Skip to main content
Beantwoord

Betalingsregeling treffen voor maand augustus

• July 24, 2025
  • 13 reacties
  • 74 keer bekeken

Geachte KPN‑medewerker,

Ik ben al geruime tijd klant bij KPN en betaal mijn facturen doorgaans netjes op tijd. Door een vakantie en onverwachte uitgaven heb ik deze maand niet voldoende middelen om mijn aankomende facturen voor zowel mijn telefoon als mijn thuisinternet op de vervaldatum te betalen.

Graag zou ik een betalingsregeling treffen om de achterstand in termijnen te voldoen. Kunt u aangeven welke mogelijkheden KPN biedt qua aantal termijnen en maandbedrag? Ik sta open voor uw voorstel en wil voorkomen dat er extra kosten of een afsluiting volgen.

Bij voorbaat dank voor uw begrip en medewerking.

Met vriendelijke groet,

Beste antwoord door Jan van KPN

Goedenavond ​@Rachid1986 , bedankt voor jouw bericht en welkom hier op onze Community!

Een keer niet uitkomen met betalen kan iedereen overkomen en daar denken we dan ook graag in mee. Je kunt via onze website zelf een betaalafspraak maken en daarvoor hoef je tegenwoordig dus niet per se te bellen. Ik hoop niet dat het mosterd na de maaltijd is maar uiteraard hoop ik oprecht dat je hier wel iets aan hebt en dat je via deze weg alsnog de regeling kunt treffen zoals jij het graag voor je ziet. 

Top! Ik ga dat allemaal regelen als ik in Nederland ben. Daarnaast zal ik alles proberen om mijn abonnementen asap te stoppen bij deze gare provider. Ze hebben me in een situatie gebracht waarbij ik mijn prive gegevens heb gedeeld met de wereld. Ik hecht veel waarde aan mij privacy. Ik neem ze dat zeer kwalijk! Toch bedankt voor jullie reactie. Dat heeft me enorm geholpen. Fijne dag allemaal!

Daarom zijn deze gegevens bijna direct nadat je ze had gepost door een collega moderator verwijderd. In onze huisregels wordt ook (o.a.) aangegeven dat je geen privégegevens openbaar moet delen. Ik snap dat je dit vooraf allemaal niet door hebt genomen en dat kan ik je ook onmogelijk kwalijk nemen (doe ik dus ook niet). Maar zeggen dat wij je in een situatie hebben gebracht waarbij jij je gegevens openbaar met de wereld hebt gedeeld, is echt je eigen verantwoordelijkheid en kun je natuurlijk onmogelijk bij KPN neerleggen.  

13 reacties

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • July 24, 2025

Misschien verstandig om je privé gegevens te verwijderen. Dit is een openbaar community. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • July 24, 2025

Bedankt voor je bericht. Ik word er helemaal schijt ziek van. Kan ik niet gewoon een medewerker spreken? Ik ben nu al een uur bezig!

JanD
Superuser
  • Superuser
  • July 24, 2025

Beste ​@Rachid1986 als je een medewerker wilt spreken moet je even bellen 0800 0402, via X of Facebook.

Dit forum is geen klantenservice maar een forum van klanten voor klanten.

Zie ook onderstaande link:

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@Rachid1986 

Welkom op de community van KPN.

Als je graag een betalingsregeling wilt treffen met KPN, dien je even te bellen met de klantenservice van KPN via telefoonnummer: 0800-0402

Spreek nadat de voice respons stem je heeft gevraagd waarvoor je belt, het volgende in:
ik wil een medewerker spreken, en na de tweede vraag betalingen.

Vraag dan aan de medewerker die je te spreken krijgt, dat je graag iemand wenst te spreken van de Afdeling Collections omdat je graag een betalingsregeling wilt afspreken.
De medewerker zal dan zorgdragen dat je iemand van deze afdeling te spreken krijgt, en je zo een betalingsregeling kunt afspreken.

Via de community van KPN kan er geen betalingsregeling met je worden afgesproken, dit loopt echt via de klantenservice van KPN.

Openingstijden klantenservice:

• Maandag tot en met Vrijdag van 08:00 tot 18:00 uur
  • Zaterdag van 08:00 tot 17:00 uur
  • Zondag gesloten

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Bedankt voor je bericht. Ik word er helemaal schijt ziek van. Kan ik niet gewoon een medewerker spreken? Ik ben nu al een uur bezig!

