Skip to main content
Beantwoord

BKR registratie is nog actief ik wil deze verwijderen vanwege hypotheek

• October 11, 2025
  • 15 reacties
  • 154 keer bekeken

Middels deze weg hoop ik dat we verder worden geholpen. 

Voor onze nieuwe hypotheek is het nodig dat de BKR-registratie wordt afgesloten. Mijn vrouw en ik hebben beide een telefoonabonnement welke beide zijn afgelopen en beide volledig zijn afbetaald. We hebben nooit een betaling gemist en altijd alles op tijd betaald. Nu hebben we na telefonisch contact met de klantenservice,en op hun advies contact opgenomen met de financiële afdeling van kpn (WFT collections). Ons is verteld dat we snel geholpen zouden worden, helaas is dit niet het geval. We krijgen geen reactie vanuit WTF collections, terwijl vanuit kpn de beloftes worden gedaan dat we snel geholpen worden. Wij vinden het ronduit belachelijk dat we maar geen contact krijgen met deze afdeling, zeker omdat het termijn van de hypotheekaanvraag wel doortikt.

Wij zijn al jaren vaste klant bij KPN, maar de klantenservice voor deze kwestie is ronduit teleurstellend. 

Wie kan ons helpen bij deze kwestie?

Beste antwoord door Michel.uit.Arnhem

Hoi ​@Brian van den Heuvel 

Welkom op de community van KPN.

Wat leuk dat jullie een huis willen kopen, en dat je graag wilt dat de hypotheek op tijd wordt afgerond.

Helaas is alleen de afdeling WFT Collections de plek om dit te regelen.
Een medewerker van deze afdeling kan dan jouw BKR registratie van KPN voor je afsluiten, mits het volledig bedrag van het toestel is betaald, en daar ga ik voor nu ook vanuit.

De afdeling WFT Collections is alleen via de klantenservice van KPN te bereiken, zei kunnen een terugbel afspraak voor je inplannen zodat je door een medewerker van Collections wordt teruggebeld.

Je kunt ook zelf een terugbel afspraak inplannen, vermeld dan dat de BKR registratie afgesloten moet worden, en dat je iemand wilt spreken van de afdeling WFT Collectie.
Klik hiervoor op de volgende link: Contact opnemen met KPN

De optie vindt je rechtsonder, bij bellen.

Via de community van KPN, kan dit helaas niet geregeld voor je worden.

Houdt wel rekening dat het enkele dagen kan duren, aangezien de afdeling WFT Collections alleen van maandag t/m vrijdag aanwezig zijn.

15 reacties

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@Brian van den Heuvel 

Welkom op de community van KPN.

Wat leuk dat jullie een huis willen kopen, en dat je graag wilt dat de hypotheek op tijd wordt afgerond.

Helaas is alleen de afdeling WFT Collections de plek om dit te regelen.
Een medewerker van deze afdeling kan dan jouw BKR registratie van KPN voor je afsluiten, mits het volledig bedrag van het toestel is betaald, en daar ga ik voor nu ook vanuit.

De afdeling WFT Collections is alleen via de klantenservice van KPN te bereiken, zei kunnen een terugbel afspraak voor je inplannen zodat je door een medewerker van Collections wordt teruggebeld.

Je kunt ook zelf een terugbel afspraak inplannen, vermeld dan dat de BKR registratie afgesloten moet worden, en dat je iemand wilt spreken van de afdeling WFT Collectie.
Klik hiervoor op de volgende link: Contact opnemen met KPN

De optie vindt je rechtsonder, bij bellen.

Via de community van KPN, kan dit helaas niet geregeld voor je worden.

Houdt wel rekening dat het enkele dagen kan duren, aangezien de afdeling WFT Collections alleen van maandag t/m vrijdag aanwezig zijn.

Hoi Michel,

bedankt voor je snelle reactie.

wat ons verbaasd is dat wij telkens een ander verhaal te horen krijgen.

Wij kregen namelijk gisteren te horen dat we alleen kunnen mailen naar wftcollections@kpn.nl en dat een terugbelverzoek niet mogelijk is. Wij zouden het erg waarderen als dit uniform kan worden, want zo worden jullie niet echt betrouwbaar.

Nu even terug naar onze vraag.

Klopt bovenstaande mailadres nu wel? Want wij hebben dus een foutmelding bij dit mailadres terug gekregen. Normaal krijg je een foutmelding snel terug, maar deze ontvingen wij ruim 20 uur later na verzending. 

Wij zullen sowieso maandag gelijk bellen, maar als we nu al weten een ander mailadres te moeten gebruiken zal ons dat enorm helpen.

alvast bedankt. 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • October 11, 2025

wftcollections@kpn.nl

Klopt bovenstaande mailadres nu wel?

Is het niet wftcollections@kpn.com

wftcollections@kpn.nl

Bedankt TDN. We proberen het daar ook nog eens.

