Skip to main content
Vraag

Contract na verhuizing niet opgezegd, bewijs niet geaccepteerd

• April 13, 2026
  • 3 reacties
  • 5 keer bekeken

Ik heb een soortgelijk probleem. Ben al 4 maanden met KPN aan het steggelen. Heb netjes 1 maand voor verhuizing contact opgezegd conform de overeenkomst. Heb bewijzen aangeleverd, dat ik verhuisd ben (o.a. bevestiging van inschrijving nieuwe gemeente). Maar KPN eist een BPR uittreksel van 18 euro leges kosten conform interne KPN procedures. Nu stapelen de mails met herinneringen en kosten zich op, omdat ik de incasso's gestorneerd heb.

Bij de klanten service kom ik ook geen mm verder. Hopeloos 

3 reacties

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • April 13, 2026

(o.a. bevestiging van inschrijving nieuwe gemeente). Maar KPN eist een BPR uittreksel van 18 euro leges kosten conform interne KPN procedures.

Een BRP uittreksel is een bewijs van inschrijving bij een gemeente. Een bevestiging van gemeente is een melding dat ze jou in BRP met nieuwe adres geregistreerd hebben. 18 € sparen om meer stress en problemen te krijgen is niet verstandig.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • April 13, 2026

Ik hou me aan wat ik contractueel overeengekomen ben met KPN. Heb een maand geleden ook nog screenshots van BPR registratie gestuurd, maar ook dat vindt KPN niet voldoende. KPN stelt juridisch gezien een onredelijke eis een hun klant(en). We zullen zien hoe dit afloopt.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • April 16, 2026

Hi ​@Toppyjoppy, welkom allereerst bij onze community. Goed dat je dit hier aankaart. 

Ik zou mee willen kijken om precies te zien wat er aan de hand is. Zou je je KPN profiel willen invullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan?

Nog voor mijn duidelijkheid, wat is precies de situatie? Ik lees dat je verhuisd bent naar een ander adres. Normaal gesproken zou je je pakket meeverhuizen. Lukt niet niet om wat voor reden dan ook? Kunnen we daar niet leveren of heeft de bewoner daar al een KPN abonnement? 

Ik hoor graag van je.Â