Jazeker, zie mijn eerder reactie richting jouw.
Even contact opnemen met de klantenservice van KPN.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • July 24, 2025

Beste ​@Michel.uit.Arnhem wat ik al in een ander topic eerder schreef, Collections is niet meer vanuit de klant telefonisch bereikbaar alleen via een terugbelafspraak.

CC ​@Rachid1986 

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Beste ​@Michel.uit.Arnhem wat ik al in een ander topic eerder schreef, Collections is niet meer vanuit de klant telefonisch bereikbaar alleen via een terugbelafspraak.

CC ​@Rachid1986 

Hoi ​@JanD 

Dat klopt uiteraard wat je schrijft, daar was ik van op de hoogte.
Maar een medewerker die je te spreken krijgt, kan ook een terugbel afspraak inplannen voor de afdeling Collections, dus het kan allebei.

Een goede vriend van mij, heeft het ook via de telefonische klantenservice kunnen regelen, en werd dezelfde middag nog netjes terug gebeld door iemand van Collections.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • July 24, 2025

Thanks voor jullie berichten. Maar ik zit in het buitenland en kan helaas niet bellen. Ik heb alles geprobeerd (behalve bellen), maar ik krijg maar geen medewerker te pakken. Is er geen andere optie zoals chatten. Ik dacht dat zou wel moeten lukken. In ieder geval ik vind het zeer verwarrend. En ik ben echt helemaal klaar met KPN. Ze zijn fucking onduidelijk en verwarrend!

JanD
Superuser
  • Superuser
  • July 24, 2025

Beste ​@Rachid1986 , wat ik eerder schreef, vanuit het buitenland X of Facebook 24/7 of +31612001200 tijdens kantooruren NL-tijd.

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Thanks voor jullie berichten. Maar ik zit in het buitenland en kan helaas niet bellen. Ik heb alles geprobeerd (behalve bellen), maar ik krijg maar geen medewerker te pakken. Is er geen andere optie zoals chatten. Ik dacht dat zou wel moeten lukken. In ieder geval ik vind het zeer verwarrend. En ik ben echt helemaal klaar met KPN. Ze zijn fucking onduidelijk en verwarrend!

Hoi ​@Rachid1986 

Als je momenteel in het buitenland verblijft, is de klantenservice van KPN bereikbaar via:
+316 1200 1200 

Je kunt helaas niet chatten met een medewerker van KPN, aangezien KPN dat niet meer aanbied. 

Als je vanuit een land binnen de EU belt, valt het bellen naar de klantenservice van KPN gewoon binnen je bel-bundel of onbeperkt bellen.
Zit je in een land buiten de EU (daar valt Turkije bijvoorbeeld ook onder) dan betaal je 1,- euro per minuut, en dat wordt dan apart in rekening gebracht.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • July 24, 2025

Top! Ik ga dat allemaal regelen als ik in Nederland ben. Daarnaast zal ik alles proberen om mijn abonnementen asap te stoppen bij deze gare provider. Ze hebben me in een situatie gebracht waarbij ik mijn prive gegevens heb gedeeld met de wereld. Ik hecht veel waarde aan mij privacy. Ik neem ze dat zeer kwalijk! Toch bedankt voor jullie reactie. Dat heeft me enorm geholpen. Fijne dag allemaal!

JanD
Superuser
  • Superuser
  • July 24, 2025

Beste ​@Rachid1986 laat s.v.p. de (goede) afloop even weten.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • Antwoord
  • July 28, 2025

Goedenavond ​@Rachid1986 , bedankt voor jouw bericht en welkom hier op onze Community!

Een keer niet uitkomen met betalen kan iedereen overkomen en daar denken we dan ook graag in mee. Je kunt via onze website zelf een betaalafspraak maken en daarvoor hoef je tegenwoordig dus niet per se te bellen. Ik hoop niet dat het mosterd na de maaltijd is maar uiteraard hoop ik oprecht dat je hier wel iets aan hebt en dat je via deze weg alsnog de regeling kunt treffen zoals jij het graag voor je ziet. 

Daarom zijn deze gegevens bijna direct nadat je ze had gepost door een collega moderator verwijderd. In onze huisregels wordt ook (o.a.) aangegeven dat je geen privégegevens openbaar moet delen. Ik snap dat je dit vooraf allemaal niet door hebt genomen en dat kan ik je ook onmogelijk kwalijk nemen (doe ik dus ook niet). Maar zeggen dat wij je in een situatie hebben gebracht waarbij jij je gegevens openbaar met de wereld hebt gedeeld, is echt je eigen verantwoordelijkheid en kun je natuurlijk onmogelijk bij KPN neerleggen.