Skip to main content
Vraag

Bestelling Apple Watch Ultra 3 kwijt, nadat ik niet thuis was

• January 19, 2026
  • 18 reacties
  • 87 keer bekeken

Hallo,

ik heb de Apple watch ultra 3 bij jullie besteld. Deze zou afgelopen zaterdag 17 januari 2026 bezorgd worden. Helaas was ik door onverwachte omstandigheden niet thuis dus ik kreeg de melding dat het pakket op een Postnl punt was bezorgd. Dus ik ben vandaag naar het betreffende Postnl punt gegaan om mijn nieuwe Apple watch ultra 3 op te halen. Daar bleek het pakket niet te liggen, dus aldaar naar Postnl gebeld: deze gaven aan dat de bezorger heeft aangegeven dat het pakket is afgegeven op het Postnl punt maar daar is het nooit aangekomen en is dus ook niet binnen gescand op de betreffende Postnl locatie. Uiteraard was er bij KPN niemand bereikbaar behalve de welbekende bandjes en chatbots die niet begrijpen wat je bedoeld… weer terug op mijn huisadres heb ik de beveiligingscamera’s teruggekeken. Hierop zie je duidelijk dat de bezorger aanbelt, als er niet word open gedaan staat de bezorger te rammelen met het pakket en probeerd hij te kijken wat er in zit en vervolgens loopt hij weg met het pakket en sindsdien is mijn horloge spoorloos.

Graag hulp hierbij, ik heb de beelden van de beveiligingscamera’s evt. beschikbaar evenals alle overige gegevens. 

18 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • January 19, 2026

Het lijkt me iets wat PostNL moet oplossen. Het gaat om een Post-NL-bezorger en een Post-NL-punt. KPN heeft daar geen inzage in. 

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@Dennis_v_W 

Als ik het volgende in jouw tekst lees:

Hierop zie je duidelijk dat de bezorger aanbelt, als er niet word open gedaan staat de bezorger te rammelen met het pakket en probeerd hij te kijken wat er in zit en vervolgens loopt hij weg met het pakket en sindsdien is mijn horloge spoorloos.

Zou het mij niets verbazen dat jouw Apple Watch nu bij de bezorger thuis is, en dat hij jouw pakketje buiten het zicht van je camera (in zijn bezorg bus) heeft open gemaakt.
Dus bewaar het filmpje even goed!!! Dit kan als bewijs dienen!!

Uiteraard kun ik het niet hard maken of bevestigen, maar ik weet uit verschillende verhalen dat dit wel gebeurd in de praktijk, en niet alleen bij PostNL trouwens.

Maar wat ​@Noordzee al aangaf in zijn reactie, dien je wel bij PostNL te zijn.
De bezorger is waarschijnlijk in dienst van PostNL, dus dient ook aangesproken en gecontroleert te worden door de regiomanager waar hij onder valt.

Dus dien een officiële klacht in bij PostNL.

Klik op de volgende link, en je komt direct uit op de juiste webpagina van PostNL:

Klacht indienen bij PostNL

Volg het stappenplan, en als daar de mogelijkheid bij zit om jouw filmpje te uploaden, doe dat dan gelijk.

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 20, 2026

Bedankt voor jullie reactie, ik heb ook gebeld met Postnl, die geven juist weer aan dat de verzender er achteraan moet bij Postnl en dat ze voor mij direct niks kunnen betekenen. Ik zal uiteraard ook een klacht indienen via de link. 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • January 20, 2026

@Dennis_v_W Een klacht van jou zou niet veel betekenen. Alleen de verzender (KPN) kan bij PostNL een onderzoek aanvragen. Verder hoef je niet veel doen, behalve KPN klantservice te bellen. Volgens PostNL heb je dat pakket niet ontvangen, dus KPN is in de plicht een onderzoek te laten starten of een nieuwe pakket te versturen.

Bij PostNL zelfs kan je zien wanneer jouw pakket bij PostNL-punt afgeleverd was

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 20, 2026

@TDN : dat klopt, dat zegt Postnl zelf ook. In de Postnl app staat ook dat hij is afgeleverd op het Postnl punt, echter daar is hij nooit aangekomen en dus ook niet binnen gescand. 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • January 20, 2026

@TDN : dat klopt, dat zegt Postnl zelf ook. In de Postnl app staat ook dat hij is afgeleverd op het Postnl punt, echter daar is hij nooit aangekomen en dus ook niet binnen gescand. 

