zie je dat de nieuwe klant ook veel goedkoper uit lijkt te zijn. Ik schrijf dus lijkt, want over een half jaar of een jaar betaal je ook weer gewoon de bruto standaard bedragen.

Verder zou je ook he huidige pakket eens tegen het licht kunnen houden, heb je al die streamingdiensten wel nodig of neem een goedkopere versie er van.

Heb je die hoge internetsnelheid wel nodig, een wat lagere snelheid is soms veel goedkoper en je levert echt geen comfort in, kan die mobiele bundel niet wat goedkoper, heb je al die extra tv-pakketten wel  nodig. Zo maar een paar punten om de bezem eens door te halen.

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Hi ​@Donvdp, ik begrijp wel dat zo'n prijsverschil je aan het denken zet.

We denken hier in onze community graag met je mee. Ik zie dat JanD al goede dingen gedeeld heeft hierboven. Ik sluit me daarbij aan: de vraag is denk ik, of het verschil in prijs het overstappen waard is. Het lijkt me sowieso goed om te vergelijken wat je nu hebt en wat je dan krijgt. Ook bij ons geldt vaak dat je een korting of een welkomstcadeau kunt kiezen als je een nieuw abonnement bestelt, of als nieuwe klant bij ons komt.

We doen ons best om daarna ook onze vaste klanten blij te maken, bijvoorbeeld met onze Combivoordelen, als je meerdere KPN abonnementen hebt. Je krijgt hiermee doorlopend korting en leuke extra opties (denk aan bijvoorbeeld dubbele data en/of een extra zenderpakket), afhankelijk van welke abonnementen je hebt.

Daarnaast denken we ook aan onze bestaande klanten, met bijvoorbeeld KPN Voor Jou. Elke maand kan je daar leuke extra's vinden, soms zijn het kadootjes, soms winacties, elke maand lichten we ze ook hier in de Community uit.

Ik hoop dat al deze informatie je helpt om een weloverwogen keuze te maken! Als je nog vragen hebt, laat ze gerust hier achter.

mhans
Helper
Forum|alt.badge.img+3
  • Helper
  • October 20, 2025

het verschil glas/koper is echt het geld waard, ook de identieke up/download snelheid, vooral als je veel upload zijn de reden waar je (meer) voor betaald. Ziggo is nog lichtjaren verwijderd van de kwaliteit/kwantiteit die KPN nu biedt met glas. Als je wil vergelijken moet je met Delta of Odido (als het beschikbaar is) vergelijken met dezelfde paketten. Delta biedt al 8Gb up/down, dat kan KPN (nog) niet. Tevens is het ook onbetaalbaar natuurlijk.