Skip to main content
Beantwoord

Andere korting dan afgesproken bij Thuis abonnement afgesloten via mobiel.nl

• 29 mei 2025
  • 18 reacties
  • 163 keer bekeken

Via mobiel.nl heb ik een TV en Internet abonnement afgesloten voor 2 jaar. De order en het contract was duidelijk. 12 maanden voor €35,00 daarna €55,00. Order en contract via e-mail met bijlagen ontvangen en conform de gedane order en het thuiscontract met prijsoverzicht. Tot zover gaat het correct. Wat daarna gebeurd is voor elke klant die dit zou overkomen ongelooflijk maar waar. Krijg een mail met een nieuw contract die niet overeenkomt met het gesloten contract van de order. Het nieuwe contract vermeld 9 maanden van €35,00 en daar moet ik het mee doen! Hiermee ga ik niet akkoord en bel de klantendienst van KPN. Om kort te zijn was het antwoord na twee keer een half uur aan de telefoon heb gehangen dat ik het abonnement maar rechtstreeks bij KPN moet afsluiten. M.a.w. afsluiten via Mobiel.nl is volgens KPN niet mogelijk… Hoezo niet ze hebben toch overeenkomsten met mobiel.nl en bieden dat ook via hun aan? Wat zijn mijn rechten in deze ?    

Beste antwoord door Michel.uit.Arnhem

Hoi ​@Knijk55 

Om te beginnen is Mobiel.nl jouw directe aanspreekpunt omtrent jouw bestelling, ook als het ergens niet goed loopt of er kloppen zaken niet.
Zie zijn de verkopende partij, die het voor jouw dient op te lossen, dus niet KPN in dit geval.
Zo staat het ook in de wet, dat de verkopende partij waar jij iets koopt of besteld hebt, de eventuele fouten te herstellen en voor een passende oplossing dient te zorgen.

Daarnaast heeft KPN momenteel helemaal geen actie met een korting van 12 maanden!
Bij een 1-jarig contract krijg je 6 maanden korting, en bij een 2-jarig contract is dat 9 maanden.

De kans is daarom ook groot, dat Mobiel.nl het foutief op hun website had/heeft staan ten tijde dat jij een bestelling bij hun deed, voor een internet abonnement bij KPN.
KPN heeft die order alleen maar gecorrigeerd naar 9 maanden, omdat er helemaal geen actie loopt met 12 maanden korting.

De fout ligt voor 100% bij Mobiel.nl, daar moet je een klacht indienen omtrent de verkeerde informatie die zei op hun website hebben geplaatst, daar kan KPN niets aan doen.
Mobiel.nl dient jouw voor die 3 maanden te compenseren, aangezien je wel hebt gekozen voor 12 maanden korting.

Het advies van ​@TDN om de laatste 3 maanden het teveel betaalde abonnementsgeld terug te halen werkt helaas niet zo, aangezien de betalingen bij KPN verlopen door middel van een automatische incasso en het dus allemaal automatisch van je rekening wordt afgeschreven.

Daarnaast dien je altijd eerst een klacht in te dienen bij de verkopende partij, kom je er dan niet uit dan volgt eerst de stappen naar de Geschillencommissie Telecommunicatie.
Pas daarna zou je eventueel naar een rechter kunnen gaan, maar dat kost veel geld en duurt soms lang.

Maar aangezien KPN niet de fout heeft gemaakt, dien je dus zo snel mogelijk een klacht in te dienen bij Mobiel.nl, en te vragen dat zei de laatste 3 maanden gaan compenseren omdat zei een fout hebben geplaatst op hun website.

Nogmaals Mobiel.nl is in deze jouw aanspreekpunt, daar heb je de bestelling gedaan.
Mobiel.nl dient dus voor een passende oplossing te zorgen.

Telefoonnummer Mobiel.nl :  070 - 301 0 301

Klacht per mail indienen: info@mobiel.nl 

Bekijk origineel

18 reacties

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • 5102 reacties
  • 29 mei 2025
Knijk55 schreef:

Wat zijn mijn rechten in deze ?    

