Skip to main content

Ben ik gebeld door KPN?

• July 23, 2026
  • 16 reacties
  • 185 keer bekeken

Een vrou belden mij uit nijmwegen en vroeg als ik .... heten en ik zijn nee en ze zij dat het van kpn was en toen zij ze dan is het een oud .. weet ik even niet meer en toen vroeg ze of ik kpn hed toen zij ik ja want ikbheb het ook en toed had ze me in het sisteem gezet en ik wouw even vraagen of het geen raar nummer was 

16 reacties

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • July 23, 2026

Ik begrijp het verhaal niet helemaal, maar ik kan eruit opmaken dat diegene waarschijnlijk het verkeerde nummer gebeld heeft, en  jou opbelde.

Op deze website kan je zien met welke telefoonnummers KPN jou kan bellen.

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+16

Hoi ​@Angie de bakker 

Het kerngetal van Nijmegen is 024, en de volgende telefoonnummers worden gebruikt door KPN of een Wederverkoper vanuit Nijmegen:

• 024 - 203 80 15
  • 024 - 203 80 16
  • 024 - 203 80 17
  • 024 - 203 80 18
  • 024 - 203 80 19
  • 024 - 203 80 25
  • 024 - 203 80 26
  • 024 - 203 80 27
  • 024 - 203 80 28
  • 024 - 203 80 29

Als door één van bovenstaande telefoonnummers bent gebeld, is het dus een betrouwbaar telefoonnummer dat door KPN of een wederverkoper wordt gebruikt.
Ben je door een ander 024-nummer gebeld, dan is het dus niet van KPN of een wederverkoper.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • July 24, 2026

Hallo ​@Angie de bakker ,

Een vrou belden mij uit nijmwegen en vroeg als ik .... heten en ik zijn nee…………...en toen zij ze dan is het een oud .. weet ik even niet meer

Dat was Mariken van Nieumeghen! 😉

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Hoi ​@Angie de bakker. Welkom op de community! Ik snap dat je hiervan schrikt en wil weten of het om een betrouwbaar telefoontje ging. Helaas kan ik op basis van je bericht niet vaststellen of het een telefoonnummer is van KPN. 

KPN belt klanten vanaf verschillende telefoonnummers. Het kan daarom voorkomen dat het nummer dat je ziet niet direct herkenbaar is als een KPN nummer. Hierboven zijn al nummers gedeeld waarmee KPN uitbelt. Bij twijfel kun je het gesprek altijd beëindigen en zelf contact opnemen met KPN.

Weet je nog welk telefoonnummer je heeft gebeld? Kan je dat eventueel met ons delen, dan kunnen we kijken of we dit nummer herkennen.

+31242038227

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Ik heb dit nummer nagezocht en het lijkt geen officieel telefoonnummer van KPN te zijn. Het kan natuurlijk voorkomen dat een extern bedrijf namens KPN contact opneemt, maar wees altijd voorzichtig met onverwachte telefoontjes. KPN zal je nooit vragen om bijvoorbeeld wachtwoorden of pincodes.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • July 29, 2026

Is toevallig (?) wel een vervolg op deze reeks: 

• Nieuwkomer
  • July 29, 2026

+31242038231

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • July 30, 2026

Is toevallig (?) wel een vervolg op deze reeks: 

@Vikash van KPN 

Kan het zijn dat dat callcenter wat meer telefoonnummers in gebruik heeft genomen? 

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

@Noordzee Dat zou inderdaad kunnen, maar daar is bij mij niets over bekend.

fixnix
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • July 30, 2026

Hoi ​@Angie de bakker 

Het kerngetal van Nijmegen is 024, en de volgende telefoonnummers worden gebruikt door KPN of een Wederverkoper vanuit Nijmegen:

• 024 - 203 80 15
  • 024 - 203 80 16
  • 024 - 203 80 17
  • 024 - 203 80 18
  • 024 - 203 80 19
  • 024 - 203 80 25
  • 024 - 203 80 26
  • 024 - 203 80 27
  • 024 - 203 80 28
  • 024 - 203 80 29

Als door één van bovenstaande telefoonnummers bent gebeld, is het dus een betrouwbaar telefoonnummer dat door KPN of een wederverkoper wordt gebruikt.
Ben je door een ander 024-nummer gebeld, dan is het dus niet van KPN of een wederverkoper.

