Skip to main content
Beantwoord

Bij verlengen van mijn abonnement heb ik weer een Hussel abonnement gekregen, geen TV+

• May 20, 2025
  • 28 reacties
  • 339 keer bekeken

Van de week heb ik berichtje gekregen in de KPN app om mijn abonnement te verlengen. Nu heb ik een zgn. Hussel abonnement. a 74,20 Euro p/mnd, (1Gbit data en TV+box) welke ik per maand kan opzeggen. Het door KPN voorgestelde abonnement is hetzelfde abonnement wat ik nu heb en met dezelfde prijs alleen dan weer voor een duur van 1 jaar. Wat is het nut van verlengen dan? Ik heb ook even op de website van KPN gekeken, daar blijkt dit abonnement niet meer voor te komen. Ik heb de service desk van KPN gebeld en deze zei mij dat het Hussel abonnement sinds 2023 niet meer bestaat. Hiervoor in de plaats is er nu het Super Fiber abonnement wat 68 euro kost (1Gbit data en TV+box) ...........Hoe kan dit?

Beste antwoord door Noordzee

Hallo ​@Geen Service_ ,

Zover ik begrijp, heb je nu nog niet verlengd.

Je kunt jouw abonnement (mits contractvrij) goedkoper maken door te verlengen.

Dat kan telefonisch via de klantenservice. Het kan ook via internet via deze link, kies dan voor "Toon mijn persoonlijk advies”.: 

https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet

Je gaat dan wel over op KPN TV+. Dat heeft voordelen en nadelen. 

Voor de volledigheid: Hier vind je een overzicht van bevindingen/wensen van KPN TV+: 

De huidige prijzen en mogelijkheden vind je in dit overzicht:

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

28 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • May 20, 2025

Beste ​@Geen Service_ je had beter je abo kunnen aanpassen naar TV+, verlengen is gewoon je huidige abo weer voor een periode X contractueel vastleggen.

Verlengen en aanpassen zijn 2 verschillende dingen.

• May 20, 2025

Dit is gewoon normaal sinds een aantal jaren. Klant krijgt iets korting, 5 Euro of € 7,50 voor een paar maanden. Verder blijft alles hetzelfde. 

Deze manier van verlengen is vooral voor KPN beter. Dat geeft voor KPN een stukje zekerheid, klant kan dan 1 of 2 jaar niet weglopen. En financieel is KPN zo ook beter af. Plus: er hoeft geen nieuwe tv ontvanger(s) naar de klant. Scheel veel kosten. Voor KPN. 

Veel klanten willen dit ook. Die willen helemaal geen verandering. Vroeger waren er nogal eens klachten bij verlengen dat alles veranderde. Opeens hadden ze geen "gratis" Spotify meer ofzo. Of Pluspakket omzetten naar ESPN kon niet meer. Er moest opeens apart voor tv betaald worden. Heel verwarrend allemaal. Voor sommige klanten. 

Als je naar de nieuwste abonnementsvorm wilt moet je bellen. Dan krijg je hetzelfde als nieuwe klanten. Alleen niet de welkomskorting uiteraard. 

Je kunt ook contact opnemen via Facebook of Twitter. 

Als antwoord op mijn vraag (zie hierboven) krijg ik het volgende antwoord per mail van KPN:

We hebben de glasvezelaansluiting in je woning gemonteerd en deze is klaar voor gebruik. Om gebruik  te maken van supersnel internet heb je een glasvezelabonnement nodig.

Je beslist zelf of je bij KPN een abonnement afsluit of bij een andere provider. Je vindt een overzicht van de providers die abonnementen aanbieden op ons netwerk op https://netwerk.kpn.com/providers.

Wil je een abonnement afsluiten bij KPN? Neem dan contact op met onze collega’s van de afdeling Consumentenmarkt door te bellen naar 0800 0402.

Vraag dan aan je provider om je over te zetten naar glasvezel.

Succes met de laatste stap en alvast veel plezier met je snelle internetverbinding.

Toen er glasvezel in onze buurt werd aangelegd werd ons voorgehouden dat er meer providers op deze kabel hun pakket konden aanbieden. Achteraf bleek KPN het allenrecht hierop op had. En na 4 jaar heeft ook ODIDO de mogelijkheid om via de glasvezelkabel hun diensten aan te bieden. Dus allemaal leugens hierover. 

