Skip to main content
Beantwoord

BKR registratie is nog actief maar moet echt verwijderd worden voor de hypotheek

• April 30, 2025
  • 5 reacties
  • 148 keer bekeken

Beste Kpn,

Ik wil graag en verzoek indienen om met terugwerkende kracht mijn negatieve bkr registratie te laten verwijderen. Ik heb namelijk alle facturen betaald.

Ik zit echt even met mijn handen in het haar want ik sta op het punt om een huis kopen maar door deze registratie kan ik dit niet doen.

Om het verhaal uit te leggen:

Via bkr te inloggen kwam ik erachter dat er een negatieve bkr registratie staat van €960,- van kpn. Ik heb direct contact op genomen met kpn en het kwam er op neer dat zij niets wisten van het bedrag dat open staat op bkr. Ik werd van het ene telefoonnummer naar het andere gestuurd. Een aantal belletjes verder en nogsteeds wist niemand waar het bedrag voor open stond. Uiteindelijk sprak ik iemand aan de telefoon en die vertelde dat er blijkbaar nog €472,- euro open stond. Dat is iets heel anders dan €960,-. En waarom ik geen bericht heb gehad hierover. Hoe en waar het bedrag vandaan kwam geen idee. Maargoed, ik heb de €472,- betaald in 1 keer. Omdat ik een hypotheek wil krijgen.

Daarna heb ik weer met kpn gebeld om de bkr registratie te laten verwijderen omdat het een onterecht bedrag is en alles gewoon betaald is. Want dit kun je ook zien bij 1 van de bkr registraties dat alles betaald is. Zij gaven aan dat ik met het bkr moest gaan bellen.

Nu is deze registratie niet helemaal goed gegaan blijkbaar en heb ik ook met het bkr gebeld en zij vertelde mij dat ik het beste kan mailen. Maar nog niets gehoord.

Ik hoop echt dat jullie mij kunnen helpen. Ik zou echt graag de bkr registratie eraf willen omdat ik op het punt sta om een huis te kopen. Enik zit hierdoor echt met mijn handen in het haar omdat ik hierdoor geen hypotheek krijg

Beste antwoord door Alex van KPN

Hi ​@Saarp123, welkom bij ons. 

Fijn om te zien dat je op weg bent geholpen door de community leden, waarvoor dank. 

Kort samengevat: Neem contact met ons op. Maak makkelijk een terugbelafspraak (rechts onderin) met ons. Dan nemen wij contact met je op wanneer het jou uitkomt om dit op te lossen. Zo voorkom je ook een eventuele wachtrij. 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

5 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • April 30, 2025

Dag ​@Saarp123 op het forum helpen klanten elkaar en kunnen we dus niets voor je doen. Bel de klantenservice 0800-0402 en spreek in "collections". Dan kom je bij de juiste afdeling terecht. 

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • April 30, 2025

Dag ​@Saarp123 op het forum helpen klanten elkaar en kunnen we dus niets voor je doen. Bel de klantenservice 0800-0402 en spreek in "collections". Dan kom je bij de juiste afdeling terecht. 

Beste ​@Joep1965 en ​@Saarp123 , dat werkt niet meer, je kunt Collections alleen nog bereiken via een terugbelafspraak.

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • April 30, 2025

O dat was me even ontgaan. Dank ​@JanD . 

ikheetjeff
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • April 30, 2025

Hoi ​@Saarp123, wat leuk dat je aan het kijken bent naar een huis. Genoeg te regelen, dus snap helemaal dat je hier helemaal niet op zit te wachten. 

Kort samengevat hebben ​@Joep1965 en ​@JanD gelijk. Neem contact op met KPN en laat een terugbelverzoek maken. 

Er zit namelijk wel een verschil tussen een BKR melding sluiten en/of verwijderen of corrigeren. Wanneer je een lening boven de 250 EUR aangaat, krijg je een BKR melding. Dat is niet erg, zolang je betaald. Als je langer dan 3 maanden een betaalacherstand hebt, is de kredietverstrekker verplicht dit te melden bij BKR. Je krijgt dan een code bij je melding. 

Die melding blijft vervolgens open staan met code tot de krediet is afbetaald. Daarna blijft deze ook 5 jaar staan. Door de code, kan dit invloed hebben op toekomstige kredietaanvragen in de eerste 5 jaar. 

In de basis wordt en kan een BKR melding niet verwijderd worden. Als blijkt dat KPN echt een fout heeft gemaakt, zijn hun de enige die dit kunnen oplossen. Contact opnemen met BKR heeft geen zin, die gaan je terugsturen naar de kredietverstrekker. 

Mijn tips:

• Neem contact op met KPN voor terugbelverzoek. 
  • Controleer en verzamel zelf je betaalafschriften, zodat je kan aantonen dat je maandelijks op tijd volgens contract hebt betaald.
  • Bij fouten door KPN: zorg dat je dit zwart wit hebt staan. 

Hou er rekening mee dat als blijkt dat er ook een stuk verantwoordelijkheid bij jou lag, en je die niet hebt genomen, dat de kans op verwijderen nihil wordt. Dit heeft ook met wetgeving te maken.

Laat gerust weten als we ergens met je mee kunnen denken. 

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • Antwoord
  • May 2, 2025

Hi ​@Saarp123, welkom bij ons. 

Fijn om te zien dat je op weg bent geholpen door de community leden, waarvoor dank. 

Kort samengevat: Neem contact met ons op. Maak makkelijk een terugbelafspraak (rechts onderin) met ons. Dan nemen wij contact met je op wanneer het jou uitkomt om dit op te lossen. Zo voorkom je ook een eventuele wachtrij.Â