Al binnen een week na activering glasvezel aansluiting begint mijn ergenis over KPN ervaringen te groeien. En elke week groeit het verder. Als je wil opzeggen wordt je van het kastje naar de muur gestuurd. Aangegeven in de app dat ik wil opzeggen kan dat alleen via een terugbelverzoek, natuurlijk wordt je pas gebeld als het wettelijke opzegtermijn is verstreken. Aangeven dat KPN niet heeft geleverd zoals toegezegd in het verkoopgesprek, krijg je terug dat het wel volgens contract is geleverd. Heb je wat anders besproken had je het contract niet moeten accepteren. Bij een louche autohandelaar kijk je tot in de kleine letters, maar is dat ook noodzakelijk bij KPN? Kennelijk wel. Blijk ik ineens aan een tweejarig contract vast te zitten ( en inderdaad GEEN welkom kado voor gekregen). Zou de nieuwste apparatuur krijgen waarop meerdere aansluitingen tegelijkertijd zouden kunnen streamen, video vergaderen en zwaar internetverkeer kunnen hebben zonder last van elkaar te hebben. Wat ontvang je, een oud model modem wat ook nog eens niet geupdate is met het laatste besturingssysteem.Â
Als je alles zelf aansluit via een bekabeld netwerk lees je nergens dat het gebruik van switches tot storingen in de verbinding kan leiden.Â
Zie ik in de app dat het entertainment pakket gratis is, pas als je op de bestel knop klikt blijkt dat het gratis pas bij een combinatie met mobiele telefoon abo is. De combinatie internet + tv telt niet, opzeggen kan pas na een maand.Â
Wordt ook nog eens per email aangekondigd dat de maandelijkse abonnementskosten wordt verhoogd, maar als je dat niet wil kan je gratis opzeggen.Â
Weer een opzegging gedaan via een terugbelverzoek, KPN schiet een belafspraak in voor een week later. Kennelijk met de hoop dat de frustratie wel vergeten is. Kortom ik mag niet gratis opzeggen omdat de duurder geworden dienst door een derde wordt geleverd. Als ik toch wil opzeggen kan dat alleen via een email aan opzeggen@kpn.com met een gemotiveerd verzoekschrift.Â
Natuurlijk had ik kunnen weten dat de KPN service onder de maat is. Ik dacht dat ik eerdere KPN ervaringen uit mijn geheugen had gewist, maar hoewel het bijna 20 jaar geleden is lukte het toen niet om een telefoonaansluiting naar het juiste adres te verhuizen. Moest toen een 2e verhuizing aanvragen en zat een tijd zonder telefoon en internet. Zo'n 2 jaar later zaten we opeens zonder internet en dat heeft maar een week of 7 geduurd. Een bloemetje en een sorry. Â
Heb ik het nog niet gehad dat de overstap service niet gewerkt heeft, gelukkig heeft mijn vorige provider wel een klantgerichte service en kon met terugwerkende kracht opzeggen. Helaas kwamen ze te laat met een heel aantrekkelijk aanbod, maar ik zit vast aan KPN de komende jaren.