Skip to main content
Vraag

Buitenlandbundel voor Zuid-Afrika is op het verkeerde nummer geactiveerd, hoe wordt dat aangepast?

• March 27, 2026
  • 1 reactie
  • 26 keer bekeken

Beste KPN,

Via MijnKPN heb ik een bundel van 5GB (Zuid-Afrika bundel) geactiveerd voor één van mijn telefoonnummers. Tot mijn verbazing ontving ik echter een bevestigingssms op mijn hoofdnummer, terwijl de bundel niet voor dat nummer bedoeld was.

Na deze bevestiging blijkt dat de bundel ten onrechte is geactiveerd op mijn hoofdnummer, in plaats van op het nummer waarvoor ik deze via MijnKPN had aangevraagd. Hierdoor is de bundel niet beschikbaar op het juiste nummer in Zuid-Afrika.

Als direct gevolg hiervan zijn er kosten ontstaan van circa €60 voor slechts 24MB dataverbruik op het betreffende nummer in Zuid-Afrika. Daarnaast kan dit nummer nog steeds geen gebruik maken van de bundel. In totaal lijd ik hierdoor een schade van ruim €80.

Ik heb inmiddels contact gehad met uw klantenservice. Tot mijn teleurstelling werd mij meegedeeld dat er niets gedaan kan worden, omdat de wijziging volgens u via sms zou zijn gedaan. Dit is echter onjuist: de bundel is via MijnKPN geactiveerd en slechts via sms bevestigd, zoals door u gevraagd.

De oorzaak van het probleem ligt dan ook niet bij mij, maar bij uw systeem, dat de bevestigingssms naar het verkeerde nummer heeft gestuurd en vervolgens de bundel verkeerd heeft gekoppeld.

Ik verzoek u dan ook dringend om:
- De bundel alsnog correct te activeren op het juiste nummer;
- De onterecht gemaakte kosten volledig te vergoeden;
- Dit probleem structureel te onderzoeken zodat dit in de toekomst voorkomen wordt.

Als jarenlange trouwe klant van KPN verwacht ik een passende oplossing en coulance in deze situatie. Indien er geen bevredigende oplossing wordt geboden, zie ik mij genoodzaakt om mijn abonnement(en) te heroverwegen.

Ik zie jullie reactie graag spoedig tegemoet; wellicht zijn er meer mensen die hetzelfde probleem hebben gehad.

1 reactie

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • March 28, 2026

Hallo ​@FredK65 ,

Om te beginnen adviseer ik jou om op al jouw nummers de beschermingslimiet aan te passen. 

Beschermingslimiet aanpassen

Wil je de beschermingslimiet verlagen naar 0 euro, dan kan dat: SMS bescherming aannaar 1266

Je zet hiermee de limiet op 0,- en je kunt dan dus geen gebruik maken van mobiel internet buiten de EU, totdat je de limiet zelf weer aan zet (bescherming uit naar 1266) of een voordelige Extra buitenlandbundel activeert. 

Meer informatie:

Verder heb je al contact gehad met de klantenservice. Je kunt nog wel een klacht indienen:

Je kunt altijd het klachtenformulier  invullen indien je dit wenst. 

https://www.kpn.com/service/klacht-of-vraag-indienen/formulier.htm