Skip to main content
Beantwoord

Bedrag van bestelde video's op factuur komt niet overeen met wat ik heb besteld, € 6,99 vs € 9,90

• June 29, 2025
  • 6 reacties
  • 77 keer bekeken

Piet van der Vooren
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10

Op mijn laatste factuur van KPN staat onder Verbruik een door mij bestelde video op Interactieve TV vermeld. Het bedrag wat daarbij staat vermeld is € 6,99. Dat is ook het bedrag wat ik had verwacht.

Op de factuur is echter niet € 6,99, maar € 9,90 in rekening gebracht.

Ik ben benieuwd waarom het hogere in rekening gebrachte bedrag afwijkt van het bedrag wat bij de bestelde video staat vermeld.

Piet.

Beste antwoord door Shyrin van KPN

Hoi ​@Piet van der Vooren

Prima dat je hier een topic voor hebt geopend, hoor. Aan de hand van de klantgegevens in jouw profiel, heb ik direct kunnen meekijken 😊

Als je de bedragen in de kolom optelt, kom je nog steeds uit op het juiste totaalbedrag van je factuur.
Wat ik zie, is dat in de tweede kolom (waar de zwart gedrukte bedragen staan) het bedrag van de bestelde video (€6,99) en de gesprekskosten (€2,91) bij elkaar zijn opgeteld tot één bedrag van €9,90.

Eigenlijk zou het duidelijker zijn als deze bedragen apart getoond worden:

• €6,99 voor de video
  • €2,91 voor de gesprekskosten

Beide zouden dan afzonderlijk, dikgedrukt, zichtbaar moeten zijn. Het lijkt dus om een weergavefout te gaan in de opmaak van de factuur. Ik koppel dat intern terug!

De bedragen zelf kloppen wél, en dat kun je ook terugzien op pagina 3 van 3, waar de details van je factuur netjes uitgesplitst zijn. Daar staat de bestelde video geregistreerd voor het bedrag van €6.99.

6 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 29, 2025

Heb je al bij de specificaties gekeken? Blad 2.

Mogelijk extra bel kosten vast bellen?

Piet van der Vooren
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10

Heb je al bij de specificaties gekeken? Blad 2.

Mogelijk extra bel kosten vast bellen?

Nee, het gaat echt alleen om een bestelde video:

Verbruik

Periode t/m 22 jun

Interactieve TV

Bestelde video's          6,99

9,90

Piet.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 30, 2025

Het verschil van € 2,91 🙄 is zó ook niet te verklaren. 

Heb je de klantenservice al gebeld? 

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Community Manager
  • Antwoord
  • June 30, 2025

Prima dat je hier een topic voor hebt geopend, hoor. Aan de hand van de klantgegevens in jouw profiel, heb ik direct kunnen meekijken 😊

Als je de bedragen in de kolom optelt, kom je nog steeds uit op het juiste totaalbedrag van je factuur.
Wat ik zie, is dat in de tweede kolom (waar de zwart gedrukte bedragen staan) het bedrag van de bestelde video (€6,99) en de gesprekskosten (€2,91) bij elkaar zijn opgeteld tot één bedrag van €9,90.

• €6,99 voor de video

Beide zouden dan afzonderlijk, dikgedrukt, zichtbaar moeten zijn. Het lijkt dus om een weergavefout te gaan in de opmaak van de factuur. Ik koppel dat intern terug!

De bedragen zelf kloppen wél, en dat kun je ook terugzien op pagina 3 van 3, waar de details van je factuur netjes uitgesplitst zijn. Daar staat de bestelde video geregistreerd voor het bedrag van €6.99.

Piet van der Vooren
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10

• €6,99 voor de video

Ah, nu valt het kwartje, ​@Shyrin van KPN! Zover had ik nog niet gekeken. 😏

Dank voor de moeite!

Piet.

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18

Hoppa! Geen dank, ik ben blij dat mijn uitleg het duidelijk heeft gemaakt!