Skip to main content
Vraag

Breuk glasvezelkabel door maaiwerkzaamheden: herstel duurt al weken

• October 8, 2026
  • 0 reacties
  • 9 keer bekeken

Op 25 september j.l. werd de sloot voor ons perceel gemaaid door het waterschap. Daarbij is de glasvezel kabel naar ons perceel beschadigd. Daardoor hebben wij nu al twee weken geen internet, tv en telefoon. Hoewel KPN ons een noodpakket stuurde begint het gebrek aan een internet verbinding zeer vervelend te worden. We hebben een praktijk aan huis en computers, tv, printers en smart devices werken niet naar behoren.

Op 25 september heb ik voor het eerste melding gemaakt van de storing. Na een week heb ik nogmaals gebeld en gevraagd naar de status. Gisteren (7 oktober 2026) heb ik 3 uur aan de telefoon gezeten en 5 medewerkers gesproken. Ik werd van het kastje naar de muur gestuurd. Eerst kreeg ik een nummer van KPN Netwerk. Daar kwam ik niet verder.  Weer terug naar de storingsdienst gebeld, het hele verhaal weer uitgelegd. Uiteindelijk een nummer van Delta Netwerk (eigenaar/beheerder van het netwerk) gekregen maar ook daar kom ik niet verder ondanks de zeer behulpzame medewerker van Delta. Na een vierde keer mijn verhaal te hebben moeten doen bij KPN ik kreeg ik het antwoord: “U moet maar even geduld hebben”. 

Aangezien dit een zeer onbevredigend antwoord is en we al twee weken “eventjes geduld betrachten” heb ik om een manger gevraagd. Ook die kwam niet verder dan: “Uw moet maar eventjes geduld hebben”.

Hoe kan het dat er binnen KPN niemand is die dit actief oppakt en de informatie boven tafel haalt? Is er geen afdeling of medewerker zijn die in staat is hier in te duiken en tot een bevredigende oplossing komt? Waarom is er geen direct overleg mogelijk tussen KPN en Delta over dit probleem? Het lijkt aan elke bereidwilligheid te ontbreken om in deze situatie service te verlenen aan een zeer trouwe klant.

Graag actie, vandaag!