Skip to main content

Ik spreek een verkoper, die belooft me bij het afsluiten 2x een wifi versterker.

Ik bekijk de offerte online en die bevestig ik. 
Ik krijg van KPN per mail een document met de ‘overeenkomst’, digitaal getekend door mijzelf, hierin staat dat de 2 wifi versterkers erbij zitten.

Vervolgens komt de monteur langs, die internet activeert, maar niks over de wifi versterkers op zijn bestelbon heeft staan. Ik denk: vast een foutje, ik bel wel met de klantenservice, dan kunnen ze het nasturen.

De klantenservice geeft doodleuk aan:  ‘aan de hand van de overeenkomst, voeren wij de order in(overtypen?), hier krijgt u een mail van en hier moet u zelf de fouten in detecteren. Aanpassing hierin kan alleen vóór de levering plaatsvind. De wifi punten staan niet in de ‘orderbevestiging’, dus ik kan er niets meer aan veranderen. De orderbevestiging is leidend.’

Er wordt totaal niet meegedacht. Dat er iets fout ging bij het overtypen van systeem 1 naar 2 dat is mijn probleem, en dat had IK al eerder moeten opmerken. De beste man ziet in het feit dat ik een ‘overeenkomst’ heb, opgesteld en aan mij toegezonden door de KPN geen aanleiding om ook maar een milimeter mee te bewegen en buiten ‘zijn systeem’ te denken.

Wat betekend dit nu? Heeft de hele ‘overeenkomst’ ineens geen waarde meer?
Lijkt me niet.

Wat een onzin. Als het zwart op wit staat, moeten ze gewoon na te sturen zijn.

Wellicht tref je een makkelijkere medewerker als je nog een keer belt, of anders even een moderator afwachten hier. Misschien kan die iets betekenen.

Hi ​@Sjors123456 en welkom bij de KPN Community! Ik ben het eens met Dennis, als dit op je bevestiging staat dan hoort dit gewoon nagekomen te worden. Excuses dat het allemaal zo moeizaam gaat.

Ik raad je aan om hier een belafspraak voor te maken. Beschrijf daar zo uitgebreid mogelijk wat er speelt, dan kan mijn collega dit direct met je oppakken als je teruggebeld wordt. 
Mocht het via die weg ook niet lukken, dan raad ik je aan om hier een klacht over in te dienen. Upload daarbij de bevestiging van je bestelling en licht ook daar uitgebreid toe wat er speelt. 

Ik ga er vanuit dat je de versterkers dan snel in huis hebt. Laat je weten hoe het gaat?

Vandaag heb ik weer gebeld met de klantenservice. Deze keer goed geholpen.

De dame moest even navragen hoe het zat bij haar teamleider, maar vertelde me daarna dat de wifi versterkers een welkomstcadeau zijn, en dat deze, vanwege de bedenktijd van 14 dagen, pas na 14 dagen worden verstuurd. 

In ‘de overeenkomst’ stond: *De Superwifipunten worden verstuurd 14 dagen na orderinvoer, mits de order op dat moment nog actief is.

Het moment van orderinvoer lijkt mij het moment van het accorderen van de bestelling, maar waarschijnlijk wordt hier een andere definitie gehanteerd.

Jammer dat de eerste persoon van de klantenservice die ik sprak hier niet van op de hoogte was en niet verder keek dan zijn neus lang was. 

Inderdaad jammer, maar fijn dat je nu duidelijkheid hebt. 🙂 Hopelijk duurt het niet lang meer voordat je ze binnen hebt!

Reageer