Skip to main content
Vraag

Bezorging mislukt, annulering nog niet voltooid en nieuwe order is duurder

• September 11, 2026
  • 2 reacties
  • 41 keer bekeken

Ik ben al jaren een trouwe totaalklant bij KPN. Mijn volledige huishouden loopt via jullie (Internet & TV Thuis + 2 mobiele abonnementen). Het steekt mij dan ook enorm dat ik na weken en uren bellen in deze administratieve chaos ben beland.
​Op 24 augustus heb ik een telefoon t.w.v. € 600,- besteld. Door fouten bij de bezorgdienst is deze retour afzender gegaan. Ik heb inmiddels aantal uren aan de telefoon gezeten met de klantenservice. De medewerkers hebben de volledige situatie en de gemaakte afspraken uitgebreid vastgelegd in de contacthistorie / aantekeningen in jullie systeem.
​Ondanks de toezeggingen en de aangemaakte herbestelling loopt het administratief en logistiek volledig vast:
​Prijsverschil: De nieuwe order valt ineens € 36,- duurder uit (€ 636,- i.p.v. € 600,-). Zoals ook afgesproken en vastgelegd aan de telefoon, heb ik als vaste klant recht op de oorspronkelijke actievoorwaarden van 24 augustus.
​Dubbele betaling: Er wordt van mij verwacht dat ik opnieuw € 636,- aanbetaal, terwijl mijn oorspronkelijke betaling van € 600,- nog niet is verwerkt of teruggestort.
​Logistiek: In de contactnotities staat dat de levering via een afhaalpunt zou lopen om herhaling te voorkomen, maar de order staat nog steeds op dezelfde wijze in het systeem.
​Ik zit inmiddels drie weken zonder toestel. Ik verzoek een moderator dringend om mijn dossier en de notities in het systeem erbij te pakken en dit op te lossen.
​Mijn gewenste oplossing:
​Pas het orderbedrag in de herbestelling handmatig aan naar de oorspronkelijke € 600,-.
​Verreken de al gedane betaling van € 600,- direct met de nieuwe order (of stort deze per omgaande terug).
​Zorg dat het pakket definitief naar een afhaalpunt of kpn winkel gaat.
​Een passende compensatie op mijn factuur voor het wekenlange ongemak en de uren aan de telefoon als trouwe totaalklant.

2 reacties

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+16

Hoi ​@Michel709 

Welkom op de community van KPN.

Heel vervelend hoe het bij jouw is gelopen, rondom het bestellen van een nieuwe smartphone bij KPN, dit verdient geen schoonheidsprijs.

Aangezien de moderatoren maar beperkte middelen tot hun beschikking hebben, kunnen ze jouw hierbij niet direct helpen, en dus niet het orderbedrag aanpassen of het bedrag van 600,- euro aan je overmaken.

Hiervoor kun je het beste een officiële klacht indienen bij KPN, dan loopt het direct via de juiste afdeling klantenrelaties & klachten.
Je krijgt daar een eigen case medewerker, die alles voor je gaat uitzoeken en vervolgens komt met een passende oplossing voor jouw probleem.

Klik op de volgende link, en je komt direct uit bij het online klachtenformulier van KPN:

Vul het formulier zo volledig mogelijk in, waarbij je eventueel bijlages kunt uploaden bij het formulier.
Na het versturen komt jouw klacht direct uit op de afdeling klantrelaties & klachten.

Wel kan ik je alvast zeggen, dat de verwerkingstijd van een retourzending gemiddeld 14 dagen kan duren, en dat daarna automatisch het betaalde bedrag wordt overgemaakt naar jouw bankrekening.

Plaats je vervolgens een nieuwe bestelling, dan gelden de actievoorwaarden en prijzen van dat moment.

Ik hoop dat je snel antwoord zult krijgen vanuit de afdeling klantrelaties & klachten, nadat je het klachtenformulier hebt verstuurd.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 11, 2026

Hartelijk dank voor uw reactie en het heldere advies. Ik ga hier direct mee aan de slag en zal de voorgestelde stappen opvolgen.

Fijne avond toegewenst!