Skip to main content
Beantwoord

Automatisch incasso mislukt steeds

• February 23, 2025
  • 6 reacties
  • 105 keer bekeken

Ik heb eind vorig jaar een ander IBAN nummer doorgegeven aan KPN. Facturen voor mobiel worden wel geïncasseerd, maar facturen voor internet/tv niet. Ik word er niet goed van. Iedere keer zegt KPN nu dat ik openstaande facturen heb en moet ik handmatig betalen. Al veel geprobeerd maar het wordt niet opgelost.

Beste antwoord door Jeroen van KPN

Hallo ​@AbvD, allereerst welkom op de KPN Community. Het probleem dat jij ervaart kan worden opgelost met hulp van de klantenservice. Medewerker van de klantenservice kan het mandaat om automatisch te incasseren weer activeren. Je kunt hiervoor een belafspraak maken

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

6 reacties

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • February 23, 2025

Beste ​@AbvD heb je ook bij de bank nagevraagd waarom het mis kan gaan???

Als een nieuwe incassant een incasso wil doen krijg ik van de bank een seintje dat ik die incasso de 1e keer wel goed moet keuren, anders gaat de incasso niet door en de volgende ook niet.

Aangezien jij opgeeft dat je een ander banknummer gebruikt, zal de eerder door mij geschetste situatie zich ook bij jou voordoen.

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22
  • Moderator
  • Antwoord
  • February 26, 2025

Hallo ​@AbvD, allereerst welkom op de KPN Community. Het probleem dat jij ervaart kan worden opgelost met hulp van de klantenservice. Medewerker van de klantenservice kan het mandaat om automatisch te incasseren weer activeren. Je kunt hiervoor een belafspraak maken

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • March 2, 2025

Beste Jeroen,

Bedankt voor je reactie. Ik begrijp het alleen niet helemaal. Blijkbaar is het mandaat voor automatisch incasso op dit moment niet geactiveerd, begrijp ik dat goed? Hoe kan het dat dit nog niet geactiveerd is? Ik had contact opgenomen met de bank. Daar staat alles verder goed, geen blokkade of iets dergelijks.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • March 2, 2025

Het lukt niet om een belafspraak te maken. Je komt in een menu terecht met een wir war aan vragen. Waar is de tijd gebleven dat je gewoon kan bellen en een medewerker kan spreken? Is er een telefoonnummer van de klantenservice wat ik kan bellen? Of kan de KPN contact opnemen met mij? Dit speelt al langer en het gaat nogal moeizaam.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • March 2, 2025

Inmiddels is het gelukt om een belafspraak te maken. Wordt vervolgd.

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Het lukt niet om een belafspraak te maken. Je komt in een menu terecht met een wir war aan vragen. Waar is de tijd gebleven dat je gewoon kan bellen en een medewerker kan spreken? Is er een telefoonnummer van de klantenservice wat ik kan bellen? Of kan de KPN contact opnemen met mij? Dit speelt al langer en het gaat nogal moeizaam.

Hoi ​@AbvD 

Buiten het feit dat je een terugbel afspraak kunt inplannen, kun je uiteraard en vanzelfsprekend ook gewoon zelf bellen met de klantenservice van KPN, via telefoonnummer: 0800-0402
Blijkbaar willen de moderatoren het telefoonnummer niet meer vermelden in hun reactie, terwijl ik binnen mijn reacties altijd de keuze wil laten aan de mede klant, en dus beide opties altijd vermeld.

Dus de tijd dat je gewoon zelf kunt bellen met een medewerker, is er dus nog gewoon.

Niet iedereen wilt een terugbel afspraak maken, maar gewoon zelf de telefoon ter hand nemen.
Het is jammer dat daar niet meer aan gedacht wordt, door de moderatoren.