Betrouwbaar?

Daar kun je niet zonder meer van uit gaan.  nummers die bekent zijn worden vaak gespoofd.

Je mag er nooit zonder meer van uit gaan dat je een KPN’r, AMRO bank of ICT’r aan de lijn hebt.

• July 30, 2026

Nummer opgezocht bij de ACM :

https://www.acm.nl/nl/telefoonnummers-zoeken?query=0242038227

Voiped Wholesale B.V.

Zie : 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • July 30, 2026

Nummer opgezocht bij de ACM :

https://www.acm.nl/nl/telefoonnummers-zoeken?query=0242038227

Voiped Wholesale B.V.

Zie : 

Oftewel hetzelfde bedrijf wat ook onder andere nummers belt in opdracht van KPN:

Nummerreeks

024-2038000 t/m 024-2038999

Status

Toegekend

Bestemming

01, 02, 03, 04, 05, 07 - Geografische nummers

Toegekend

27-02-2024

Aanvraagnummer

20240357

Relatienaam

Voiped Wholesale B.V

fixnix
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • July 30, 2026

Een nummer die bij ACM bekend is, zegt niets over het niet/wel kunnen spoofen van KPN Wholesale nummers. KPN heeft er belang bij dat deze nummers niet misbruikt kunnen worden, waarbij de aanbieder allerlei beveiligingen toepassen, maar uitsluiten kunnen deze maatregelen een spoof aanval niet. Een buitelandse carrier is in staat om CLI informatie te sturen, die niet bij hem hoort. 

Zeker bij KPN of een AMRO bank, waarbij ondergetekende door de bank is gebeld, is men happig om deze nummer te misbruiken. 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • July 31, 2026

Een buitelandse carrier is in staat om CLI informatie te sturen, die niet bij hem hoort. 

Het is een eitje om een gespoofd telefoongesprek van een buitenlandse provider te blokkeren, providers hebben er alleen geen zin in. Nederland moet het voorbeeld van België volgen en providers verplichten hun klanten te beschermen. Het blokkeren van gespoofde gesprekken via Nederlandse providers is moeilijker, maar zo'n provider wil natuurlijk niet het risico lopen zijn licentie te verliezen of aansprakelijk gesteld te worden voor de geleden schaden.

Zie het koninklijk besluit van België

Koninklijk besluit betreffende spoofing

Het koninklijk besluit van 12/05/2024 ter bestrijding van internationale spraakoproepen met gespoofde Belgische telefoonnummers (hierna het “spoofing KB”) bepaalt dat internationale oproepen met een Belgisch nummer naar Belgische nummers moeten worden geblokkeerd. Voor bonafide toepassingen is er een uitzondering.

Operatoren moeten de nodige maatregelen nemen voor geografische nummers (zoals 02- nummers) vanaf 1 september 2024 en voor mobiele nummers vanaf 1 december 2024 om aan deze nieuwe maatregel te voldoen.

Dit KB beoogt de spoofing van telefoongesprekken die worden gemaakt in het buitenland en ontvangen in België, behoudens uitzonderingen, onmogelijk te maken.

emielstroeve
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+7

even een stapje terug, ik zou nooit een gesprek aangaan met iemand die iets wil verkopen aan de deur of telefoon zonder dat ik daar zelf om gevraagd heb. Ook niet het gesprek aangaan want dat is hun krachtigste wapen. Dus gewoon na 0,1 sec de duidelijke woorden: ‘geen interesse’ en de verbinding via de deur of telefoon verbreken. 

We zijn inmiddels best getrained op phishing mails, die deleten we ook direct, en dit soort praktijken schaar ik daar ook onder.