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • October 12, 2025

wftcollections@kpn.nl

Klopt, kpn gebruikt enkel .com email adres.

Verder wel de vraag; een notitie in het BKR registratie is niet negatief als je altijd netjes hebt betaald. Als helemaal als het ook is afbetaald. Waarom dan laten verwijderen?

wftcollections@kpn.nl

Klopt, kpn gebruikt enkel .com email adres.

Verder wel de vraag; een notitie in het BKR registratie is niet negatief als je altijd netjes hebt betaald. Als helemaal als het ook is afbetaald. Waarom dan laten verwijderen?

Registratie hoeft niet verwijdert te worden, deze moet alleen wel nog afgemeld worden, wat nog niet is gedaan.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Hoi ​@Brian van den Heuvel. Welkom op de KPN Community! En gefeliciteerd met jullie nieuwe huis! Er breken spannende tijden aan, en dan kun je geen obstakels gebruiken, zoals een ongunstige BKR-registratie.

Gelukkig heb je al het juiste e-mailadres gekregen van TDN. Heb je daar inmiddels al contact mee? Ik ga er vanuit dat het eerder misging omdat je @kpn.nl gebruikte. Kan gebeuren, maar hopelijk komt er nu wat schot in de zaak. 

En het klopt dat de registratie van de toestellening blijft staan, maar juist in je voordeel kan werken. Je kan juist aantonen dat je altijd netjes op tijd betaald. De lening moet wel als afgerond geregistreerd staan om geen invloed te hebben op de totale leenwaarde van je hypotheek.

Laat maar weten of je al een antwoord hebt gehad!

Beste Arjan,

Inmiddels is alles geregeld, en zijn de laatste stukken naar de geldverstrekker.

Het enige wat ons een beetje dwarszit is dat we in de afgelopen dagen ongeveer 8 collega’s van je hebben gesproken en we iedere keer een ander verhaal kregen te horen voor wat betreft de afhandeling. 

Gelukkig is voor ons nu alles goed geregeld, maar het zou voor anderen fijn zijn als dit goed opgepakt zou worden binnen KPN om onjuistheden en verwarring te voorkomen.

Groet,

Brian van den Heuvel

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Mooi dat het inmiddels gelukt is en dat jullie weer verder kunnen met de hypotheekaanvraag!

Ik ben het met je eens dat dit gewoon met één telefoontje geregeld had kunnen zijn. De informatie hierover is op onze Kennisbank wel te vinden, maar ik zal eens feedback indienen dat het te verstopt staat. Dank voor de feedback! 

Forum|alt.badge.img+4
  • Wijsgeer
  • October 14, 2025

Als je het niet wil hoef je geen antwoord te geven maar ik was gewoon even benieuwd: ik heb de afgelopen jaren wel eens een huis gekocht en verkocht en hier is nooit naar gevraagd of is een probleem geweest. Of heeft het dan puur met een bepaald budget te maken?

• October 14, 2025

Als je het niet wil hoef je geen antwoord te geven maar ik was gewoon even benieuwd: ik heb de afgelopen jaren wel eens een huis gekocht en verkocht en hier is nooit naar gevraagd of is een probleem geweest. Of heeft het dan puur met een bepaald budget te maken?

Misschien had je geen dure Apple van 1400 euro bij KPN geleend? Misschien een goedkoper toestel? Of je had het toestel gewoon gelijk betaald? 

Forum|alt.badge.img+4
  • Wijsgeer
  • October 14, 2025

Nee we hebben beide een telefoon met abonnement bij kpn. 899 euro en 749 euro 

• October 14, 2025

Nee we hebben beide een telefoon met abonnement bij kpn. 899 euro en 749 euro 

Nog duur zat. Maar heb je die toestellen gewoon meteen betaald? Of op afbetalen genomen? 

Forum|alt.badge.img+4
  • Wijsgeer
  • October 14, 2025

Op afbetaling, maar vroeg het me gewoon af hoor. Waarom de ene hypotheek verstrekker er wel naar vraagt en de ander niet. Of misschien heeft het te maken met een bepaalde hoogte van de hypotheek. 

• October 14, 2025

Op afbetaling, maar vroeg het me gewoon af hoor. Waarom de ene hypotheek verstrekker er wel naar vraagt en de ander niet. Of misschien heeft het te maken met een bepaalde hoogte van de hypotheek. 

Volgens mij controleert elke hypotheek verstrekker de BKR status. Dat zijn ze denk ik verplicht. Maar jouw/jullie inkomen zal dat wel voldoende hoog zijn dat een telefoonlening geen probleem is. Of je hebt meer eigen vermogen ofzo. Misschien heb jij een bankrekening waar altijd minimaal 5000 euro of meer op staat. Er zijn een hoop mensen die hun bankrekening elke maand leegplunderen tot 0 euro. Dat vinden ze normaal. Maar banken zien dat en het telt allemaal mee.