Daarom is een onderzoek nodig. Het kan zijn dat de scanner van PostNL-punt op korte moment niet werkte en het pakket in de magazijn van de PostNL-punt ligt, het kan ook zijn dat het pakket nog in de bus van de bezorger ligt. Zoals andere, de koerier als dief te wijzen vind ik te ver. Als het onderzoek niet tot het vinden van jouw pakket leidt, is KPN verplicht een nieuwe watch te versturen.

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 20, 2026

@TDN : op dit moment de bezorger een dief te noemen gaat mij op dit moment (nog) wat te ver, maar een beetje vreemd is het wel. het betreffende Postnl punt is een klein depot en ze zijn daar ruim een uur aan het zoeken geweest voor me maar het pakket is daar schijnbaar echt niet aangekomen.

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@TDN en ​@Dennis_v_W 

Even voor de duidelijkheid.
Ik heb niet gezegd dat de bezorger een dief zou zijn, omdat ik het niet hard kan maken en niet kan bevestigen.

Wat wel een harde feit betreft, is dat er bezorgers zijn die daadwerkelijk artikelen uit pakketen halen, en dan een lege of met een andere voorwerp erin de doos afleveren bij een PostNL punt.
Dit is met regelmaat in het nieuws geweest.

Maar het is wel verdacht dat de bezorger die het pakketje met de Apple Watch 3 erin, met het pakketje ging rammelen en er ook in wilde kijken, iets wat een normale bezorger niet zou doen.

Daarnaast ben ik jaren in dienst geweest bij PostNL, en ken méér dan genoeg verhalen over dat bezorgers pakketjes hebben geopend, en er smartphones en dergelijke zijn ontvreemd.
Enkele bezorgers zijn toentertijd op staande voet ontslagen.

Maar ik zeg dus niet, dat het ook het geval is bij TS ​@Dennis_v_W en haar Apple Watch Ultra 3, daar zou inderdaad eerst grondig onderzoek naar gemaakt moeten worden, omdat te kunnen bewijzen.
Maar dat het pakketje niet is afgeleverd bij het PostNL punt is hierin wel een belangrijk signaal.

Oh ja, ​@TDN pakketjes die overblijven nadat de bezorger zijn ronde heeft gedaan, moeten weer meegnomen worden in het sorteertraject, en mogen dus niet in het busje blijven liggen aan het eind van de dag.
Pakketjes die bestemd zijn voor een PostNL punt, worden ook vaak afgeleverd door een andere bezorger die voornamelijk de PostNL punten afrijdt. 

En aan TS ​@Dennis_v_W bel met de klantenservice van KPN op 0800-0402 of 1200 vanaf een KPN mobiele aansluiten (voor zover je dat nog niet gedaan hebt), en laat KPN een onderzoek starten naar jouw pakketje bij PostNL.

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 20, 2026

@Michel.uit.Arnhem : ik heb inderdaad gebeld met KPN gebeld, deze ging er inderdaad ook vanuit dat het pakketje waarschijnlijk niet meer opduikt en dat het helaas heel regelmatig gebeurt dat er zaken achterblijven bij de bezorgers... en heeft mij geadviseerd de camera beelden goed te bewaren voor nu en dat hij een onderzoek ging starten bij Postnl naar het pakketje. Daar hoor ik 1 dezer dagen als het goed is meer van. 

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@Dennis_v_W 

Goed 👍🏻dat je hebt gebeld met de klantenservice van KPN.
En er nu een onderzoek wordt ingesteld door PostNL, die dan alles gaat nalopen en ook de bezorger erop zal gaan aanspreken, om zo te kunnen achterhalen waar jouw pakketje zich momenteel bevind in het traject.

De kans is in elk geval heel klein, dat deze nog wordt afgeleverd bij het PostNL punt, al adviseer ik je wel om af en toe de track en trace te checken, want je weet tenslotte maar nooit.

PostNL zal na het onderzoek een terugkoppeling geven aan KPN, en jouw daarvan vervolgens op de hoogte stellen.

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 20, 2026

@Michel.uit.Arnhem  Hoi, bedankt voor je heldere uitleg/reactie, ik hoop dat er snel duidelijkheid komt. Gaat uiteindelijk niet om een pakketje van een paar euro, maar toch wel een serieus bedrag. Gr. Dennis.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • January 20, 2026

Gaat uiteindelijk niet om een pakketje van een paar euro, maar toch wel een serieus bedrag. Gr. Dennis.