Je heb het recht te annuleren binnen 14 dagen. Indien het eerste toegestuurde contract van KPN is, is het bindend en KPN moet jou 12 maanden korting geven ongeacht wat de tweede contract of klantenservice zegt. Indien het eerste toegestuurde contract een suggestie van mobiel.nl is, is het niet rechtsbindend maar je kan schade ophalen op mobiel.nl wegens misleiding.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 7 reacties
  • 29 mei 2025
TDN schreef:
Knijk55 schreef:

Wat zijn mijn rechten in deze ?    

Je heb het recht te annuleren binnen 14 dagen. Indien het eerste toegestuurde contract van KPN is, is het bindend en KPN moet jou 12 maanden korting geven ongeacht wat de tweede contract of klantenservice zegt. Indien het eerste toegestuurde contract een suggestie van mobiel.nl is, is het niet rechtsbindend maar je kan schade ophalen op mobiel.nl wegens misleiding.

In het eerste mailbericht van KPN is bijgesloten het contract zoals door en bij Mobiel.nl afgesloten. Maar bij KPN hebben ze daarna deze order en contract geannuleerd en daarvoor in de plaats hebben ze mij het nieuwe contract gestuurd met de 9 maanden . We praten hier over een beursgenoteerd bedrijf wat blijkbaar denkt maar te kunnen doen wat hun uit komt. Slechte klanten services en uiteindelijk wordt dood leuk de verbinding verbroken na het tweede telefonisch gesprek. 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • 5102 reacties
  • 29 mei 2025

@Knijk55 Bewaar het eerste contract en email correspondent goed. Boek na 9 maanden 3 maanden lang het te veel incasseerde bedrag terug en dagvaart indien nodig KPN voor een rechtbank.

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+14

Hoi ​@Knijk55 

Om te beginnen is Mobiel.nl jouw directe aanspreekpunt omtrent jouw bestelling, ook als het ergens niet goed loopt of er kloppen zaken niet.
Zie zijn de verkopende partij, die het voor jouw dient op te lossen, dus niet KPN in dit geval.
Zo staat het ook in de wet, dat de verkopende partij waar jij iets koopt of besteld hebt, de eventuele fouten te herstellen en voor een passende oplossing dient te zorgen.

Daarnaast heeft KPN momenteel helemaal geen actie met een korting van 12 maanden!
Bij een 1-jarig contract krijg je 6 maanden korting, en bij een 2-jarig contract is dat 9 maanden.

De kans is daarom ook groot, dat Mobiel.nl het foutief op hun website had/heeft staan ten tijde dat jij een bestelling bij hun deed, voor een internet abonnement bij KPN.
KPN heeft die order alleen maar gecorrigeerd naar 9 maanden, omdat er helemaal geen actie loopt met 12 maanden korting.

De fout ligt voor 100% bij Mobiel.nl, daar moet je een klacht indienen omtrent de verkeerde informatie die zei op hun website hebben geplaatst, daar kan KPN niets aan doen.
Mobiel.nl dient jouw voor die 3 maanden te compenseren, aangezien je wel hebt gekozen voor 12 maanden korting.

Het advies van ​@TDN om de laatste 3 maanden het teveel betaalde abonnementsgeld terug te halen werkt helaas niet zo, aangezien de betalingen bij KPN verlopen door middel van een automatische incasso en het dus allemaal automatisch van je rekening wordt afgeschreven.

Daarnaast dien je altijd eerst een klacht in te dienen bij de verkopende partij, kom je er dan niet uit dan volgt eerst de stappen naar de Geschillencommissie Telecommunicatie.
Pas daarna zou je eventueel naar een rechter kunnen gaan, maar dat kost veel geld en duurt soms lang.

Maar aangezien KPN niet de fout heeft gemaakt, dien je dus zo snel mogelijk een klacht in te dienen bij Mobiel.nl, en te vragen dat zei de laatste 3 maanden gaan compenseren omdat zei een fout hebben geplaatst op hun website.

Nogmaals Mobiel.nl is in deze jouw aanspreekpunt, daar heb je de bestelling gedaan.

• 6947 reacties
  • 30 mei 2025
Knijk55 schreef:

In het eerste mailbericht van KPN is bijgesloten het contract zoals door en bij Mobiel.nl afgesloten. 

