Via mobiel.nl heb ik een TV en Internet abonnement afgesloten voor 2 jaar. De order en het contract was duidelijk. 12 maanden voor €35,00 daarna €55,00. Order en contract via e-mail met bijlagen ontvangen en conform de gedane order en het thuiscontract met prijsoverzicht. Tot zover gaat het correct. Wat daarna gebeurd is voor elke klant die dit zou overkomen ongelooflijk maar waar. Krijg een mail met een nieuw contract die niet overeenkomt met het gesloten contract van de order. Het nieuwe contract vermeld 9 maanden van €35,00 en daar moet ik het mee doen! Hiermee ga ik niet akkoord en bel de klantendienst van KPN. Om kort te zijn was het antwoord na twee keer een half uur aan de telefoon heb gehangen dat ik het abonnement maar rechtstreeks bij KPN moet afsluiten. M.a.w. afsluiten via Mobiel.nl is volgens KPN niet mogelijk… Hoezo niet ze hebben toch overeenkomsten met mobiel.nl en bieden dat ook via hun aan? Wat zijn mijn rechten in deze ?
Andere korting dan afgesproken bij Thuis abonnement afgesloten via mobiel.nl
Beste antwoord door Michel.uit.Arnhem
Hoi
Om te beginnen is Mobiel.nl jouw directe aanspreekpunt omtrent jouw bestelling, ook als het ergens niet goed loopt of er kloppen zaken niet.
Zie zijn de verkopende partij, die het voor jouw dient op te lossen, dus niet KPN in dit geval.
Zo staat het ook in de wet, dat de verkopende partij waar jij iets koopt of besteld hebt, de eventuele fouten te herstellen en voor een passende oplossing dient te zorgen.
Daarnaast heeft KPN momenteel helemaal geen actie met een korting van 12 maanden!
Bij een 1-jarig contract krijg je 6 maanden korting, en bij een 2-jarig contract is dat 9 maanden.
De kans is daarom ook groot, dat Mobiel.nl het foutief op hun website had/heeft staan ten tijde dat jij een bestelling bij hun deed, voor een internet abonnement bij KPN.
KPN heeft die order alleen maar gecorrigeerd naar 9 maanden, omdat er helemaal geen actie loopt met 12 maanden korting.
De fout ligt voor 100% bij Mobiel.nl, daar moet je een klacht indienen omtrent de verkeerde informatie die zei op hun website hebben geplaatst, daar kan KPN niets aan doen.
Mobiel.nl dient jouw voor die 3 maanden te compenseren, aangezien je wel hebt gekozen voor 12 maanden korting.
Het advies van
Daarnaast dien je altijd eerst een klacht in te dienen bij de verkopende partij, kom je er dan niet uit dan volgt eerst de stappen naar de Geschillencommissie Telecommunicatie.
Pas daarna zou je eventueel naar een rechter kunnen gaan, maar dat kost veel geld en duurt soms lang.
Maar aangezien KPN niet de fout heeft gemaakt, dien je dus zo snel mogelijk een klacht in te dienen bij Mobiel.nl, en te vragen dat zei de laatste 3 maanden gaan compenseren omdat zei een fout hebben geplaatst op hun website.
Nogmaals Mobiel.nl is in deze jouw aanspreekpunt, daar heb je de bestelling gedaan.
Mobiel.nl dient dus voor een passende oplossing te zorgen.
Telefoonnummer Mobiel.nl : 070 - 301 0 301
Klacht per mail indienen: info@mobiel.nl
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.