JanD
Superuser
  • Superuser
  • May 20, 2025

Nu heb ik een zgn. Hussel abonnement. a 74,20 Euro p/mnd, (1Gbit data en TV+box) 

Bij een Hussel abo kun je geen TV+ box hebben, maar hoogstens een 5202 box

TV+ abo is de opvolger van Hussel.

Je hebt een standaard mail van KPN gekregen, want je bent al klant en een glasvezelabo bestaat niet.

Alle abo's bij KPN zijn gelijk of het nu via koper of glas gaat.

Het enigste dat je hoeft te doen is een migratieverzoek van koper naar glas. ​@Geen Service_ 

1 Gbit data zal niet lukken via een koperkern kabel denk ik.

Berteman
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • May 20, 2025

Er lijkt iets niet te kloppen. Bij een oud ‘hussel’ abonnement hoort men toch geen TV+ te hebben? Dat is dan toch iTV, met de ‘oude’ ontvangers?

• May 20, 2025

Als antwoord op mijn vraag (zie hierboven) krijg ik het volgende antwoord per mail van KPN:

*** knip ***

Dit gaat nu opeens over de migratie van koper naar glasvezel? Daar ging je startpost toch helemaal niet over?

Toen er glasvezel in onze buurt werd aangelegd werd ons voorgehouden dat er meer providers op deze kabel hun pakket konden aanbieden. Achteraf bleek KPN het allenrecht hierop op had. En na 4 jaar heeft ook ODIDO de mogelijkheid om via de glasvezelkabel hun diensten aan te bieden. Dus allemaal leugens hierover. 

Op het netwerk van KPN zijn heel veel providers beschikbaar. Bijvoorbeeld ook Freedom, Budget Thuis, Youfone of Online.nl. een compleet overzicht staat hier:

https://www.kpn.com/glasvezelnetwerk/providers

Wat bedoel je met "leugens"?

Nu heb ik een zgn. Hussel abonnement. a 74,20 Euro p/mnd, (1Gbit data en TV+box) 

Zoals anderen al schrijven: je hebt nu geen TV+ box als het goed is. Op de TV+ ontvanger staat Android TV. Daarop kan je apps installeren vanuit de Google Playstore. Dat zal je nu niet hebben waarschijnlijk. 

Zoals ik al schreef. Ten tijde dat het glasvezelnetwerk door KPN werd aangeboden zouden er MEERDERE providers op het netwerk hun diensten mogen aanbieden. Dat was dus achteraf niet mogelijk. De enige die voor particuliere internet en TV diensten kon aanbieden was KPN! Dat er andere aanbieders op het glasvezelnetwerk konden was dus NIET waar. Dan is toch gelogen door KPN...Niet de waarheid vermeldt!!

Ik ben met mijn Hussel abonnement met 1Gbit aangesloten op de glasvezelkabel. via een koperdraad kabel is deze snelheid niet te bereiken. 

Als ik een klacht over de door KPN mij aangeboden verlenging deal verwacht ik geen antwoord als dit:

We hebben de glasvezelaansluiting in je woning gemonteerd en deze is klaar voor gebruik. Om gebruik te maken van supersnel internet heb je een glasvezelabonnement nodig.

Je beslist zelf of je bij KPN een abonnement afsluit of bij een andere provider. Je vindt een overzicht van de providers die abonnementen aanbieden op ons netwerk op https://netwerk.kpn.com/providers.

Is degene die hier op mijn berichten reageert een medewerker van KPN?

• May 20, 2025

Zoals ik al schreef. Ten tijde dat het glasvezelnetwerk door KPN werd aangeboden zouden er MEERDERE providers op het netwerk hun diensten mogen aanbieden. Dat was dus achteraf niet mogelijk. De enige die voor particuliere internet en TV diensten kon aanbieden was KPN! Dat er andere aanbieders op het glasvezelnetwerk konden was dus NIET waar. Dan is toch gelogen door KPN...Niet de waarheid vermeldt!!

Hoe het toen was weet ik niet. Ik was er niet bij. Maar nu is er in ieder geval ruime keuze.

Is degene die hier op mijn berichten reageert een medewerker van KPN? 

