Sinds eind juni 2024 (na verhuizing) lukt het de KPN niet de factuur (zoals ook voor de verhuizing) automatisch te incasseren. Het betreft een analoge lijn. Ondanks de vele uren met KPN blijft het incasseren een terugkerend probleem. Uitsluitend het adres is veranderd, geen blokkade bij de bank. Maar steeds lukt het niet en is de telefoon al 2 keer afgesloten. Het betreft iemand die hoog bejaard is. Er zijn al vele formulieren naar collections verzonden met het verzoek het automatisch iincassen te activeren. Ik kan geen contact krijgen met collections. Ik heb in 6 maanden tijd meer dan 30 keer contact gehad met 0800 0402 maar geen enkel resultaat. Ook nu weer een brief dat het bankrekeningnummer niet klopt. Ik ben moedeloos
Wat vervelend. Dit kan echter niet via deze weg opgelost worden. De kpn moderators hebben geen toegang tot die systemen.
Bel maandag (of een andere dag) even en vraag naar de afdeling “Collections". Dan krijg je iemand van de betaalafdeling en kan je het bespreken. Er zit mogelijk een foutje in het IBAN.
Je hebt niet Revolut bank? ….
Collections is te berieken via dit nummer en onderstaande tijden.
Het gratis nummer van kpn is 0800-0402 ( <- indien mobiel aantikken om te bellen)
Je kunt bellen van maandag t/m vrijdag van 08:00 tot 17:00 uur.
Feestdagen gesloten.
Of plan een terugbelverzoek.
Beste Peter,
Dank voor het meedenken.
Het IBAN nummer klopt.
De afdeling collections is niet telefonisch te benaderen.
0800 0402 al meer dan 30 keer het probleem voorgelegd. En steeds dezelfde reactie: nee wij kunnen u niet doorverbinden met collections. Ja, uw rekeningnummer klopt. Wij sturen het formulier door naar collections, nee wij kunnen zelf ook niet bellen met collections, ja het staat nu echt goed, uw probleem is opgelost...enzv enzv. Poets na 6 maanden in een soort vicieuze cirkels gekomen en niemand die het oplost.
Raar dat je niet met Collections wordt verbonden. Mogelijk omdat je de contractant niet bent.
Ga met de contractant langs bij een KPN winkel.
NB. Betaal de acceptgiro tijdig. Nu de situatie bekend is bij je. Ten overvloede. Bij een los abonnement vaste telefonie is dat maar 1 x in de 2 maanden.
Geen idee wat een KPN moderator kan doen. Hooguit nog eens een intern bericht naar de afdeling. Staan de gegevens van de contractant zoveel mogelijk in je profiel??? IBAN kan in vakje persoonlijke opmerking.
Niet hier in een antwoord plaatsen. Dan kan zelfs Poetin of Xi meelezen.
Ga naar https://community.kpn.com/settings/profile .
Beste Peter,
Ik heb de KPN winkel bezocht op advies van een monteur (die moest volgens de KPN langskomen om de lijn te checken). Die monteur uitgelegd dat het geen technisch probleem was maar een incasso probleem. Die begreep dat hij voor niets was gekomen. Tja dat had ik al aan de KPN medewerker getracht uit te leggen dat een monteur voor niets langs zou komen, maar eigenwijs als de medewerker was moest en zou er toch een monteur eerst naar de situatie moeten kijken...De monteur gaf mij het advies naar de KPN winkel te gaan. Dat heeft niets bijgedragen aan het automatisch incasseren. Een onvriendelijke totaal ongeïnteresseerde medewerkster die maar op haar telefoon zat te kijken... en voor de rest mij het bos instuurde.
Er zijn door 0800 0402 inmiddels ( na elk gesprek) vele formulieren gezonden naar collections die blijkbaar allemaal niet terug te vinden in de systemen (aldus een van de laatst gesproken medewerker). Deze man zou een formulier sturen naar ja ..raden...collections. En 2 weken geleden vertelde een medewerker dat er een case werd aangemaakt want " inderdaad u heeft wel heel vaak gebeld" . Helaas hielp ook dit niet. Nadat er een "case" van is gemaakt, met de toezegging dat ik binnen 10! werkdagen zou worden benaderd ben ik tot op heden niet teruggebeld door de KPN!
Ps. Uiteraard wel de nota betaald om de 3e afsluiting te voorkomen. Het is een brief, geen acceptgiro, waarin staat dat haar bankrekening niet klopt. Die heb ik in alle telefonische (en vanaf dag een) contacten met de KPN gecheckt. Die gegevens kloppen. (Van begin tot eind).
Mevrouw geeft elke keer toestemming als ik bij haar ben en met de KPN bel dat ik het mag afhandelen. De factuur betreft steeds 2 maanden.
Nog steeds moedeloos en gefrustreerd van de ellende.
