Skip to main content
Beantwoord

Belofte snelheidsverhoging bij annulering overstap blijft uit

• August 10, 2026
  • 6 reacties
  • 108 keer bekeken

Al vele jaren ben ik klant van KPN op glasvezel. De laatste 6 jaar zag ik kennissen om mij heen gratis van 50 Mb/s naar 200 Mb/s of van 100 Mb/s naar 200 Mb/s, omdat KPN blij met hun was. Ik betaal al vanaf het begin 5 euro per maand extra voor 100 Mb/s. Ondertussen heb ik ook de instapsnelheid van 50 naar 100 en naar 200 zien gaan. Ik blijf echter gewoon 5 euro per maand extra betalen voor 100 Mb/s. Het enige wat KPN mij bied is 6 maanden 5 euro korting als ik verleng.

Dus ik maak de overstap naar een andere provider met flinke korting: 8 maanden 50% korting met een contract van 1 jaar en ik maak gebruik van de overstapservice. 2 uur later een mail van KPN: jammer dat je weg gaat. Ja dat snap, ik betaal flink. 2 dagen later krijg ik een mail van KPN: Een cadeautje voor mij, omdat we blij met je zijn. Mijn snelheid wordt gratis ge-upgrade naar 500 Mb/s en ik hoef daar niets voor te toen. Binnen 7dagen wordt ik ge-upgrade.

Dit is wat ik wil en ik zit nog in de 14 dagen bedenktijd van de overstap en kan die annuleren. Yesss, hier wordt ik vrolijk van.

MAAR HELAAS, na 7 dagen heb ik nog geen 500 Mb/s en na 10 dagen ook nog niet. Sterker nog, dat cadeautje komt helemaal niet. Zeer teleurstellend allemaal, want op mijn aansluiting kan 1Gb/s worden geleverd.

Zo ga je toch niet om met klanten die al jaren lang een trouwe klant zijn

Beste antwoord door Thomas van KPN

Hoi ​@Willem_001, welkom op onze community! Ik denk dat deze wijziging en de annulering van je overstap misschien niets met elkaar te maken hebben maar in onze systemen wel invloed op elkaar gehad hebben. Ik denk dat je inderdaad het beste even kunt bellen, dan kijken mijn collega's even mee wat er loopt en kunnen ze een ticket aanmaken als er iets verkeerd loopt.

Laat je ons weten hoe t afloopt?

6 reacties

rvk01
Slimmerik
  • August 10, 2026

Ik kreeg 2 weken geleden ook een mailtje met het cadeautje van verhoging van 500 Mbps naar 1Gbps omdat "ze blij met mij waren". Zou binnen 7 dagen automatisch moeten gebeuren (anders even stroom eraf en er weer op). Maar hier is het ook nooit doorgevoerd.

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 11, 2026

De kop van mijn bericht is in zijn geheel veranderd door een moderator?

• August 11, 2026

Heb je al gebeld naar het gratis telefoonnummer  0800 0402 

Je probleem is best ingewikkeld, dus het kan fout gaan en waar gehakt wordt vallen spaanders. 

Als je merkt dat je tegen de automaat zit te praten zeg dan meteen: “Kan ik een medewerker krijgen? de automaat schakelt je dan direct door.

Mijn ervaring is dat het meestal naar bevrediging wordt opgelost.

Let op je kan altijd wel eens een medewerker krijgen die net een eigen probleem heeft en niet zo vriendelijk is. Dus mijn advies. Wees geduldig en bel desnoods nog een keer. 

Je kan ook een terugbelafspraak maken, maar dat gaat vrij ingewikkeld lijkt me na het zoeken op Google.
Dit heb ik gekopieerd van Noordzee

Dat kan: 

Maak online een terugbelafspraak (rechtsonder op de pagina) en je wordt teruggebeld op een moment dat jou uitkomt.

Je kunt KPN ook een bericht sturen via social media. Je vindt KPN op Facebook en X. Stuur je vraag via een privébericht en je krijgt zo snel mogelijk reactie.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • Antwoord
  • August 13, 2026

Hoi ​@Willem_001, welkom op onze community! Ik denk dat deze wijziging en de annulering van je overstap misschien niets met elkaar te maken hebben maar in onze systemen wel invloed op elkaar gehad hebben. Ik denk dat je inderdaad het beste even kunt bellen, dan kijken mijn collega's even mee wat er loopt en kunnen ze een ticket aanmaken als er iets verkeerd loopt.

Laat je ons weten hoe t afloopt?

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 17, 2026

Ik heb contact gehad en er blijkt een wijziging in te staan die eerst afgehandeld moet worden voordat er nieuwe wijzigingen doorgevoerd kunnen worden. De beloofde 500 Mb/s kan dus niet doorgevoerd worden.  Er kan wel een ticket aangemaakt worden om eea te onderzoeken.

Hier heb ik geen zin meer in en heb besloten het te laten voor wat het is. Ik had in eerste instantie de overstap al geïnitieerd toen het verleidelijke  cadeautje kwam en ga na dit debacle de overstap nu daadwerkelijk maken.  

Ik wil iedereen bedanken voor het meedenken.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Ah dat is jammer, bedankt in ieder geval voor je terugkoppeling Willem!