Kun je daar een schermafdruk van plaatsen?

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+14
  • KPN Monteur
  • 5280 reacties
  • 30 mei 2025
TDN schreef:

@Knijk55 Bewaar het eerste contract en email correspondent goed. Boek na 9 maanden 3 maanden lang het te veel incasseerde bedrag terug en dagvaart indien nodig KPN voor een rechtbank.

Michel.uit.Arnhem schreef:

Mobiel.nl, phonehouse, independer, consumentenbond, allemaal websites en bedrijven waar je ook een abonnement van de provider KPN af kan sluiten. Als hun nou adverteren met 12 maanden 0 euro betekend dat niet dat KPN dit ook moet doen. Dit betekend dat hun valse informatie delen. In dit geval is, zoals Michel zegt mobiel.nl verantwoordelijk voor de fout en de oplossing.

Ik heb een stukje van Michel en TDN gequote, dit omdat deze info absoluut onjuist is en TDN dit ook wel weet. Indien er niet of te weinig wordt betaald gaat er bij KPN automatisch een incasso traject lopen. Tijdens dit traject wordt uiteindelijk uw internet afgesloten, krijgt u verhogingen van het te betalen bedrag, deurwaardes aan de deur en uiteindelijk ga je geen gelijk krijgen omdat - zoals ik en andere al eerder hebben gezegd - u hiervoor bij mobiel.nl moet zijn.

Dus probeer dit asjeblieft niet, want daar ga je alleen maar gezeur mee krijgen waar niemand blij van gaat worden.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 7 reacties
  • 30 mei 2025

Hoi ​@Knijk55 

Hoi Michel, Misschien klopt het wat je zegt.. Maar mobiel.nl is reeds voor mij bezig. Hun doen zaken met KPN en ze zullen niet zomaar onjuiste info m.b.t. hun aanbiedingen op de site hebben staan. Ze zijn namelijk een partner voor diverse providers. En al heeft KPN zelf deze aanbiedingen niet dan nog denk ik sterk te staan. Waarom denk ik dat omdat het eerste contract wat ik heb gekregen via de mail van KPN afkomstig is met het contract zoals ik dat heb afgesloten bij Mobiel.nl Daar laat ik het verder bij . Gr. 

• 6947 reacties
  • 30 mei 2025
Knijk55 schreef:

Waarom denk ik dat omdat het eerste contract wat ik heb gekregen via de mail van KPN afkomstig is met het contract zoals ik dat heb afgesloten bij Mobiel.nl

Weet je zeker dat da geen bestelbevestiging is? Daar zijn geen rechten aan te ontlenen denk ik.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 7 reacties
  • 30 mei 2025
Marlon92 schreef:
Knijk55 schreef:

In het eerste mailbericht van KPN is bijgesloten het contract zoals door en bij Mobiel.nl afgesloten. 

Kun je daar een schermafdruk van plaatsen?

Waarom zal ik een schermafdruk plaatsen met mijn gegevens? Ik heb een contract van KPN in hun eerste mail met de order die ik bij mobiel heb gedaan. En dat is de eerste 12 maanden voor €35,00 daarna €55,00. Als KPN dat niet kan leveren dan moeten ze eerst maar eens geen zaken meer doen met de diverse externe aanbieders. Maar dat doen deze grote spelers op de markt niet want dan gaat hun marktaandeel naar andere partijen. Zoals bijvoorbeeld Odido etc.  

• Auteur
  • Deelnemer
  • 7 reacties
  • 30 mei 2025
Marlon92 schreef:
Knijk55 schreef:

Waarom denk ik dat omdat het eerste contract wat ik heb gekregen via de mail van KPN afkomstig is met het contract zoals ik dat heb afgesloten bij Mobiel.nl

Wert je zeker dat da geen bestelbevestiging is? Daar zijn geen rechten aan te ontlenen denk ik.

