Skip to main content
Beantwoord

Betaal ik voor Spotify via KPN Mobiel of KPN Thuis?

• October 10, 2025
  • 11 reacties
  • 98 keer bekeken

Met KPN Thuis betaal ik Spotify. En na een week wachten en dit in de gaten houden heeft Spotify mij het mooiste cadeau gegeven.

Kinderen voor Kinderen 46, Vol avontuur. Wat ik nu hoor met androidtv en luidsprekers in mijn huis maakt mij zo gelukkig. Maar er zit bij KPN een kleine probleem. Ik moest nog betalen aan KPN Mobiel. Moet dat? Want ik heb dat met KPN Thuis geregeld. Alleen negeert medewerkster Denise mij op het KPN Forum. En bellen met KPN klantenservice kan mij miscommunicatie geven. KPN mobiel ik zou blij zijn als ik daar volgend jaar vanaf ben. En betalen aan KPN mobiel doe ik niet meer. Dankzij Odido mobiel en KPN Thuis en wat ik nu hoor voel ik mij zo super gelukkig. Spotify heeft mij de allermoiste album van Kinderen voor Kinderen gegeven.

Beste antwoord door Maja van KPN

Bedankt ​@ElsLobach!

Spotify gaat elke maand via de factuur van je thuis abonnement. Dat is ook precies de bedoeling toch?

Verder krijg je elke maand een factuur voor het 097 nummer. Ik zie dat het 097 nummer, actief is sinds 19 april 2023. Vanaf dat moment betaal je daarvoor. Een 097 nummer is voor alleen internet, je kan daar niet mee bellen. Je had eerder ook een 06-nummer, waar je wel mee kon bellen. Dat abonnement is opgezegd in juli, maar je hebt dus nog steeds een mobiel abonnement bij ons.
De factuur van september is nog niet betaald. Die factuur is dus niet voor Spotify, maar voor het abonnement van het 097 nummer. Lukt het nu wel om de factuur te betalen? Of gaat het nog mis in de app?

Per 19 april 2025, is er een nieuw contract voor 2 jaar afgesloten voor het 097 nummer. Tot en met 18 april 2027 zullen wij hier elke maand een factuur voor sturen. 

Je hebt dit abonnement al opgezegd, maar wij kunnen dat pas verwerken als het contract van 2 jaar voorbij is. Op 19 april 2027 stopt het abonnement helemaal. Ik hoop dat het nu wat duidelijker is hoe het zit!

11 reacties

• Auteur
  • Slimmerik
  • 87 reacties
  • October 10, 2025

Inloggen met sms code lukte niet. Tweede keer na opnieuw eerst mailadres en wachtwoord te hebben gegeven wel. En de titel Betaal ik voor Spotify via KPN Mobiel of KPN Thuis?, heb ik fout aangegeven. Spotify betaal ik met KPN Thuis en betalen met KPN Mobiel is dat nog nodig?, had het moeten zijn. Hopelijk ga ik geholpen worden. Deze sms kreeg ik vorige week. Het bedrag wat ik moet betalen maar niet doe laat ik weg op het Forum.

Beste klant, de automatische incasso van uw laatste mobiele factuur is mislukt. Er staat nog een bedrag open van, Betaal binnen 5 dagen via  of ga naar  en log in met uw persoonlijke code. Groet, KPN.

De links heb ik ook weg gehaald, KPN. Zodat niet de verkeerde klanten de factuur aan KPN Mobiel gaan betalen. 

In Mijn KPN bedekt de melding, Oeps! Er staat nog 1 factuur open de 0970 nummer wat klanten niet kunnen zien gelukkig. Mijn adres is ook niet zichtbaar, KPN. Waarom gebruik ik aan het einde van bepaalde zinnen de naam KPN omdat ik weet dat ik ook privé contact bleef zoeken met medewerkster Denisé op het Forum. Maar contact met medewerkster Denisé krijg ik niet meer. Wordt ik soms door het systeem van KPN en door mensen van KPN gepest? Als dat zo is dan ga ik in 2027 van KPN Thuis overstappen naar internet van Odido. Wanneer begon ik met KPN Thuis? Februari 2011. En dat is 14 jaar geleden. Ik zou graag tot 2031 bij KPN willen blijven kleven maar dat kan alleen als er ook naar mij geluisterd wordt. 

