Skip to main content
Vraag

BKR melding laten verwijderen. Hoe doe ik dit?

• August 13, 2025
  • 7 reacties
  • 119 keer bekeken

Hoe kan ik mijn KPN registratie (die volledig is afbetaald) eerder laten verwijderen? 

Zou al paar x teruggebeld worden maar zit nog steeds te wachten 

7 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • August 13, 2025

Loop je tegen problemen aan vanwege je bkr registratie? 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • August 13, 2025

Ja idd

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@Joqu 

Welkom op de community van KPN.

Voor het verwijderen van je BKR registratie van KPN moet je bij de afdeling Credit Risk zijn.
De medewerkers van deze afdeling kunnen jouw daarbij verder helpen.

Neem daarvoor contact op met de klantenservice van KPN via 0800-0402 en laat je doorverbinden met een medewerker van KPN.

Vraag aan de medewerker of je doorverbonden kunt worden naar de afdeling Credit Risk in verband met het verwijderen van je BKR registratie.

Via de community van KPN is dit helaas niet mogelijk, ook de moderatoren hebben hier geen mogelijkheden voor en zullen je verwijzen naar Credit Risk.

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • August 13, 2025

Hier wat informatie van het juridisch loket hierover.

Je zou een klacht in kunnen dienen via dit formulier.

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hier wat informatie van het juridisch loket hierover.

Je zou een klacht in kunnen dienen via dit formulier.

Hoi ​@Joep1965 

Ik zou pas een klacht in gaan dienen, als je er met de afdeling Credit Risk er niet uitkomt.
TS ​@Joqu zou het eerst zelf moeten aanhalen, bij de afdeling Credit Risk, die waarschijnlijk zonder problemen de registratie zullen verwijderen bij BKR.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • August 14, 2025

Hi ​@Joqu, welkom bij onze community allereerst. Je kunt inderdaad met ons bellen of een klachtenformulier invullen. Wat misschien nog makkelijker is, is om ons een bericht te sturen. 

Ik heb je een privébericht gestuurd. 

• Nieuwkomer
  • September 1, 2025

Ik had hetzelfde probleem en werd bij KPN van het kastje naar de muur gestuurd en werd hier op het forum ook niet wijzer. De suggestie om te bellen met KPN en me te laten doorverbinden met Credit Risk lukte ook niet, het was onmogelijk om te laten doorverbinden.

Daarom maar gebeld met een medewerkster van BKR en het volgende antwoord gekregen: 

Wanneer de laatste betaling van het krediet door middel van automatisch incasso heeft plaatsgevonden, heb je 6 weken de mogelijkheid om je betaling te storneren. 

Dat is de reden dat de KPN de afbetaling van het krediet pas 6 weken na de laatste betaling doorgeeft aan BKR. 

Heb je de laatste betaling d.m.v. Ideal of overschrijving betaald, dan kan de aflossing wel meteen doorgegeven worden aan BKR.

Op advies van BKR medewerkster heb ik een mail gestuurd naar wftcollections@kpn.com en daarin vermeld dat ik afzie van de storneringstermijn van 6 weken en heb ik ze vriendelijk verzocht om mijn krediet z.s.m. te verwijderen bij BKR.  Nu maar afwachten dus.

Ik laat het hier weten of dit is gelukt !!