• 6947 reacties
  • 30 mei 2025
Knijk55 schreef:

Dit is afkomstig van een emailadres van KPN? Lijkt me niet dat KPN begint over Stichting Geschillencommissie Telecommunicatiediensten. De zinsopbouw voelt ook aan alsof het geschreven is door mobiel.nl en niet door KPN zelf.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • 5102 reacties
  • 30 mei 2025
Ik_Combineer schreef:
TDN schreef:

Ik heb een stukje van Michel en TDN gequote, dit omdat deze info absoluut onjuist is en TDN dit ook wel weet. Indien er niet of te weinig wordt betaald gaat er bij KPN automatisch een incasso traject lopen.

Daar staat ook "indien nodig KPN voor een rechtbank dagvaarden”. Als KPN 55,-€ afboekt terwijl in contract 35,-€ staat, kan je het hele bedrag laten terug boeken en handmatig 35,-€ overmaken. Als KPN incasso traject begint, begint ​@Knijk55 ook een rechterlijke procedure met alle kosten voor KPN. Indien KPN ten onrecht internet afsluit, kan hij gratis zijn 2 jaren abo opzeggen en op andere aanbieder overstappen. Als het hard op hard zou spelen, adviseer ik ​@Knijk55 zelfs een deurwaarder te nemen om de dagvaarding bij KPN te bezorgen en eventueel de schaden door onterechte internet afsluiten via een incasso bureau te vorderen. Als men weet dat men in recht staat, laat de grote bedrijven niet afschikken door bedreigingen.

Mobiel.nl is geen verkoper maar een bemiddelaar, KPN bevestigt de koop/afsluiten met het versturen van het contract, indien ​@Knijk55 geen bezwaar maakte, is dit contract rechtsgeldig en KPN kan niet achteraf annuleren en andere contract aanbieden.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 7 reacties
  • 30 mei 2025
Marlon92 schreef:
Knijk55 schreef:

Dit is afkomstig van een emailadres van KPN? Lijkt me niet dat KPN begint over Stichting Geschillencommissie Telecommunicatiediensten. De zinsopbouw voelt ook aan alsof het geschreven is door mobiel.nl en niet door KPN zelf.

Ja afkomstig van KPN en ga nu niet over andere zaken praten die in het contract staan heb namelijk ook mobiel en digitenne van KPN dus een contract kan ik wel lezen!!

• 6947 reacties
  • 30 mei 2025

Hier een topic waar ook onenigheid is over 12 of 9 maanden:

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+14
TDN schreef:
Ik_Combineer schreef:

Daar staat ook "indien nodig KPN voor een rechtbank dagvaarden”. Als KPN 55,-€ afboekt terwijl in contract 35,-€ staat, kan je het hele bedrag laten terug boeken en handmatig 35,-€ overmaken. Als KPN incasso traject begint, begint ​@Knijk55 ook een rechterlijke procedure met alle kosten voor KPN. Indien KPN ten onrecht internet afsluit, kan hij gratis zijn 2 jaren abo opzeggen en op andere aanbieder overstappen. Als het hard op hard zou spelen, adviseer ik ​@Knijk55 zelfs een deurwaarder te nemen om de dagvaarding bij KPN te bezorgen en eventueel de schaden door onterechte internet afsluiten via een incasso bureau te vorderen. Als men weet dat men in recht staat, laat de grote bedrijven niet afschikken door bedreigingen.

Mobiel.nl is geen verkoper maar een bemiddelaar, KPN bevestigt de koop/afsluiten met het versturen van het contract, indien ​@Knijk55 geen bezwaar maakte, is dit contract rechtsgeldig en KPN kan niet achteraf annuleren en andere contract aanbieden.

Hoi ​@TDN 

Wat je nu allemaal schrijft, is uiteraard prima, maar klopt van geen kant.
Met het terugboeken van het geïncasseerd bedrag door KPN, en vervolgens het handmatig overboeken van het kortingsbedrag van 35,- euro, krijgt TS ​@Knijk55 alleen maar ellende mee, en dat moeten we echt zien te voorkomen.

Want als TS jouw advies zou opvolgen, dan zal automatisch het incassotraject in werking treden, met alle gevolgen die ​@Ik_Combineer al schreef in zijn reactie.

