Skip to main content
Vraag

Anderhalve maand opzegtermijn na constatering dat er niet geleverd kan worden op mijn adres

• May 6, 2026
  • 4 reacties
  • 44 keer bekeken

Op 18 april heeft de monteur geconstateerd dat mijn KPN-internatabonnement toch niet mee kan verhuizen naar mijn nieuwe adres. Maar ik moet nu toch betalen tot en met 30 mei voor een dienst waar ik noodgedwongen geen gebruik van kan maken. Is dat terecht? ChatGPT vindt op basis van een uitgebreide analyse van niet, wat zijn de regels?

4 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • May 6, 2026

Ik kan me niet voorstellen dat je tot 30 mei moet betalen als er is geconstateerd dat er geen verbinding mogelijk is. Waarschijnlijk ga je de slotnota met correctie nog krijgen. Als dit niet gebeurt raad ik je aan om formulier in te vullen. Laat je nog even weten hoe het afloopt?

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27

Hi ​@cassandra, welkom op onze community. 

Allereerst ontzettend jammer om te lezen dat we de verbinding niet mee kunnen verhuizen naar je nieuwe adres. 

Het lijkt mij ook niet juist dat je nog een opzegtermijn krijgt als wij constateren dat dit technisch niet mogelijk is. Dank aan Joep voor de link, heb je dit inmiddels in kunnen vullen? Wacht een reactie af, ik verwacht dat dit helemaal goedkomt. 

Mocht dit niet zo zijn, laat het me hier weten. Dan kijk ik ook graag mee. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 8, 2026

Hallo, het abonnement wordt pas beeindigd per 30 mei, maar op de factuur van 5 mei t/m 4 juni zie ik gek genoeg dat ik voor die periode maar de helft moet betalen. Toch zou ik restitutie willen vanaf 18 april, niet vanaf half mei. Ik zal het formulier aanvullen en hier om vragen, bedankt voor de reacties!

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27

Duidelijk en helemaal goed, laat me hier nog even weten hoe dit afloopt.Â