Nee. Er heeft in dit topic nog geen enkele KPN medewerker gereageerd. Dat gebeurt meestal pas na een paar dagen. Maar ik vermoed dat die je ook gewoon naar de telefonische helpdesk doorverwijst.

Graag dan alleen reageren als je bekent met de materie en de berichten ook lees.

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@Geen Service_ 

De mail die je hebt ontvangen over je glasvezelaansluiting heeft niets, maar ook niets met je huidige KPN abonnement te maken, maar is een mededeling vanuit Netwerkbeheerder KPN.
Netwerkbeheerder KPN staat namelijk los van KPN de provider alwaar je jouw abonnement hebt lopen.

Om gebruik te kunnen maken van de huidige propositie (actuele abonnementen) dien je contact op te nemen met de klantenservice van KPN, via telefoonnummer 0800-0402.
Als eerste zou dan je huidige verlenging eruit gehaald moeten worden, en vervolgens kan de medewerker je dan omzetten naar een actueel abonnement met daar KPN TV+ erbij, met daarbij hopelijk een leuke korting.

De huidige abonnementen zijn:

Je kunt ook een terugbel afspraak maken, dan wordt je teruggebeld op een tijdstip dat jouw het beste uitkomt of eventueel direct, klik hiervoor op de volgende link: Terugbel afspraak maken
(Scrol iets naar beneden, en je ziet het rechtsonderdaan).

Het omzetten van je Huidige Hussel abonnement, naar de huidige propositie kan dus via de klantenservice geregeld voor je worden.

• May 20, 2025

Graag dan alleen reageren als je bekent met de materie en de berichten ook lees.

Vertel eens, wat klopt er niet aan wat ik schrijf? 

lees zelf maar eens terug.

• May 20, 2025

lees zelf maar eens terug.

En wat moet ik zien dan? Als je het ergens niet mee eens bent, of denkt dat iets niet klopt, reageer daar dan gewoon inhoudelijk op.

Dit is een klant-helpt-klant forum. Iedereen mag hier reageren. 

suk6

Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • May 20, 2025

Geen service.   Ik vrees dat je beter je eigen start bericht en het onderwerp na kunt lezen want je spreekt jezelf daar al tegen waarmee je het onmogelijk maakt om er correct op te reageren.  

@Berteman zei dat volgens mij ook al maar daar reageer je niet op.  

Mij is het in ieder geval helemaal niet duidelijk wat precies het probleem is 

misschien eens een collega vragen, die wel kan lezen !

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

misschien eens een collega vragen, die wel kan lezen !

Hoi ​@Geen Service_ 

De community van KPN, is een klant-helpt-klant omgeving.
Alle antwoorden hierboven zijn dus van mede klanten van KPN, en geen medewerkers van KPN.
Er zijn wel KPN moderatoren actief op de community, die de binnenkomende topics op volgorde behandelen, waardoor het met gemak enkele dagen kan duren voordat je aan de beurt bent.
Maar in principe zijn de moderatoren er om alles in goede banen te leiden, en om te controleren of iedereen zich wel aan de community regels (voorwaarden) houdt.

Daarnaast heb ik je in mijn eigen reactie hierboven al aangegeven welke wegen je kunt bewandelen, om overgezet te worden naar de nieuwste propositie met daarbij KPN TV+.

Door over te stappen naar de actuele propositie, ga je dus minder per maand betalen.
Maar daarvoor moet je wel in actie komen, en de klantenservice bellen, want ook een moderator kan dat via de community niet voor je doen, wegens de verificatie die daarbij nodig is.

Ik ken geen bedrijf waarin klanten klachten behandelen van klanten en daarbij alleen het bedrijf promoten. Mooi verhaal maar pure onzin. 

Welk gedeelte van mijn klacht is u niet duidelijk en snapt u niet?

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Ik ken geen bedrijf waarin klanten klachten behandelen van klanten en daarbij alleen het bedrijf promoten. Mooi verhaal maar pure onzin. 

Welk gedeelte van mijn klacht is u niet duidelijk en snapt u niet?

