Skip to main content
Beantwoord

Claim vanwege schade door vertraagde aansluiting

• August 2, 2026
  • 17 reacties
  • 205 keer bekeken

Heer/mevrouw KPN,

De KPN voorwaarden zijn inmiddels aangepast en veranderd.

Hierdoor is voortijdig opzegging, beëindiging of overstappen mogelijk.

Alvorens tot overstap te besluiten vraag ik eerst uw aandacht voor onderstaande.

De eerste Kpn faktuur ad €57,50 is via email bericht. Hiervan is geen factuur ontvangen nochtans een geschreven tekst van kennisgeving voor betalen.

Hierin bent u wel duidelijk slagvaardig.

Een geruisloze en probleemloze overstap per 1 oktober 2025 is door KPN niet mogelijk geweest.

Met referte aan -en onder verwijzing naar de overeenkomst met overstapdatum van 

1 oktober 2025 bericht ik u hierbij het volgende in resume.

De overstap naar de KPN aansluiting ethernet/internet is op ie per 1 oktober 2025 niet gerealiseerd.

Op 2 oktober 2025 is daarom telefonisch contact met Kpn geweest waarbij is gesproken met de Kpn medewerkers (0800-0402) mw. Lammie en mw. 

Wegens interne orders en werkzaamheden vanuit logistieke processen kon de aansluiting pas op 7 oktober 2025 via monteur worden gedaan.

Hierdoor zijn door onvoorziene hoog verbruik ie overschrijding en " kosten door verbruik buiten de bundel" van de datalimiet ten bedrage van minimaal €206,41 ontstaan.

Daarnaast is vervolgens mijn telefoonnummer door de Symio telefoon provider geblokkeerd waardoor bereikbaarheid en toegankelijkheid in dagelijkse situaties en noodzakelijke omstandigheden niet mogelijk is.

Hierdoor zijn ook incassokosten van deurwaarders ontstaan.

Er is daarom een zogenaamde Odido klik&klaar tv/internet pakket besteld doch dit nam enige besteltijd en levertijd in beslag. Desondanks zijn hiervoor ook maandelijkse kosten verschuldigd van ca. €25,00 per maand gedurende drie maanden inclusief de opzegtermijn van een maand. Dit zijn extra kosten van €75,00.

Onvermijdelijk ben ik daarom verplicht genoodzaakt om een tijdelijke en meest handzame en snelle oplossing voor bereikbaarheid (miv 4 oktober 2025) van/via internet te bewerkstelligen door een Odido data-bundel (abonnement) van €45,00 per maand gedurende een 2-jarig contract af te sluiten. 

Aansluitkosten en extra bijkomende kosten van deze noodzakelijke en gedwongen aanzet bedragen maandelijks minimaal € 45,00. Tot op heden is dit ca. 11 mnd x €45,00= €450.

Inmiddels is de aansluiting van ethernet/internet op dinsdag 7 oktober 2025 door de KPN op zeer verlate en vertraagde wijze gerealiseerd.

Ik stel u hierbij aansprakelijk en verantwoordelijk voor de geleden schade en ontstane kosten van minimaal €1000,00.

De vergoeding van de bovenstaande kosten zie ik daarbij compensatoir tegemoet.

Franciscus Sam-Sin 

Beste antwoord door Serenay van KPN

Hoi ​@Sam-Sin FACD, vervelend om te lezen dat de overstap destijds niet is verlopen zoals je had verwacht en dat je daardoor extra kosten hebt moeten maken. 

Via de community kunnen we helaas niet beoordelen of er sprake is van aansprakelijkheid of een schadeclaim in behandeling nemen. Daarvoor moet echt naar de volledige situatie worden gekeken, waaronder de overeenkomst, de planning van de aansluiting en de kosten die je hebt gemaakt.