Anders had ik dit flesje van de zomer niet mogen pakken wat 17 juli was. En dit is de beloning dat ik glasvezel heb. Maar een beloning heb ik niet bij KPN Mobiel helaas.

PeterG
Superuser
  • 65685 reacties
  • October 10, 2025

Wat in de abonnementen zit staat in de specificaties op pagina 2 van die facturen. Kijk dus die voor vast en mobiel even na.

Spotify kan genomen worden via mobiel maar ook vast. En dus, denk ik, ook per ongeluk via beide wat natuurlijk niet nodig is dan.

Neem het best contact op met de klantenservice. Die kunnen meteen meekijken in je administratie.

Het gratis nummer van kpn is 0800-0402 ( <- indien mobiel aantikken om te bellen)
Je kunt bellen van maandag t/m vrijdag van 08:00 tot 18:00 uur
en op zaterdag van 08:00 tot 17:00 uur
Zon- en feestdagen gesloten.
Of plan een terugbelverzoek.
Je kunt ook contact opnemen via Facebook messengerInstagram en X.com.

• Auteur
  • Slimmerik
  • 87 reacties
  • October 10, 2025

Bellen met KPN? Haha! Dan krijg ik een misverstand van de klantenservice. Helaas geeft de medewerker aan dat het nog omgezet moet worden in oktober 2027. Dat klopt niet. Kan je voor mij uitzoeken hoe het zit met het 0970 nummer wat ik verborgen laat. Want ik krijg geen privéberichten meer. Dus afdeling KPN negeert mij. En dat mag niet. Als ik de openstaande factuur 12 maanden blijf zien in Mijn KPN kan ik beter naar Odido gaan. Weg met deze aansluiting. 

Tabee glasvezel van KPN Thuis. En dan kan ik ook geen muziek meer luisteren met Spotify. Dus KPN help mij alsjeblieft. Ik ga niet naar de Phonehouse in Haren om een klacht door te geven. Dat heeft geen zin. Dan kom ik nog meer in de problemen met KPN.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+31
  • Superuser
  • 38789 reacties
  • October 10, 2025

Hallo ​@ElsLobach ,

Waarom gebruik ik aan het einde van bepaalde zinnen de naam KPN omdat ik weet dat ik ook privé contact bleef zoeken met medewerkster Denisé op het Forum. Maar contact met medewerkster Denisé krijg ik niet meer. Wordt ik soms door het systeem van KPN en door mensen van KPN gepest? 

Anders had ik dit flesje van de zomer niet mogen pakken wat 17 juli was. En dit is de beloning dat ik glasvezel heb. 

Denise is op vakantie. Haar laatste bericht is van veertien dagen geleden. 

Je wordt dus niet gepest door de moderators van KPN.

En je weet het. Kom rustig nog eens een watertje drinken op het Raadhuisplein!  

ElsLobach schreef:

Ik nam het flesje water mee.

Groot gelijk! 

ElsLobach schreef:

Pfft! Ik wil jullie bedanken

Geniet ervan! 

ElsLobach schreef:

Ik bewaar het flesje tot ik Odido mobiel heb en daarna nog steeds. 

Dan heb je tenminste nog een leuke herinnering aan KPN.  😉

ElsLobach schreef:

Valt het met Odido mobiel tegen wat ik echt niet hoop dan kom ik bij jullie terug 

Natuurlijk, kom nog eens gezellig een watertje drinken op het Raadhuisplein.  

Je kunt natuurlijk ook bellen met 0800-0402.

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22
  • Moderator
  • 15845 reacties
  • October 13, 2025

Hi ​@ElsLobach,

Wat jammer dat het niet helemaal duidelijk is hoe het zit met het 097 nummer 😔

Wij werken hier eigenlijk niet met privéberichten, als je gegevens met ons wil delen die alléén de KPN moderators kunnen zien, dan kan je daarvoor gebruik maken van je profiel

Zou je daar het betreffende nummer in willen vullen, en ook de laatste 3 cijfers van je IBAN? Dat laatste kan in het opmerkingenveld helemaal onderaan. Als je dit hebt gedaan, en de gegevens in je profiel ook hebt opgeslagen, zou je hier dan een berichtje willen plaatsen? Dan weet ik dat je de gegevens in hebt gevuld, en kan ik even met je meekijken! 