Het probleem zal onder andere zijn dat nog maar heel weinig mensen alleen vaste telefoon hebben zonder internet / tv erbij.
Bij mijn weten kan automatische incasso nog wel steeds bij Belbasis en Belbudget.
Klopt de naam wel bij het rekeningnummer? Dat moet precies overeenkomen anders weigert de bank de betaling ook. Dus als het je vaders naam is maar het contract staat op moeders naam….
Laten we nu eerst maar eens een KPN moderator hier afwachten. Die kan echter weinig denk ik, maar als de gegevens van de contractant niet in je profiel staan helemaal niks.
geen acceptgiro
Oeps. Macht der gewoonte. Acceptgiro bestaat ook niet meer. Wel 'verzoek tot betaling’ middels overboeking.
Ik heb ook één instantie waar het niet lukken wil met aut. incasso. Ik maak het altijd direct over zodra de mail komt.
Beste Peter,
Alle gegevens, dus naam, geboortedatum e d. kloppen bij de KPN. Het bizarre is dat alle ellende begon na haar verhuizing. Alle jaren dat zij op haar vorige adres woonde ging alles goed. En mevrouw heeft de meest eenvoudig abonnement bij de KPN. (Budget bellen)
Als je die gegevens ook hier in het profiel hebt, inclusief klantnummer, dan kan de kpn moderator e.e.a. uitsturen binnen de organisatie.
De moderators hier kunnen niet raden wie jij bent en al helemaal niet wie je moeder is natuurlijk. Er zijn 2,8 miljoen klanten…. Ze mogen pas in de administratie met gegevens in je profiel. Dat is namelijk ook de toestemming daarvoor.
Ik ga nu mijn mandje opzoeken.
Dank. Profiel aangepast!
Hi
Ik zou je hier héél graag zelf mee helpen, maar dat kunnen we hier via de community helaas niet. Het aanpassen en nakijken van rekeningnummer en de betaalwijze kan geregeld worden via een terugbelverzoek. Volgens mij heb je intussen weer contact met onze klantenservice gehad. Ik hoop dat het nu rechtgezet is, zodat je er niet meer naar om hoeft te kijken.
Beste Alexandra,
Dank voor het meedenken. Ik had al een terugbel verzoek uitgezet en werd vandaag gebeld. Na mijn toelichting kreeg ik te horen dat de service medewerker geen rechten had om iets aan te passen. In eerste instantie was de klant onbekend/ geen aansluiting. Pas nadat ik alle gegevens door had gegeven was er toch een aansluiting!
Ze zou mij doorverbinden met iemand die meer rechten had. Wel vreemd omdat ik bij het terubelverzoek 3 bijlagen heb geupload zodat dit ter beschrijving zou dienen van het probleem. Ik had verwacht dat ik zou worden gebeld door iemand die vooraf de klacht had gelezen en dus iemand die meer mag doen dan de medewerkster die mij vandaag belde. Zij gaf aan dat zij voor de "standaard klachten" was. Het doorverbinden duurde 20 minuten in wachtstand en kwam, tot mijn verbazing, terug bij de medewerkster die mij had gebeld op afspraak. Ze had "iemand gesproken met meer rechten", dus "alles vanaf nu zou goed moeten gaan". Ik vertelde haar dat ik dat nu al minstens 20 keer heb gehoord en dus mijn grote twijfels had. Over 2 dagen zou er per mail een bevestiging van de KPN moeten komen, zo niet..dan kunt u opnieuw! 0800 0402 bellen en dus voor de nu 45x keer (met een gemiddelde gespreksduur tussen 45 minuten en 1,5 uur). Ik heb inmiddels al meer dan een ruime werkweek qua tijd erin gestoken om een 2 maandelijkse factuur automatisch te laten incasseren. KPN ga je schamen.
De factuur is handmatig per bankoverschrijving voldaan maar ik betwijfel of bij de KPN de betaling wel getraceerd en gekoppeld kan worden want vandaag was, voor de zoveelste keer, weer de eerste reactie dat er geen abonnement was op het adres. Wordt bij de klant nu voor de 3e keer de telefoon afgesloten??? HELP.
Het spijt me om te lezen dat het allemaal zo lastig gaat, ik zou willen zeggen dat 't niet nodig zou moeten zijn.. Ik hoop dat 't nu toch echt geregeld is, heb je verder nog iets gehoord of er contact over gehad?
Beste Alexandra,
Helaas na mijn laatste contact heb ik niets meer gehoord. Geen mail ontvangen, helemaal niets. Ik kan dus opnieuw 0800 0402 gaan bellen. Gezien alle eerdere pogingen om het probleem op te lossen heb ik geen enkele illusie dat voor de zoveelste bellen helpt. Is er nu werkelijk niemand bij de KPN die zijn verantwoordelijkheid neemt en mij echt kan helpen?
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.