Daarom raad ik je aan om een belafspraak in te plannen met onze klantenservice. Dan word je op een moment teruggebeld dat jou uitkomt en kan een collega je situatie uitgebreid met je doornemen. Die kan ook beoordelen of er mogelijkheden zijn om een verzoek voor een vergoeding in behandeling te nemen. Ik kan helaas niet beloven dat er een vergoeding wordt toegekend, maar op die manier kan er wel inhoudelijk naar je situatie worden gekeken.

Ik wil daarnaast iedereen vragen om de focus op de oorspronkelijke vraag te houden. Daar draait onze community tenslotte om: elkaar op een respectvolle manier helpen en meedenken over de vraag van de topicstarter. 😊

17 reacties

Gertjan Woudenberg
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5

Sorry, maar dit lijkt wel of iemand een poging heeft gedaan om indruk te maken door zo veel mogelijk moeilijke woorden te gebruiken zonder de betekenis hiervan te kennen. 

En waarom kom je hier nu pas mee als dit zich 10 maanden geleden heeft afgespeeld? En het is sowieso een eigen keuze een contract bij Odido af te sluiten. Ik vind dit een onzin verhaal. 

rvk01
Slimmerik
  • August 2, 2026

Dus je hebt van 1 oktober 2025 tot 7 oktober 2025 geen internet gehad... en verwacht daar nu €1000 schadevergoeding voor? Of je omschrijft alles nogal onduidelijk. Dat jij andere oplossingen bij andere providers gaat zoeken tegen hoge kosten voor die 7 dagen, daar gaat KPN uiteraard geen vergoeding voor geven. Dit had ook heel anders opgelost kunnen worden.

(Overstap is ook meestal dat je oude internet beschikbaar blijft totdat de nieuwe werkt.)

Forum|alt.badge.img+9
  • Helper
  • August 2, 2026

Het leest als AI. Vind het maar een omslachtig verhaal. 

rvk01
Slimmerik
  • August 2, 2026

Het leest als AI. Vind het maar een omslachtig verhaal. 

AI maakt meestal geen taalfouten en maakt er meestal ook een logischer en beter leesbaar verhaal van 😉

Forum|alt.badge.img+9
  • Helper
  • August 2, 2026

Ik vind het AI-achtig. En hecht daar totaal 0,0 % waarde aan. Aan meestal heb je niet zoveel. 

Gertjan Woudenberg
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5

IK vind het AI-achtig. En hecht daar totaal 0,0 waarde aan. 

Dit verhaal is ook niet serieus te nemen, €1000 voor 7 dagen geen internet 😂. 

Forum|alt.badge.img+9
  • Helper
  • August 2, 2026

IK vind het AI-achtig. En hecht daar totaal 0,0 waarde aan. 

Dit verhaal is ook niet serieus te nemen, €1000 voor 7 dagen 😂. 

Ook mijn gedachte. 😁

Ik wens ​@Sam-Sin FACD verder veel succes met de afhandeling hiervan! 

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+16

Hoi ​@Sam-Sin FACD 

Om te beginnen ben je al te laat met het indienen van een klacht en teruggave van geld.
We leven inmiddels bijna een jaar verder, en dan kom je een keer met je klacht over een periode in oktober 2025.

De kosten die je hebt gemaakt bij provider Simyo (mobiel) en Odido (Klik-en-klaar internet) worden in elk geval niet vergoed door KPN, aangezien je daar zelf 100% verantwoordelijk voor bent.
Dat je veel gebruik hebt gemaakt van je Simyo abonnement is volledig een keuze die jezelf hebt gemaakt, ditzelfde geldt ook voor het aangaan van het Odido Klik-en-Klaar abonnement.

Deze kosten dien je dus zelf volledig te betalen aan Simyo, Odido, incassobureau en de deurwaarder, KPN gaat dit niet voor je doen.

Dus KPN nu aansprakelijk en verantwoordelijk stellen (nu we bijna een jaar verder zijn) voor een bedrag van 1000,- euro slaat nergens op, aangezien je zelf deze keuze hebt gemaakt waar KPN volledig buiten staat.