Voordat je überhaupt bij een rechter komt, dient TS ​@Knijk55 eerst een aantal stappen te hebben gedaan, zoals eerst een officiële klacht/ingebrekestelling sturen.
Afhankelijk wat er als oplossing uit deze klacht naar voren komt, kan TS ​@Knijk55 zich als tweede wenden tot de Geschillencommissie Telecommunicatie, die uiteindelijk gaan komen met een bindende uitspraak waar alle partijen zich aan moeten houden.
Pas daarna kun je (als het nog nodig mocht zijn) na een rechtbank stappen, maar alleen als bovenstaande stappen als eerste zijn doorlopen, niet eerder.

Daarnaast is Mobiel.nl gewoon een online verkoper van smartphone en abonnementen, niets meer en niets minder.

Het contract wat TS heeft ontvangen per mail, komt vanuit Mobiel.nl en niet direct vanuit KPN.
Mobiel.nl voert namelijk alle gegevens zelf in binnen het bestelsysteem van KPN, en daar komt dan bovenstaand bevestiging/contract uit.

Maar boven alles blijft staan, dat TS ​@Knijk55 zich moet wenden tot Mobiel.nl, die moet zorgen voor een passende oplossing, en dus niet KPN.

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+14
Knijk55 schreef:
Marlon92 schreef:
Knijk55 schreef:

Wert je zeker dat da geen bestelbevestiging is? Daar zijn geen rechten aan te ontlenen denk ik.

Hoi ​@Knijk55 

Deze samenvatting komt niet direct vanuit KPN, maar is door Mobiel.nl naar je verstuurt.
Mobiel.nl voert namelijk zelf jouw bestelling in binnen het bestelsysteem van KPN, daar komt KPN helemaal niet aan te pas.
Daarna ontvang je vervolgens bovenstaande “samenvatting van je contract” vanuit Mobiel.nl.

Het contract/overeenkomst die nieuwe klanten krijgen, als ze direct bij KPN hun bestelling doen (via de website van KPN of in de KPN Winkel), ziet er namelijk heel anders uit.
En daar wordt niets in gezet omtrent je rechtsmiddelen, daarvoor verwijst KPN je naar de Algemene Voorwaarden die je bij je contract ontvangt.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • 5102 reacties
  • 30 mei 2025

Want als TS jouw advies zou opvolgen, dan zal automatisch het incassotraject in werking treden, met alle gevolgen die ​@Ik_Combineer al schreef in zijn reactie.

Gevolgen voor KPN bedoel je? KPN moet dan de kosten dragen voor onterechte incassotraject en de nadelen vandien.

kan TS ​@Knijk55 zich als tweede wenden tot de Geschillencommissie Telecommunicatie, die uiteindelijk gaan komen met een bindende uitspraak waar alle partijen zich aan moeten houden.
Pas daarna kun je (als het nog nodig is) na een rechtbank stappen, maar alleen als bovenstaande stappen als eerste zijn doorlopen, niet eerder.

Sorry maar hier praat je echt onzin. Een geschillencommissie kan men inschakelen maar is niet dwingend. Na een uitspraak van een geschillencommissie is een rechtszaak niet meer mogelijk omdat een uitspraak van commissie is bindend tenzij een rechter de uitspraak onredelijk vindt. Maar dan gaat men 2 rechtszaken beginnen, 1 tegen de uitspraak van de commissie en daarna tegen KPN.

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+14

Hoi ​@TDN 

Laten we nu geen welles nietes spel gaan spelen binnen deze topic, daar schiet TS al helemaal niets mee op, en kan alleen maar verwarring en misverstanden teweeg brengen.

De rechtsmiddelen zijn nu helemaal nog niet in beeld, en hoeven ook helemaal niet beeld te komen.
​​​​​Topic starter ​@Knijk55 heeft het inmiddels al bij Mobiel.nl neergelegd, de partij waar hij zich ook tot moet wenden, dus die stap is al goed genomen.
Mobiel.nl is daar inmiddels ook al mee bezig, dus laten we eerst rustig afwachten waar Mobiel.nl mee gaat komen, voordat we verder gaan kijken.
Want wie weet kan TS zich straks prima vinden bij de oplossing waarmee Mobiel.nl straks komt.

Reageer

KPN Community
15 jaar!

En dat vieren we graag samen met jou.
Vier je het met ons mee?

Jubileum topic