Skip to main content
Beantwoord

Apparatuur terugsturen niet mogelijk: is al ingeleverd voor recycling

• August 25, 2025
  • 5 reacties
  • 49 keer bekeken

De apparatuur was zeer oud, van het merk Motorola voor de TV ontvangers en een meer dan 10 jaar oud modem. De monteur van ons nieuwe abonnement heeft deze aangeboden mee te nemen voor recycling dus ik kan ze niet terugsturen.  Ik had geen idee dat dit de verkeerde keuze zou zijn. Wat nu?

edit: Heb nu wel nog een oude TV ontvanger gevonden op zolder, waar om wordt gevraagd, maar het modem is sowieso weg.

Beste antwoord door Jasper van KPN

Hoi ​@Remco_90s_2, als de apparatuur is meegenomen door een monteur komt het ook op de goede plek uit, maar lijkt er inderdaad iets niet goed gegaan te zijn met de administratie daarvan.

Via de community hebben wij niet de mogelijkheid om dat aan te geven, maar als je telefonisch contact met ons opneemt (bijvoorbeeld via een terugbelafspraak) kan een collega daar dat in het systeem zetten. De tv-ontvanger die je op zolder hebt gevonden kan je ook nog terugsturen, dan komt alles weer op de juiste plek.

5 reacties

Forum|alt.badge.img+4
  • Wijsgeer
  • August 25, 2025

Bel voor de zekerheid met de KPN die kunnen zien welke monteur is langsgeweest .

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • August 25, 2025

Dat was niet de verkeerde keuze maar waarschijnlijk is dit niet goed gegaan in de administratie. Vul je profielfoto aan met je gegevens en een moderator kan in het systeem van kpn aangeven dat het al ingeleverd is als het goed is.

Jasper van KPN
Moderator
  • Moderator
  • Antwoord
  • August 27, 2025

Hoi ​@Remco_90s_2, als de apparatuur is meegenomen door een monteur komt het ook op de goede plek uit, maar lijkt er inderdaad iets niet goed gegaan te zijn met de administratie daarvan.

Via de community hebben wij niet de mogelijkheid om dat aan te geven, maar als je telefonisch contact met ons opneemt (bijvoorbeeld via een terugbelafspraak) kan een collega daar dat in het systeem zetten. De tv-ontvanger die je op zolder hebt gevonden kan je ook nog terugsturen, dan komt alles weer op de juiste plek.

• August 29, 2025

Oke, bedankt voor je reactie. We zijn overgestapt naar Budget, dus of het modem op de juiste plek terecht gaat komen weet ik niet. IIk neem aan een prullenbak ;) Ik zal een telefoontje plegen en de Motorola TV ontvanger(s) terugsturen.

Verder denk ik dat het nogal omslachtig is om 10 jaar oude apparatuur terug te vervoeren welke overduidelijk elektronisch afval gaat worden. Mijns inziens is het in ieder geval ecologischer om het zelf weg te gooien ipv. afval te gaan verpakken en vervoeren😂

Prettig weekend alvast!

Jasper van KPN
Moderator

Een monteur van Budget kan dat wel gedaan hebben inderdaad, dat is minder handig. De apparatuur blijft namelijk van ons. Ook als het 10 jaar oud is. Het wordt sowieso geen afval als het wordt teruggestuurd, het wordt daarna verwerkt op een milieuvriendelijke manier. Ik zie dat je jouw account hebt laten verwijderen, dus dit lees je vermoedelijk niet meer. Ik verwacht dat het telefonisch is gelukt.