Ook dat je pas na 10 maanden hierover een klacht indient is eigenlijk al te laat, dat had je al veel eerder moeten doen.
Ook had je KPN om een noodpakket kunnen vragen, totdat je vaste aansluiting actief is.
Al wordt een noodpakket vaak pas gegeven als je al actief klant bent bij een storing bijvoorbeeld.

Maar de gemaakte kosten aan Simyo en Odido worden in elk geval niet vergoed door KPN, deze abonnementen ben jezelf aangegaan, en daar staat KPN helemaal los van.

Forum|alt.badge.img+3
  • Helper
  • August 3, 2026

door zo veel mogelijk moeilijke woorden te gebruiken zonder de betekenis hiervan te kennen. En 

Sorry, maar ik weet niet waar jij die moeilijke woorden ziet hoor?

En al is het AI, laten we elkaar wel willen blijven helpen, en serieus hiermee omgaan. Het forum is om elkaar te helpen.

Trouwens over AI gesproken…

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • August 3, 2026

• nochtans - desondanks
  • In resume (in résumé) - samengevat
  • compensatoir - vergoeding

En al is het AI

Het is geen AI, de tekst bevat veel taalfouten en dubbele woordcombinaties zoals "aangepast en veranderd",  "verplicht genoodzaakt", "verlate en vertraagde”

Forum|alt.badge.img+3
  • Helper
  • August 3, 2026

• nochtans - desondanks
  • In resume (in résumé) - samengevat
  • compensatoir - vergoeding

Dat zijn toch geen moeilijke woorden, iedereen omschrijft het anders. We kunnen niet allemaal hetzelfde zijn. 

Maar back ontopic...

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • August 3, 2026

Dat zijn toch geen moeilijke woorden

Niet iedereen kan Latijn of Frans.

Maar back ontopic...

Ik wou graag de TS helpen, maar anderen hebben al genoeg gezegd, ik zie weinig kans voor een vordering van €1000.

Serenay van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi ​@Sam-Sin FACD, vervelend om te lezen dat de overstap destijds niet is verlopen zoals je had verwacht en dat je daardoor extra kosten hebt moeten maken. 

Via de community kunnen we helaas niet beoordelen of er sprake is van aansprakelijkheid of een schadeclaim in behandeling nemen. Daarvoor moet echt naar de volledige situatie worden gekeken, waaronder de overeenkomst, de planning van de aansluiting en de kosten die je hebt gemaakt.

Daarom raad ik je aan om een belafspraak in te plannen met onze klantenservice. Dan word je op een moment teruggebeld dat jou uitkomt en kan een collega je situatie uitgebreid met je doornemen. Die kan ook beoordelen of er mogelijkheden zijn om een verzoek voor een vergoeding in behandeling te nemen. Ik kan helaas niet beloven dat er een vergoeding wordt toegekend, maar op die manier kan er wel inhoudelijk naar je situatie worden gekeken.

Ik wil daarnaast iedereen vragen om de focus op de oorspronkelijke vraag te houden. Daar draait onze community tenslotte om: elkaar op een respectvolle manier helpen en meedenken over de vraag van de topicstarter. 😊

• Auteur
  • Topper
  • August 6, 2026

Heer/mevrouw KPN,

De KPN voorwaarden zijn inmiddels aangepast en veranderd.

Hierdoor is voortijdig opzegging, beëindiging of overstappen mogelijk.

Alvorens tot overstap te besluiten vraag ik eerst uw aandacht voor onderstaande.

De eerste Kpn faktuur ad €57,50 is via email bericht. Hiervan is geen factuur ontvangen nochtans een geschreven tekst van kennisgeving voor betalen.

Hierin bent u wel duidelijk slagvaardig.

Een geruisloze en probleemloze overstap per 1 oktober 2025 is door KPN niet mogelijk geweest.

Met referte aan -en onder verwijzing naar de overeenkomst met overstapdatum van 

1 oktober 2025 bericht ik u hierbij het volgende in resume.