Je maakt onnodig zorgen. Je hoeft niet doen, de bewijsplicht ligt bij PostNL, het pakket wordt niet bij jouw afgeleverd of opgehaald. Jouw annuleringstermijn start eerst wanner je het pakket in de handen heeft, dus nog niet. Je kan ieder tijd jouw bestelling annuleren en geld terug vorderen als KPN geen nieuwe smartwatch wil verzenden. Ook KPN heeft geen enkele risico, een pakket met verhoogde aansprakelijkheid (handstekening vereist) is tot 5000,-€ verzekerd. Als PostNL het pakket niet meer kan vinden, betaalt PostNL (zijn verzekering) aan KPN. Alleen het is niet fijn als je wil toch op het resultaat van het onderzoek wachten, het kan paar weken duren.

@Michel.uit.Arnhem Niemand vooraf als verdachte aanmerken is de regel. Het kan menselijke fout zijn. Indien er sprake is van diefstal, maken de koerier en de medewerkers van het PostNL-punt deel uit van het onderzoek. Het is niet nodig om detective te spelen en onschuldigen van zware misdrijven te verdenken. 

Erwin van KPN
Moderator

Hoi ​@Dennis_v_W . Welkom hier.

Dank je wel voor je terugkoppeling en fijn om te lezen dat je inmiddels contact hebt gehad met onze helpdesk.

Zoals ook telefonisch is aangegeven, kan KPN als verzender via PostNL een officieel onderzoek laten opstarten. Dat onderzoek is er juist op gericht om te achterhalen waar het pakket in het logistieke proces is gebleven. Onze collega’s onderhouden hierover achter de schermen contact met onze logistieke partner en volgen dit traject voor je op.

Goed dat je de camerabeelden bewaart. Mocht dat nodig zijn, dan kan dit helpen bij het verdere onderzoek. Zodra PostNL hun bevindingen met ons deelt, nemen wij uiteraard weer contact met je op om de vervolgstappen te bespreken.

We begrijpen heel goed dat het hier om een bestelling met een aanzienlijk bedrag gaat en dat dit voor onzekerheid zorgt. Hopelijk is er snel duidelijkheid, zodat dit netjes voor je kan worden opgelost. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 23, 2026

Nog even een terugkoppeling: het pakket is terecht en kon ik gisteravond ophalen, PostNL wilde niet in detail aangeven hoe e.e.a. was gelopen behalve dat het niet is gegaan zoals het hoort en dat er passende maatregelen zijn getroffen. Belangrijkste voor mij was dat het pakket terecht is, en dat er beter op gelet gaat worden zodat er in de toekomst niet meer mensen “last” van hebben. Wel heel blij met de actie's van zowel PostNL als KPN in deze.

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@Dennis_v_W 

Een goed eind, is het halve werk!

Superfijn dat je gisterenavond jouw pakketje in ontvangst kon nemen, op het PostNL punt.
En dat je daarnaast ook happy bent met de genomen actie vanuit PostNL en KPN, al kreeg je weinig detail over wat er precies gebeurd is.

Veel plezier met je nieuwe Apple Watch Ultra 3!!

Zelf heb ik hem ook, en het is een superfijne Watch met veel mogelijkheden.

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 23, 2026

@Michel.uit.Arnhem : dank je! ik had hiervoor de ultra 2 dus moet nog even uitzoeken wat de verschillen zijn.

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@Dennis_v_W 

Ik zal de vernieuwingen van de Apple Watch Ultra 3 voor je op een rijtje zetten:

• Groothoek OLED scherm
  • SOS-Noodmelding via Satelliet
  • Voorbereid op het 5G netwerk (werkt nog niet in Nederland)
  • Satellietverbindingen
  • Nieuwe S10-chip
  • Werkt tot 42 uur na volledig opladen (afhankelijk wat je met je Watch doet)
  • 422 x 514 pixels scherm
  • Display van stevig saffier­kristal

Bovenstaande verbeteringen ten aanzien van de Apple Watch Ultra 2, die deze specificaties nog niet had of ondersteunende.

De rest is hetzelfde gebleven en zijn dus gelijk aan elkaar.

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 23, 2026

Hoi ​@Michel.uit.Arnhem : dat zijn inderdaad significante verbeteringen, ik ga hem vanavond installeren.

Wederom bedankt voor de info!