Skip to main content
Vraag

Boete bij overstappen na wijziging algemene voorwaarden, klopt dit?

• May 26, 2026
  • 2 reacties
  • 66 keer bekeken

Goedemiddag,

Ik heb ongeveer 2 weken geleden door ziggo een overstapverzoek laten indienen bij jullie inzake mijn thuis glasvezel en tv abonnement. Hierbij heb ik ook al eerder de e-mail gehad dat dit mogelijk was gelet op de wijziging van de algemene voorwaarden en dat dit kosteloos was. Nu heb ik echter van jullie een e-mail ontvangen dat er opzegkosten in rekening gebracht gaan worden. 

Momenteel zit ik in Brazilië en bellen is dus erg duur voor mij met jullie klantenservice. De chatbot wil alleen een belafspraak inplannen. Aangezien ik niet wil bellen en niet kan wachten gelet op de doorlooptijd en wanneer ik terug ben, zou ik dit graag alsnog digitaal willen afhandelen. 

Met vriendelijke groet,

Rik 

2 reacties

• May 26, 2026

Beste ​@Rikkie0290 als je pas nà de mail inzake wijziging voorwaarden een overstap naar Ziggo aangevraagd hebt, al of net met nummerbehoud, en dat ook binnen de in de mail genoemde termijn, ben je dus tijdelijk contractvrij en kun je kosteloos opzeggen.

Ik lees meer van dit soort verhalen binnen dit forum en uiteindelijk wordt die overstapboete weer teruggedraaid.

Via Facebook, X of Instagram kun je ook via een PM je vraag stellen aan de KPN helpdesk.

Fijn verblijf toegewenst in Brazilië.

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Hi ​@Rikkie0290, begrijpelijk dat bellen lastig is als je in het buitenland bent! Ik snap dat je vraagtekens plaatst bij de mail over de opzegkosten, terwijl je wel een mail gehad hebt over de wijziging van de voorwaarden.

Mijn advies sluit aan bij dat van JanD: Je kunt in dat geval het beste via social media de vraag aan onze collega's van webcare voorleggen. Zij kunnen je gegevens erbij pakken en het voor je nakijken, ik verwacht dat 't dan zo rechtgezet is.