Skip to main content
Antwoord

Ben verhuisd maar nog geen diensten. Ik moet ondertussen wel doorbetalen

• November 12, 2025
  • 1 reactie
  • 30 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Hallo KPN,

Ik heb een abonnement bij KPN en mijn glasvezelkastje en wifi-router zijn al aangesloten, maar de wifi wordt pas geactiveerd op 13 november 2025. Ik heb mijn verhuizing doorgegeven op 17 oktober, waardoor ik tussen 17 oktober en 13 november geen gebruik kon maken van de wifi-diensten.

Daarnaast zie ik in de MijnKPN-app dat nog steeds mijn oude adres actief is en dat mijn factuur naar het oude adres is verstuurd.

Ondanks dat ik pas vanaf 13 november daadwerkelijk gebruik kon maken van de dienst, heb ik een factuur ontvangen van €56,29 voor de gehele maand. Ik heb de dienst in die periode niet kunnen gebruiken en zou graag willen weten welke compensatie of korting hiervoor mogelijk is.

Alvast bedankt voor jullie

reactie!

Beste antwoord door Michel.uit.Arnhem

Hoi ​@Brum97 

Welkom op de community van KPN.

Tijdens een verhuizing van je oude adres naar je nieuwe adres, blijft je abonnement gewoon doorlopen, die wordt dus niet even gestopt of gepauzeerd.
Op 17 oktober 2025 heb je jouw verhuizing aan KPN doorgegeven, en per 13 november 2025 is het internet signaal van je oude adres overgezet naar je nieuwe adres.

Dat je tijdens de verhuisperiode (17 oktober tot 13 november 2025) geen gebruik hebt maakt van je internetverbinding, omdat je het modem al had ingepakt bijvoorbeeld, is geen reden dat je die maand niet hoeft te betalen.

Aangezien je contract met KPN gewoon blijft doorlopen tijdens je verhuizing, blijft de maandelijks betaling ook gewoon doorlopen, en dien je die gewoon te betalen.
Het gaat alleen om het internet signaal, wat overgezet moet worden naar je nieuwe adres, en dat is ook gebeurd op 13 november 2025 jongstleden.

Dat je die maand je internetverbinding niet kon gebruiken voor wat voor reden dan ook, staat volledig los van je maandelijkse betaalverplichting naar KPN, want je contract blijft tenslotte gewoon doorlopen.

Hiervoor geeft KPN dus geen compensatie of een korting, die kans is heel klein.

1 reactie

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@Brum97 

Welkom op de community van KPN.

Tijdens een verhuizing van je oude adres naar je nieuwe adres, blijft je abonnement gewoon doorlopen, die wordt dus niet even gestopt of gepauzeerd.
Op 17 oktober 2025 heb je jouw verhuizing aan KPN doorgegeven, en per 13 november 2025 is het internet signaal van je oude adres overgezet naar je nieuwe adres.

Dat je tijdens de verhuisperiode (17 oktober tot 13 november 2025) geen gebruik hebt maakt van je internetverbinding, omdat je het modem al had ingepakt bijvoorbeeld, is geen reden dat je die maand niet hoeft te betalen.

Aangezien je contract met KPN gewoon blijft doorlopen tijdens je verhuizing, blijft de maandelijks betaling ook gewoon doorlopen, en dien je die gewoon te betalen.
Het gaat alleen om het internet signaal, wat overgezet moet worden naar je nieuwe adres, en dat is ook gebeurd op 13 november 2025 jongstleden.

Dat je die maand je internetverbinding niet kon gebruiken voor wat voor reden dan ook, staat volledig los van je maandelijkse betaalverplichting naar KPN, want je contract blijft tenslotte gewoon doorlopen.

Hiervoor geeft KPN dus geen compensatie of een korting, die kans is heel klein.