Skip to main content
Beantwoord

Apparatuur in het verleden teruggestuurd maar de rekening loopt door?

• September 30, 2026
  • 2 reacties
  • 73 keer bekeken

Goedemiddag,

1 ½ jaar geleden superwifi besteld. Het gaf geen beter resultaat dus direct de zelfde maand weer retour gestuurd. Nou kijk ik niet elke factuur na, zeker geen wijziging van een relatief klein bedrag van €2,49 per maand. Je gaat een beetje uit van vertrouwen, factuur zal wel kloppen, HELAAS. Nu blijkt dat ik,terwijl ik een retourmail heb ontvangen met de tekst: ‘We hebben de apparatuur ontvangen heel erg bedankt.’ dat de betaling gewoon is door blijven lopen in totaal: € 47,81 Contact gezocht met KPN klantenservice na veel heen en weer praten wilde de heer aan de lijn mij wel 6 maanden compenseren (€ 15,44) Zit dus nog met een teveel betaald bedrag van € 32,37. Het argument was dat ik zelf de factuur moest nakijken. Dit geeft mij toch een beetje een kleine lettertjes gevoel zoals je dat bij verzekeringsmaatschappijen ziet. Je verwacht het niet van zo’n grote organisatie. Kleine moeite om op de retourmail te melden dat je het zelf nog moet afmelden. Als je nog geen lid bent strooien ze met cadeaus variërend van TV’s tot spelcomputers als je eenmaal binnen bent krijg je nooit iets of betaal je teveel.

U bent gewaarschuwd.

Beste antwoord door Erwin van KPN

Hoi ​@CarelAltura . Welkom hier.

Ik snap dat dit erg vervelend is, zeker als je het SuperWifi-punt direct hebt teruggestuurd en vervolgens ook netjes een bevestiging hebt ontvangen dat de apparatuur door KPN is ontvangen. Dan verwacht je inderdaad niet dat de kosten daarna nog anderhalf jaar doorlopen. Er zit hierbij wel een belangrijk onderscheid tussen het retourproces van de apparatuur en het administratief beëindigen van de bijbehorende dienst/het abonnement. Dat zijn twee verschillende processen. Het terugsturen van een product zorgt dus niet automatisch voor het stopzetten van de maandelijkse kosten.

Als je een product niet meer wilt gebruiken, is het de bedoeling om dit in Mijn KPN af te melden en vervolgens de instructies te volgen die je daarna ontvangt. Het retourproces zorgt er vervolgens voor dat de apparatuur weer bij KPN terechtkomt.

Wat betreft de resterende kosten kan ik vanaf de Community natuurlijk niet beoordelen wat er in jouw specifieke klantdossier is gebeurd. Als je het niet eens bent met de aangeboden compensatie, zou ik hierover nogmaals contact opnemen met de klantenservice en specifiek vragen of ze de situatie en de facturatie vanaf het moment van retourneren opnieuw kunnen beoordelen. 

Hopelijk komen jullie er op die manier alsnog samen uit.

2 reacties

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • Antwoord
  • October 5, 2026

Hoi ​@CarelAltura . Welkom hier.

Ik snap dat dit erg vervelend is, zeker als je het SuperWifi-punt direct hebt teruggestuurd en vervolgens ook netjes een bevestiging hebt ontvangen dat de apparatuur door KPN is ontvangen. Dan verwacht je inderdaad niet dat de kosten daarna nog anderhalf jaar doorlopen. Er zit hierbij wel een belangrijk onderscheid tussen het retourproces van de apparatuur en het administratief beëindigen van de bijbehorende dienst/het abonnement. Dat zijn twee verschillende processen. Het terugsturen van een product zorgt dus niet automatisch voor het stopzetten van de maandelijkse kosten.

Als je een product niet meer wilt gebruiken, is het de bedoeling om dit in Mijn KPN af te melden en vervolgens de instructies te volgen die je daarna ontvangt. Het retourproces zorgt er vervolgens voor dat de apparatuur weer bij KPN terechtkomt.

Wat betreft de resterende kosten kan ik vanaf de Community natuurlijk niet beoordelen wat er in jouw specifieke klantdossier is gebeurd. Als je het niet eens bent met de aangeboden compensatie, zou ik hierover nogmaals contact opnemen met de klantenservice en specifiek vragen of ze de situatie en de facturatie vanaf het moment van retourneren opnieuw kunnen beoordelen. 

Hopelijk komen jullie er op die manier alsnog samen uit.

• Auteur
  • October 5, 2026

Bedankt voor uw reactie.

Het is niet vervelend het is ronduit schandalig.

Omdat ik het niet eens was met de telefonisch compensatie van slechts 6 maanden, heb ik ook nog een brief gestuurd naar de directie in Rotterdam.

De directie had niet eens het fatsoen om mij persoonlijk te beantwoorden maar gaf de klantenservice opdracht om onderstaande mail naar mij te sturen:

’Uw melding is afgehandeld

 Beste meneer xxxxxxxx,

 

U hebt aangegeven schriftelijk antwoord te willen ontvangen via uw gestuurde brief. Hierbij informeren we u over de afhandeling van uw melding.

 

U hebt als antwoord van ons ontvangen dat het niet volstaat om alleen de apparatuur slechts retour te sturen.’

SCHANDALIG!

Verder kreeg ik ook nog 2 retourdozen toegestuurd om de apparatuur die ik al direct had retour gestuurd nog een x op te sturen! Lezen ze daar uberhaupt?