De overstap naar de KPN aansluiting ethernet/internet is op ie per 1 oktober 2025 niet gerealiseerd.

Op 2 oktober 2025 is daarom telefonisch contact met Kpn geweest waarbij is gesproken met de Kpn medewerkers (0800-0402) mw. Lammie en mw. 

Wegens interne orders en werkzaamheden vanuit logistieke processen kon de aansluiting pas op 7 oktober 2025 via monteur worden gedaan.

Hierdoor zijn door onvoorziene hoog verbruik ie overschrijding en " kosten door verbruik buiten de bundel" van de datalimiet ten bedrage van minimaal €206,41 ontstaan.

Daarnaast is vervolgens mijn telefoonnummer door de Symio telefoon provider geblokkeerd waardoor bereikbaarheid en toegankelijkheid in dagelijkse situaties en noodzakelijke omstandigheden niet mogelijk is.

Hierdoor zijn ook incassokosten van deurwaarders ontstaan.

Er is daarom een zogenaamde Odido klik&klaar tv/internet pakket besteld doch dit nam enige besteltijd en levertijd in beslag. Desondanks zijn hiervoor ook maandelijkse kosten verschuldigd van ca. €25,00 per maand gedurende drie maanden inclusief de opzegtermijn van een maand. Dit zijn extra kosten van €75,00.

Onvermijdelijk ben ik daarom verplicht genoodzaakt om een tijdelijke en meest handzame en snelle oplossing voor bereikbaarheid (miv 4 oktober 2025) van/via internet te bewerkstelligen door een Odido data-bundel (abonnement) van €45,00 per maand gedurende een 2-jarig contract af te sluiten. 

Aansluitkosten en extra bijkomende kosten van deze noodzakelijke en gedwongen aanzet bedragen maandelijks minimaal € 45,00. Tot op heden is dit ca. 11 mnd x €45,00= €450.

Inmiddels is de aansluiting van ethernet/internet op dinsdag 7 oktober 2025 door de KPN op zeer verlate en vertraagde wijze gerealiseerd.

Ik stel u hierbij aansprakelijk en verantwoordelijk voor de geleden schade en ontstane kosten van minimaal €1000,00.

De vergoeding van de bovenstaande kosten zie ik daarbij compensatoir tegemoet op rekening:

Admin: privégegevens verborgen en topic samengevoegd met je al bestaande topic

Gertjan Woudenberg
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5

@Sam-Sin FACD Herhalen van je eerste bericht heeft geen zin. ​@Serenay van KPN vraagt een belafspraak te maken. En nogmaals de vraag, waarom kom je pas 10 maanden later met je claim? 

En het is een eigen keuze geweest om zo lang te wachten met je claim en een eigen keuze om een 2 jarig contract bij Odido af te sluiten. Daar kun je KPN niet aansprakelijk voor stellen.  Je had ook een prepaid kaart kunnen kopen als de nood hoog was. 

Ook incassokosten en deurwaarderskosten zijn een gevolg van je eigen keuze rekeningen niet te betalen en kunnen niet op KPN afgeschoven worden. 

• Auteur
  • Topper
  • August 6, 2026

Dan is een spoedige overstap naar Odido het logische vervolg 

@Sam-Sin FACD Herhalen van je eerste bericht heeft geen zin. ​@Serenay van KPN vraagt een belafspraak te maken. En nogmaals de vraag, waarom kom je pas 10 maanden later met je claim? 

En het is een eigen keuze geweest om zo lang te wachten met je claim en een eigen keuze om een 2 jarig contract bij Odido af te sluiten. Daar kun je KPN niet aansprakelijk voor stellen.  Je had ook een prepaid kaart kunnen kopen als de nood hoog was. 

Ook incassokosten en deurwaarderskosten zijn een gevolg van je eigen keuze rekeningen niet te betalen en kunnen niet op KPN afgeschoven worden. 

Is dit jouw hobby om mensen op deze manier lastig te vallen?