Skip to main content
Beantwoord

Ben op fraudelijst gezet door fout, kan ik nog wel bij andere provider een abonnement afsluiten?

• April 11, 2025
  • 7 reacties
  • 109 keer bekeken

Ik ben op de fraudelijst gezet door een fout nu kan ik bij KPN geen nieuw abonnement afsluiten kan ik nog wel bij andere provider’s het afsluiten? en kom ik ooit nog van die lijst af?? 
kon kon niks doen voor me 

Beste antwoord door Maja van KPN

Hi ​@Anouk.L, als ik het goed begrijp, heb je -door het uitblijven van de email- meerdere bestellingen na elkaar geplaatst, dat kan inderdaad automatisch een antifraude procedure inschakelen. Dit betekent niet dat je als ‘fraudeur’ ergens op een lijst bent gezet waar je nooit weer af komt, maar houdt puur in dat we het plaatsen van nieuwe bestellingen dichtzetten totdat is opgehelderd waarom er zoveel bestellingen vlak na elkaar geplaatst zijn. Onze afdeling klantacceptatie hoort samen met jou op zoek te gaan naar de reden van de afwijzingen, en als dit allemaal op is gehelderd hoor je een nieuwe bestelling te kunnen plaatsen bij KPN. 

Heb je hier inmiddels contact over gehad en is duidelijk waarom het plaatsen van je bestellingen steeds niet goed ging? 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

7 reacties

• April 11, 2025

Wat voor fout gaat het om?

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • April 11, 2025

Probeer het gewoon eens bij een andere provider. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • April 11, 2025

Wat voor fout gaat het om?

Kreeg geen mail voor eSIM dus geannuleerd en toen opnieuw aangevraagd weer geen mail weer opnieuw aangevraagd maar dat vonden hun verdacht

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • April 12, 2025

Beste ​@Anouk.L heb je dat abo rechtstreeks bij KPN aangevraagd, in de KPN winkel of online bij KPN of bij een andere telefoonwinkel online of fysiek?

Heb je ook zwart -op-wit van KPN of anderszins dat je verdacht bent en op een zwarte lijst staat?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • April 12, 2025

Beste ​@Anouk.L heb je dat abo rechtstreeks bij KPN aangevraagd, in de KPN winkel of online bij KPN of bij een andere telefoonwinkel online of fysiek?

Heb je ook zwart -op-wit van KPN of anderszins dat je verdacht bent en op een zwarte lijst staat?

Ik heb het online bij KPN aangevraagd en in de winkel daar zeiden ze dat ik op de fraudelijst was gezet heb het niet zwart op wit 

• April 12, 2025

Ik heb het online bij KPN aangevraagd en in de winkel daar zeiden ze dat ik op de fraudelijst was gezet heb het niet zwart op wit 

Logisch. Waarom zou KPN jou iets zwart op wit geven hierover? 

Gewoon proberen bij een andere provider. En als je dan weer een e-mailtje niet krijgt: bellen naar de provider. Niet van die stomme dingen overhoop halen als opzeggen en weer opnieuw afsluiten. 

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • Antwoord
  • April 14, 2025

Hi ​@Anouk.L, als ik het goed begrijp, heb je -door het uitblijven van de email- meerdere bestellingen na elkaar geplaatst, dat kan inderdaad automatisch een antifraude procedure inschakelen. Dit betekent niet dat je als ‘fraudeur’ ergens op een lijst bent gezet waar je nooit weer af komt, maar houdt puur in dat we het plaatsen van nieuwe bestellingen dichtzetten totdat is opgehelderd waarom er zoveel bestellingen vlak na elkaar geplaatst zijn. Onze afdeling klantacceptatie hoort samen met jou op zoek te gaan naar de reden van de afwijzingen, en als dit allemaal op is gehelderd hoor je een nieuwe bestelling te kunnen plaatsen bij KPN. 

Heb je hier inmiddels contact over gehad en is duidelijk waarom het plaatsen van je bestellingen steeds niet goed ging?