Hoi ​@Geen Service_ 

Even voor de duidelijkheid.
Je schrijft nu je vraag/klacht op de community van KPN, dit is geen klachtenafdeling van KPN maar een omgeving waar klanten elkaar helpen, zoals je hierboven ook kunt zien.
Met andere woorden, je zit dus helemaal verkeerd als je een klacht wilt indienen bij bij KPN.
Daarvoor kun je het online klachtenformulier invullen, die je via de volgende link direct kunt bereiken:
Klacht indienen bij KPN

Daarnaast probeert iedereen (inclusief mijzelf) jouw zo goed mogelijk te helpen, want daar is deze community ook voor bedoeld.

Wil je een “echte” medewerker van KPN spreken, dan kun je het beste even bellen met de klantenservice van KPN via telefoonnummer 0800-0402

En bij een klacht gebruik je dus het klachtenformulier, die dan in behandeling wordt genomen door de klachten afdeling van KPN.
Deze zal je klacht dan gaan behandelen, en je vervolgens terugbellen met een passend antwoord op je klacht.

Wat heeft dit dan voor nut, en waarvoor wordt er gereageerd met allerlei uiteenlopende suggesties. Waarvoor ondersteunt KPN dit platform dan? En wie heeft de

bovenstaande reactie gegeven. En waarom moet ik inloggen met mijn KPN inlog als dit niet van KPN is?

misschien handig om hier nu wel een antwoord op te geven ipv van allerlei lul verhalen. 

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

@Geen Service_ Ik spring even in, op deze community zitten klanten die anderen graag helpen. Je hebt al tips gehad over hoe je dit op kunt lossen en kunt regelen, maar ik vind de manier waarop je hier op anderen reageert niet gepast.

We hanteren hier huisregels waarin ook wordt aangegeven dat we respectvol met elkaar omgaan. 

Als je dit niet het juiste platform vindt voor je vraag,

Je schrijft nu je vraag/klacht op de community van KPN, dit is geen klachtenafdeling van KPN maar een omgeving waar klanten elkaar helpen, zoals je hierboven ook kunt zien.
Met andere woorden, je zit dus helemaal verkeerd als je een klacht wilt indienen bij bij KPN.
Daarvoor kun je het online klachtenformulier invullen, die je via de volgende link direct kunt bereiken:
Klacht indienen bij KPN

Daarnaast probeert iedereen (inclusief mijzelf) jouw zo goed mogelijk te helpen, want daar is deze community ook voor bedoeld.

Wil je een “echte” medewerker van KPN spreken, dan kun je het beste even bellen met de klantenservice van KPN via telefoonnummer 0800-0402

En bij een klacht gebruik je dus het klachtenformulier, die dan in behandeling wordt genomen door de klachten afdeling van KPN.
Deze zal je klacht dan gaan behandelen, en je vervolgens terugbellen met een passend antwoord op je klacht.

Volg dan deze tips van Michel om contact met ons op te nemen, of maak een belafspraak. Maar houd hier rekening met onze huisregels. 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • Antwoord
  • May 22, 2025

Hallo ​@Geen Service_ ,

Zover ik begrijp, heb je nu nog niet verlengd.

Je kunt jouw abonnement (mits contractvrij) goedkoper maken door te verlengen.

Dat kan telefonisch via de klantenservice. Het kan ook via internet via deze link, kies dan voor "Toon mijn persoonlijk advies”.: 

https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet

Je gaat dan wel over op KPN TV+. Dat heeft voordelen en nadelen. 

Voor de volledigheid: Hier vind je een overzicht van bevindingen/wensen van KPN TV+: 

De huidige prijzen en mogelijkheden vind je in dit overzicht:

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@Noordzee 

Ik had dit eerder met TS gedeeld 😉 (zie wat berichten naar boven), maar tweemaal is scheepsrecht zeg ik dan maar.
Duidelijk kunnen we het nu niet meer brengen voor TS, dat zijn huidig abonnement goedkoper kan door over te gaan naar de nieuwste propositie.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • May 22, 2025

Klopt ​@Michel.uit.Arnhem ,

Maar in mijn bericht staat niet alleen de vermelding naar de telefonische helpdesk, maar ook de juiste link om dit zelf- en direct via internet te regelen. 

En die laatste optie is veel handiger, want dan ben je niet afhankelijk van de openingstijden van de klantenservice en je hebt geen wachttijd.