• Auteur
  • Slimmerik
  • 87 reacties
  • October 13, 2025

Haha! Dat werkt niet. En ik laat mjn adres niet zien in deze reactie. Wat een stom gedoe. Odido is veel beter gelukkig. Jammer dat ik nog niet weet of ik eind 2027 kan overstappen van KPN Thuis naar Odido internet. 

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22
  • Moderator
  • 15845 reacties
  • October 13, 2025

Je adres staat al ingevuld in je profiel ​@ElsLobach, die kan ik dus al zien. Ik vraag je ook niet om jouw gegevens in een reactie te plaatsen, dat is juist niet de bedoeling. Want dan kan iedereen de gegevens zien. 

Je geeft aan dat het niet werkt, wat bedoel je daar precies mee? Kan je niet naar je profiel toe? Als je naar je profiel toe wil, kan je hier op klikken: https://community.kpn.com/settings/profile 

Ik wil je graag verder helpen, maar daarvoor heb ik nog wel het hele 097 nummer nodig. En ook ter controle de laatste 3 cijfers van je IBAN. Als ik die niet van je krijg, kan ik ook niet voor je kijken hoe het precies zit. Zou je die dus nog in willen vullen in je profiel? Dan kijk ik voor je hoe het zit!

• Auteur
  • Slimmerik
  • 87 reacties
  • October 13, 2025

Je adres staat al ingevuld in je profiel ​@ElsLobach, die kan ik dus al zien. Ik vraag je ook niet om jouw gegevens in een reactie te plaatsen, dat is juist niet de bedoeling. Want dan kan iedereen de gegevens zien. 

Je geeft aan dat het niet werkt, wat bedoel je daar precies mee? Kan je niet naar je profiel toe? Als je naar je profiel toe wil, kan je hier op klikken: https://community.kpn.com/settings/profile 

Ik wil je graag verder helpen, maar daarvoor heb ik nog wel het hele 097 nummer nodig. En ook ter controle de laatste 3 cijfers van je IBAN. Als ik die niet van je krijg, kan ik ook niet voor je kijken hoe het precies zit. Zou je die dus nog in willen vullen in je profiel? Dan kijk ik voor je hoe het zit!

Bij Persoonlijke opmerkingen heb ik de laatste drie cijfers van het Iban nummer van de bankrekening gegeven en bij het mobiele nummer het 097 nummer toegevoegd.

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22
  • Moderator
  • 15845 reacties
  • Antwoord
  • October 14, 2025

Bedankt ​@ElsLobach!

Spotify gaat elke maand via de factuur van je thuis abonnement. Dat is ook precies de bedoeling toch?

Verder krijg je elke maand een factuur voor het 097 nummer. Ik zie dat het 097 nummer, actief is sinds 19 april 2023. Vanaf dat moment betaal je daarvoor. Een 097 nummer is voor alleen internet, je kan daar niet mee bellen. Je had eerder ook een 06-nummer, waar je wel mee kon bellen. Dat abonnement is opgezegd in juli, maar je hebt dus nog steeds een mobiel abonnement bij ons.
De factuur van september is nog niet betaald. Die factuur is dus niet voor Spotify, maar voor het abonnement van het 097 nummer. Lukt het nu wel om de factuur te betalen? Of gaat het nog mis in de app?

Per 19 april 2025, is er een nieuw contract voor 2 jaar afgesloten voor het 097 nummer. Tot en met 18 april 2027 zullen wij hier elke maand een factuur voor sturen. 

Je hebt dit abonnement al opgezegd, maar wij kunnen dat pas verwerken als het contract van 2 jaar voorbij is. Op 19 april 2027 stopt het abonnement helemaal. Ik hoop dat het nu wat duidelijker is hoe het zit!

• Auteur
  • Slimmerik
  • 87 reacties
  • October 14, 2025

Bedankt ​@ElsLobach!

Betaling wat ik moest doen van september is gelukt. Dus nu is het weer wachten op de afschrijving van KPN Tbuis. Rabobank geeft ook aan dat ik aan KPN betaald heb. En op 19 april 2027 stopt dus ook KPN Thuis?

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22
  • Moderator
  • 15845 reacties
  • October 15, 2025

Heel fijn dat het gelukt is met de betaling ​@ElsLobach!

KPN Thuis stopt niet op 19 april 2027. Alleen het abonnement voor het mobiele 097 nummer stopt dan.

Je contract voor KPN thuis loopt tot en met 2 september 2027. Het is nu nog niet mogelijk om het contract op te zeggen. Dat kan pas in 2027.